Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

 

Προβληματισμοί και προτάσεις της ΠΕΑΔ για τη βαθμολογία μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης

Μια σειρά από ερωτήματα και προβληματισμούς θέτει η  Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ), σχετικά με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει τη βαθμολόγηση μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης.

Μεταξύ άλλων, η ένωση θέτει ζήτημα ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, λόγω ελλείψεων σε υποδομές και εξοπλισμό και ζητά είτε να παραταθεί είτε να μην κατατεθεί βαθμολογία για το Α΄τετράμηνο.

Παράλληλα, σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, ζητά να επαναλειτουργήσουν άμεσα με τη μέθοδο της εξ περιτροπής διδασκαλίας.

Αναλυτικά:

Η νέα πραγματικότητα της Εκπαίδευσης Εκτάκτου Ανάγκης, νομοτελειακά θα οδηγούσε στο σημερινό προβληματισμό: πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές; Κι αυτό λόγω της χρονικής έκτασης, που αιφνιδίασε τους πάντες σε παγκόσμιο επίπεδο και της ασάφειας που υπάρχει ως προς το πόσο ακόμα θα διαρκέσει.

Οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας κυριαρχούνται από μια λογική, που λίγο απέχει από το να αξιολογήσουμε τους μαθητές ως να βρίσκονται όλοι στις σχολικές αίθουσες! Εμείς, ως ΠΕΑΔ, απλώς θα θέσουμε μερικούς προβληματισμούς, βασισμένους σε πραγματικά δεδομένα, χωρίς να εμπλακούμε σε περαιτέρω εμβαθύνσεις επί τους παρόντος. Συνεπώς, αναρωτιόμαστε πως θα αξιολογήσουμε αντικειμενικά και αξιόπιστα μαθητές σε περιπτώσεις όπως:

- Μαθητών που δεν έχουν internet,

- Μαθητών που παρακολουθούν απλώς από το κινητό και μετά βίας μπορούν να διαβάζουν κείμενα από την οθόνη,

- Μαθητών, που έχουν δίπλα τους μεγαλύτερα αδέλφια ή και γονείς, που μπορούν να τους προσφέρουν άμεσα βοήθεια, χωρίς να γίνονται αντιληπτοί,

- Μαθητών που θα έχουν έξωθεν βοήθεια την ώρα των διαγωνισμάτων,

-Διδύμων ή τριδύμων, που παρακολουθούν από τον ίδιο υπολογιστή,

- Μαθητών που εξ αρχής έχουν δηλώσει ότι παρακολουθούν εξ αποστάσεως συγκεντρωμένοι στο ίδιο σπίτι.

Και, φυσικά, πολλές ακόμα ιδιαίτερες περιπτώσεις. Δεν αναφερόμαστε σε περιπτώσεις διακοπών σύνδεσης (αλήθεια, εκεί το διαγώνισμα θα ακυρωθεί για όλους;) και αντιγραφών από τα βιβλία και βοηθήματα που θα είναι απλωμένα δίπλα στο μαθητή.

Είμαστε βέβαιοι ότι όλοι οι προβληματισμοί είναι εν γνώσει των αρμοδίων· αυτό που πρέπει να γίνει όμως είναι η άμεση επανεξέταση της αναγκαιότητας καθώς και της διαδικασίας αξιολόγησης των μαθητών/-τριών.

Η ΠΕΑΔ εκφράζοντας το σοβαρότατο προβληματισμό της για το πως και το τι καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:

- Παράταση του Α’ τετραμήνου, ώστε αν ανοίξουν τα σχολεία μετά τις εορτές να υπάρχει το χρονικό περιθώριο για εξέταση εντός των αιθουσών.

- Εναλλακτικά, τροποποίηση του Π.Δ ώστε για το α’ τετράμηνο να μην κατατεθεί βαθμολογία.

- Να εξαχθεί ένα κοινό πρότυπο εξ αποστάσεως εξέτασης για μελλοντική χρήση, ώστε να αποφευχθούν κατά το δυνατόν άνισες μεταχειρίσεις μαθητών ακόμα και εντός της ίδιας σχολικής μονάδας.

- Άμεση επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με την εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών στα σχολεία. Τόσο η Α’ Λυκείου με την τράπεζα θεμάτων, όσο και η Γ’ Λυκείου με τις Πανελλαδικές, αποτελούν πολύ ευαίσθητο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δε χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, αρκεί να μελετήσουμε πως αντιμετωπίζουν στις υπόλοιπες χώρες το πρόβλημα. Ελάχιστες είναι αυτές που έχουν «κατεβάσει ερμητικά ρολά» στη Μέση Εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: