Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης καλεί το Υπουργείο Παιδείας μνα διαθέσει τον απαραίτητο αναγκαίο ηλεκτρονικό εξοπλισμό στους μαθητές ώστε να μπορούν όλοι να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Στις περιοχές αυτές της Θεσσαλόνικης, τα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος για αγορά εξοπλισμού αρκεί για να καλύψει μόνο ένα μικρό μέρος των αναγκών των σχολείων και των μαθητών, ενώ στο Δενδροπόταμο έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε τηλεκπαίδευση, μόνο το ¼ των παιδιών.
Ένα μήνα και πλέον μετά το δεύτερο και ισχυρότερο χτύπημα του covid-19 στην πόλη μας, και βδομάδες μετά το εκ νέου κλείσιμο των σχολείων, το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης καλείται να αποφασίσει στις 30 του Νοέμβρη τη διάθεση από τον Δήμο 25.000 ευρώ για την προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Και παρά την απόλυτη συμφωνία μας για την διάθεση του ποσού (όπως και του ίδιου για ηλεκτρονικό εξοπλισμό των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε την τεράστια καθυστέρηση με την οποία έρχεται το θέμα.
Πέραν δηλαδή των εγκληματικών ευθυνών του υπουργείου Παιδείας για την έλλειψη και της παραμικρής ακόμη ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων μας, έχει ευθύνες και ο Δήμος, καθώς η δημοτική αρχή αρνήθηκε να αποδεχθεί τις επανειλημμένες (ήδη από την άνοιξη) παρατηρήσεις και προτάσεις της «ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ» (και άλλων παρατάξεων) για ενίσχυση των σχολείων με φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptop) αντί της προμήθειας tablet, πολύ δε περισσότερο καμερών και χειλόφωνων, τα οποία ήταν και το μόνο υλικό με το οποίο προμήθευσε ο Δήμος κάποια σχολεία τους προηγούμενους μήνες.
Θεωρούμε παραπέρα ότι το ποσό των 25.000 ευρώ με το οποίο δεν επαρκεί, καθώς με βάση τις τιμές της αγοράς μπορούν να αγοραστούν περί τα 70 laptop, να διατεθούν δηλαδή 3-4 σε καθένα από τα 15 Δημοτ. Σχολεία και μέχρι 1 στα Νηπιαγωγεία. Γι αυτό και πρέπει ως Δημοτικό Συμβούλιο να απαιτήσουμε την άμεση παροχή από το Υπουργείο Παιδείας των αναγκαίων κονδυλίων ή του ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την (με ή χωρίς πανδημία) λειτουργία τους, αλλά και για κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή/τριά τους, ώστε να αμβλυνθούν (ως προς αυτό το θέμα τουλάχιστον) οι ταξικές διακρίσεις.
Ειδική τέλος ενίσχυση απαιτείται για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής του Δενδροποτάμου, προς αντιμετώπιση των κοινωνικών διακρίσεων σε βάρος των Ρομά μαθητ(ρι)ών. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι σε ένα από τα Δημοτικά Σχολεία της περιοχής μπορούν να παρακολουθήσουν την πολυδιαφημισμένη από το Υ.ΠΑΙ.Θ. τηλεκπαίδευση, μόνο το ¼ των παιδιών (49 από τα 182 συνολικά) και μάλιστα όχι από υπολογιστή αλλά από κινητό τηλέφωνο (και εναλλάξ τα 2 ή περισσότερα παιδιά της οικογένειας), καθώς μιλάμε για μια από τις φτωχότερες συνοικίες της χώρας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου