Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

 

Συντονίστρια Εκπαίδευσης Γερμανίας: Βρήκαμε ευήκοα ώτα στη νυν πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας

«Λόγω της κρίσης έχουμε αυξημένη ροή μαθητών στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας»
Δημοσίευση: 31/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Η πολιτική ηγεσία στηρίζει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και αποδεδειγμένα τόσο η ίδια ως αν. Συντονίστρια, όσο και οι συνδικαλιστικοί μας φορείς βρήκαμε ευήκοα ώτα. Προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στην ίδια την υπουργό, στην υφυπουργό και στη Γενική Γραμματέα, η οποία μάλιστα τον προηγούμενο Φεβρουάριο ταξίδεψε στο Μόναχο για να συναντήσει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και να ακούσει από πρώτο χέρι τα προβλήματά τους".

Τα παραπάνω τονίζει σε Συνέντευξη στο esos  η Συντονίστρια   Εκπαίδευσης Γερμανίας Σ. Μπέση  ενώ σημειώνει πως «Λόγω της κρίσης έχουμε αυξημένη ροή μαθητών στα ελληνικά σχολεία της Γερμανίας».

esos : κα Μπέση η πανδημία πόσο έχει επηρεάσει τα ελληνόπουλα στη Γερμανία;

Σ. Μπέση : Η πανδημία μας έχει επηρεάσει όλους. Ιδιαίτερα τα ελληνόπουλα και όλους εμάς στο εξωτερικό μας στεναχωρεί το γεγονός ότι δεν μπορούμε να ταξιδέψουμε τόσο εύκολα στην πατρίδα μας, να δούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα.  

esos : Ποια διαδικασία μάθησης ακολουθούν τα ελληνικά σχολεία, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως;

Σ. Μπέση :Τα σχολεία μας λειτούργησαν έως τις 15 Δεκεμβρίου με δια ζώσης διδασκαλία.

Κάθε φορά που σε κάποιο τμήμα εμφανιζόταν κάποιο κρούσμα κορωνοϊού λαμβάναμε την απόφαση για αναστολή της λειτουργίας του, σύμφωνα με τις οδηγίες της υγειονομικής υπηρεσίας κάθε περιοχής. Σοβαρότερη ήταν η κατάσταση στη Νυρεμβέργη. Εκεί υπήρξε μεγάλος αριθμός κρουσμάτων και αναγκαστικά ανεστάλη η λειτουργία ενός από τα Δημοτικά μας στο τέλος του Νοεμβρίου για 15 ημέρες. Η απόφαση για αυστηρό locκdown ισχύει από τις 15 Δεκεμβρίου έως τις 10 Ιανουρίου 2021. Σε κάθε κρατίδιο δόθηκαν διαφορετικές οδηγίες για τον τρόπο διδασκαλίας. Σε κάποια κρατίδια οι κατά τόπους Υπουργοί Παιδείας έδωσαν εντολή για πρόωρες χριστουγεννιάτικες διακοπές, σε άλλα για υποχρεωτική εξ αποστάσεως διδασκαλία έως τις 18/12 και σε άλλα για προαιρετική εξ αποστάσεως διδασκαλία ενώ στη Βάδη Βυτεμβέργη η εντολή για υποχρεωτική εξ αποστάσεως διδασκαλία ίσχυσε μόνο για την τελευταία τάξη κάθε βαθμίδας έως τις 22/12. Ιδιαίτερα ο Υπουργός Παιδείας της Βαυαρίας επικρίθηκε σφοδρότατα διότι την Κυριακή 13/12 έστειλε οδηγία για υποχρεωτική εξ αποστάσεως διδασκαλία εως 18/12 και το βράδυ της επομένης έστειλε νέα επιστολή με την οποία καταργούσε τον υποχρεωτικό της χαρακτήρα.

Σε κάθε περίπτωση στα ελληνικά σχολεία με οδηγία του Συντονιστικού Γραφείου εφαρμόστηκε εξ αποστάσεως διδασκαλία από τις 16/12 έως και τις 18/12, με εξαίρεση τη Γ τάξη του Λυκείου Στουτγκάρδης που παρακολούθησε μαθήματα εξ αποστάσεως έως και τις 22/12  διότι κρίθηκε σκόπιμο να ακολουθηθεί η οδηγία της Υπουργού Παιδείας της Βάδης-Βυτεμβέργης.

esos : Την τρέχουσα σχολική χρονιά έχουμε λειτουργικά προβλήματα στα ελληνικά σχολεία;

Σ. Μπέση : Στο ερώτημα σας όπως καταλαβαίνετε μπορώ να απαντήσω μόνο για τα σχολεία της περιοχής ευθύνης του Συντονιστικού Γραφείου Μονάχου. Την τρέχουσα σχολική χρονιά δεν έχουμε κανένα κενό στα 4 Δημοτικά του Μονάχου, στα 2 Γυμνάσια και στο Λύκειο του Μονάχου, στο Γυμνάσιο της Νυρεμβέργης καθώς και στο Δημοτικό της Φρανκφούρτης. Επίσης χωρίς κενά λειτουργούν τα ΤΕΓ στη Βάδη Βυτεμβέργη και στην Έσση. Επίσης αναγνωρίστηκαν δυο καινούρια ΤΕΓ στην Αυστρία, ένα στο Salzburg και ένα Graz, στα οποία αμέσως τοποθετήθηκαν εκπαιδευτικοί. Επομένως η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη από κάθε άλλη χρονια. Αυτό οφείλεται στα εξής:

1.    Δόθηκε στους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να ζητήσουν παράταση της απόσπασης τους και για 6ο έτος ανευ επιμισθίου και η παράταση αυτών που το επιθυμούσαν υπογράφηκε ήδη μέσα στο καλοκαίρι.

2.    Οι νέες αποσπάσεις ολοκληρώθηκαν στις 4 Σεπτέμβρη και έως τις 18 Σεπτέμβρη είχαν πραγματοποιηθεί και οι παρατάσεις των εκπαιδευτικών που επιθυμούσαν παράταση περαν της εξαετίας.

3.    Έγινε ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού από το Συντονιστικό Γραφείο που ανέλαβε τις τοποθετήσεις.

4.    Επίσης αποσπάστηκαν ειδικότητες απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως Μουσικοί (σε Νυρεμβέργη και Φρανκφούρτη) και Γυμναστές (στο Μόναχο).

esos : Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αύξησε το μαθητικό πληθυσμό στη Γερμανία λόγω της μετανάστευσης ελληνικών οικογενειών; Υπάρχουν στοιχεία ανά σχολικό έτος;

Σ. Μπέση :Είναι βέβαιο ότι λόγω της κρίσης έχουμε αυξημένη ροή μαθητών στα ελληνικά σχολεία. Ωστόσο στο Συντονιστικό Γραφείο δεν διατηρούνται ακριβή στοιχεία

esos : Ποια είναι τα προβλήματα  που αντιμετωπίζει η ελληνόγλωσση εκπαίδευση; Τα  έχετε συζητήσει με την πολιτική ηγεσία  και εάν έχει “δρομολογηθεί” η λύση τους.

Σ. Μπέση : Η πολιτική ηγεσία στηρίζει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και αποδεδειγμένα τόσο η ίδια ως αν. Συντονίστρια, όσο και οι συνδικαλιστικοί μας φορείς βρήκαμε ευήκοα ώτα. Προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στην ίδια την Υπουργό, στην Υφυπουργό και στη Γενική Γραμματέα, η οποία μάλιστα τον προηγούμενο Φεβρουάριο ταξίδεψε στο Μόναχο για να συναντήσει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και να ακούσει από πρώτο χέρι τα προβλήματά τους.

Αυτό όμως που πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους είναι ότι προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης για να λυθούν χρειάζεται η συνδρομή και άλλων υπουργείων, όπως π.χ. του Υπουργείου Οικονομικών.

Για να γίνω σαφέστερη, το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες του εξωτερικού είναι η στελέχωση τους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έλλειψη ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό και για αυτό πρέπει να τους δοθούν κίνητρα ώστε να πάρουν την απόφαση της απόσπασης. Τέτοια θα μπορούσαν να είναι για παράδειγμα η μεγαλύτερη διάρκεια του χρόνου απόσπασης , η αύξηση του χρόνου καταβολής επιμισθίου, η διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που ζητούν απόσπαση για οικογενειακούς λόγους κ.α. Ακόμη και μικρής σημασίας κίνητρα όπως η επαναφορά του μέτρου της απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων κατά τον επαναπατρισμό των εκπαιδευτικών, που ζητεί η ΕΛΜΕ, θα έπαιζαν ένα σημαντικό ρόλο.

Οπωσδήποτε υπάρχουν και άλλα ουσιαστικής σημασίας ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν όπως είναι η αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών που ακολουθούν τα δίγλωσσα σχολεία της Βαυαρίας, η επιμόρφωση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών διοίκησης των μονάδων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.  

Έχω τη βαθειά πεποίθηση ότι η πολιτική ηγεσία μεριμνά για τη λύση τους και ελπίζω ότι δεν θα διαψευστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: