Δεν είμαστε πειραματόζωα, δεν είμαστε μηχανές, δεν είμαστε άβουλα όντα, όπως θα θέλατε να ήμασταν. Είμαστε μαθητές, είμαστε παιδιά σας, είμαστε το μέλλον σας. Σταματήστε την προκλητική υπεροψία , την αδιαφορία, τον αβδηριτισμό. Πως να σας δώσουμε αξία, εάν δεν έχουμε τον σεβασμό σας ;
Είμαστε μαθητές της τρίτης λυκείου. Αγωνιάμε, παλεύουμε , αγχόμαστε. Εδώ και περίπου δύο μήνες είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας, εγκλωβισμένοι στους τέσσερις τοίχους του δωματίου μας, καταδικασμένοι να σερνόμαστε από ένα κρεβάτι σε ένα θρανίο και αντιστρόφως. Ζούμε στην αβεβαιότητα, ενώ αρκετοί από εμάς βιώνουμε την απώλεια αγαπημένων προσώπων...
Δεν ξέρουμε τι θα γίνει αύριο, σε τι ύλη θα δώσουμε εξετάσεις, αν θα δώσουμε εξετάσεις, ένα διάχυτο αίσθημα ανασφάλειας... Την ίδια στιγμή καλούμαστε να παρακολουθήσουμε τα διαδικτυακά μαθήματα , σχολείου και φροντιστηρίου, να αξιολογηθούμε , να κατανοήσουμε. Φαίνεται η κυβέρνηση να ΄΄κάνει τα στραβά μάτια΄΄ απέναντι στην αναποτελεσματικότητα του μαθήματος, την ελλειμματικότητα, τα τεράστια χρηματικά ποσά που καταβάλουν για τα δεδομένα της εποχής καθηγητές και γονείς, που μάχονται με αυταπάρνηση για να μας εξασφαλίσουν αξιοπρεπείς ( όσο αυτό είναι δυνατό ) συνθήκες ΄΄μαθήματος΄΄. Ωστόσο, περιττό είναι να αναφερθεί ότι δύσκολο κανείς να προσεγγίσει το απροσέγγιστο, δηλαδή το δια ζώσης μάθημα. Εμείς όμως, με απόλυτη ευθύνη και συνέπεια το δεχτήκαμε.
Ποιος θα το περίμενε ότι, δεδομένων τον συνθηκών, θα είχατε το θράσος να μιλάτε για αλλαγές, αλλαγές των οποίων τις αρνητικές μελλοντικές συνέπειες ακόμα και ο πιο αθώος παρατηρητής θα επεσήμανε. Ενώ εμείς πνιγόμαστε, εσείς με σαδισμό μας πατάτε ακόμα πιο έντονα στον λαιμό. Άκριτες αλλαγές, που υποδεικνύουν την αδαημοσύνη, την ανωριμότητα ,την ανοησία και την αφροσύνη των αρμοδίων πολιτικών προσώπων.
Το μέτρο που προτείνετε περί διπλού μηχανογραφικού αποσκοπεί στην κατακόρυφη πτώση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ. Χιλιάδες παιδιά που αγωνίζονται επάνω από τα βιβλία θα δουν τα όνειρα τους να γκρεμίζονται. Δεν πρόκειται για ηττοπάθεια ,αλλά για αντίληψη της πραγματικότητας. Θα μπορείτε να κοιμηθείτε ήσυχη , χωρίς τις τύψεις των αυθαίρετων επιλογών σας; Πλέον δεν αμφιβάλλω...
Για τον άνεργο αρχιτέκτονα/απόφοιτο του ΕΜΠ, που θα έχει κοπιάσει πέντε χρόνια (συν ένα αν λάβουμε υπόψιν και το έτος των πανελλαδικών)για την απόκτηση του πτυχίου του; Για αυτόν ποιος θα εγγυηθεί την στιγμή που τα κολεγιόπαιδα που θα διαθέτουν το βαλάντιο των γονιών τους θα χαίρουν ισάξιας αντιμετώπισης; Για άλλη μια φορά η ιδιωτικοποίηση καταρρίπτει τον άγραφο νόμο της επικράτησης των αρίστων και εγκαθιδρύει την επικυριαρχία των λίγων προνομιούχων...
Αναμφισβήτητα, τα κολέγια θα διαθέτουν πλέον περισσότερη υλικοτεχνική υποδομή από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Πως αλλιώς θα γινόταν, όταν τα χρήματα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση καταναλώνονται στην αστυνομική στελέχωση των πανεπιστημίων; Γιατί ακριβώς αυτό χρειαζόταν ο σύγχρονος νέος. Επιπλέον περιορισμό των ελευθεριών του.
Είμαστε μαθητές, δεν είμαστε επαναστάτες χωρίς αιτία. Δεν είμαστε με κομματικοποιημένοι, ούτε διεφθαρμένοι, είμαστε ειλικρινείς. Δεν σας επιλέξαμε εμείς, δεν μας εκφράζετε , κι όμως, με τόση ευκολία επιλέγετε για εμάς.
Ο κύριος Μητσοτάκης είχε αναφέρει ότι ΄΄τα κλειστά σχολεία φέρνουν μόνο κλειστά μυαλά΄΄. Τώρα βέβαια φαίνεται να ανατρέπει τους ισχυρισμούς του αβίαστα. Θα κλείσω με κάτι που η Γαλάτεια Καζαντζάκη είχε γράψει, και νιώθω ότι εκφράζει την αγωνία των μαθητών : << Από την κόλαση μου σου φωνάζω, εικόνα σου είμαι, κοινωνία και σου μοιάζω...>>.
Μαρνέζου Ιωάννα, μαθήτρια της Γ Λυκείου στο 6ο ΓΕΛ Αγρινίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου