Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2020

 


Χρυσάννα Διαμαντή: Η τέχνη των Ερωτήσεων, της Επικοινωνίας και των Επιλογών μας στις ποικίλες «Σχέσεις μας»: οι άλλοι, τα media, η σκέψη μας

Ενα χρήσιμο και συνοπτικό εγχειρίδιο με ερωτήσεις, διαδρομές σκέψης και παιχνίδια για παιδαγωγούς, γονείς και παιδιά που αφορούν στις ανθρώπινες σχέσεις, συνέταξε η κ. Χρυσάννα Διαμαντή, εκπαιδευτικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο που υπηρετεί ως Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων στη Διεύθυνση Π.Ε. Κυκλάδων

Το εγχειρίδιο είναι ένας σύντομος οδηγός ερωτήσεων και πρακτικών με στόχο την ενίσχυση της αυτόνομης σκέψης και τη βαθύτερη επικοινωνία μας με τον εαυτό μας, με τους ανθρώπους γύρω μας, με τα συστήματα σχέσεων που φτιάχνουμε οι άνθρωποι και με την τεχνολογία, την πληροφορία, τα media. Παρουσιάζεται ένα επιλεγμένο υλικό το οποίο, μέσω των ερωτήσεων, των παιχνιδιών και της παρατήρησης της σκέψης, βοηθά στην επικοινωνία και τη διευρυμένη κατανόηση-σκέψη. Επίσης, θέτει προβληματισμούς ως προς την καλύτερη, για όλους μας, διαχείριση της εσωτερικής–εξωτερικής συλλογικής και συνολικής πληροφορίας και δεδομένων.

Στηρίζεται σε δύο άξονες:

1. Στο Project Zero: Family Dinner Project – Thinking Routines – Artful Thinking, ένα σημαντικό υλικό του Harvard Educational School.

2. Σε επιλεγμένες, επιτυχημένες πρακτικές, όπως αυτές εφαρμόστηκαν σε τάξεις και ομάδες, από τη Χρυσάννα Διαμαντή. 

Περιέχει:

• (32) ερωτήσεις ενεργοποίησης συζητήσεων, από το «Family Dinner Project-Project Zero», του Harvard Educational School.

• (2) μοντέλα διερεύνησης σκέψης, από το «Thinking routines του Project Zero» του Harvard Educational School. Οι ρουτίνες σκέψης του Artful Thinking αντιπροσωπεύουν στάδια κατανόησης. Πρόκειται για δομές συλλογισμών και ερωτήσεων, που βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν βαθιά κατανόηση του περιεχομένου.

• (1) πίνακα περιγραφής κριτηρίων ποιότητας συλλογισμών, από το «Artful Thinking-Project Zero».

• (2) παιχνίδια παρατήρησης της σκέψης μας. • Επιλεγμένες εφαρμογές από την πράξη και προτεινόμενες διαδικασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: