Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

 

Κονδύλι “μαμούθ”: 17,8 εκ ευρώ για την αναμόρφωση 453 Προγραμμάτων Σπουδών και 4,4 εκ για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

'Eως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται: Α) τα νέα προγράμματα, Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.
Δημοσίευση: 29/12/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Κονδύλι “μαμούθ”, μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, έχει αναλάβει να διαχειριστεί το ΙΕΠ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών προγραμμάτων στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση- επί αυτών -των νηπιαγωγών , δασκάλων και καθηγητών .

Ειδικότερα, έχουν προβλεφθεί:

Α. 17,8 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών Προγραμμάτων  Σπουδών στη Γενική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αναλογικά προκύπτει ότι θα κοστίσει το κάθε αναλυτικό πρόγραμμα περίπου 39.000 ευρώ.

Β. 4,4 εκ ευρώ για τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επί των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Αναλογικά ο κάθε εκπαιδευτικός για την επιμόρφωσή του θα κοστίσει 27 ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΙΕΠ έως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται:

Α) τα νέα προγράμματα,

Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Με την αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών, (σ.σ. τα περισσότερα εκ των οποίων παραμένουν τα ίδια εδώ και δυο δεκαετίες)  επιδιώκεται οι μαθητές να εισέλθουν  σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος.

Ωρολόγια Προγράμματα και αναθέσεις

Α. Τα Ωρολόγια Προγράμματα θα  εξετασθούν, τόσο  βάσει των  νέων Προγραμμάτων  Προγράμματα Σπουδών  που θα εκπονηθούν από το ΙΕΠ, όσο και από το περιεχόμενο και τις  θεματικές ενότητες που θα καλύπτουν.

Β. Βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών που θα εκπονηθούν, θα καθοριστούν και οι αντίστοιχες νέες αναθέσεις των μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών.

Οδηγία

Η οδηγία που έχει δοθεί είναι:

  • Τα Προγράμματα  πρέπει να είναι σύντομα και κατανοητά. Παράλληλα,   να αφήνουν ανοιχτούς χώρους δράσης στους/στις εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν στη διαμόρφωση της διδασκόμενης ύλης ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών/τριών και τις κοινωνικές συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί η σχολική μονάδα και επιλέγονται οι διδακτικές πρακτικές.
  • Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις μεταβατικές τάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, καθώς με βάση τα ισχύοντα παρατηρείται χάσμα τόσο στις μαθησιακές απαιτήσεις όσο και στη μεθοδολογία διδασκαλίας από τη μία βαθμίδα στην άλλη.

Έτοιμα τα πορίσματα των 16 “σοφών” για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Με την ολοκλήρωση των Προγραμμάτων Σπουδών θα ξεκινήσει και η διαδικασία προκήρυξης συγγραφής των βιβλίων" .

Ήδη από τον   από τον περασμένο Φεβρουάριο είναι έτοιμα τα πορίσματα για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου των 16 “σοφών” πανεπιστημιακών δασκάλων, που   όρισε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεννόηση με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οι 16 “σοφοί” πέρασαν  από “κόσκινο” όλα τα υπάρχοντα Προγράμματα Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, και  κατέληξαν σε δύο σκέλη προτάσεων:

α/ Για έναν αριθμό Προγραμμάτων Σπουδών να εκπονηθούν νέα, και   

β/ για  έναν άλλο αριθμό την αναθεώρηση υπαρχόντων.

 Οι 16 “σοφοί”

Οι 16 “σοφοί”  που εξέδωσαν τα πορίσματα για τα Προγράμματα Σπουδών είναι οι εξής, ανά Επιστημονική Επιτροπή:

Α) Για τα Γνωστικά Πεδία: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία και Μαθηματικά:

1. Καλκάνης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ

2. Πόταρη Δέσποινα, Καθηγήτρια Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ

3. Τζιμογιάννης Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Β) Για τα Γνωστικά Πεδία: Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Πρώτη Σχολική Ηλικία:

1. Βαϊόπουλος Βάιος, Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2. Βιρβιδάκης Στυλιανός, Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, ΕΚΠΑ

3. Καζάζης Ιωάννης, Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ

4. Κουτσογιάννης Δημήτριος, Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ

5. Μιχαηλίδης Ιάκωβος, Αναπ. Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ΑΠΘ

6. Μπιρμπίλη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ΑΠΘ

7. Νάκας Αθανάσιος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

8. Σπανός Γεώργιος, Καθηγητής Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Γ) Για τα Γνωστικά Πεδία: Κοινωνικές Επιστήμες, Μουσική και Καλλιτεχνική Παιδεία:

1. Κορναράκης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας, ΕΚΠΑ.

2. Μαραγκουδάκης Μανούσος, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

3. Παπαϊωάννου Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

4. Τζαμαργιάς Παναγιώτης, ΕΔΙΠ Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

5. Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Καθηγήτρια Τμήματος Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: