Γ.Γ. υπουργείου Παιδείας: Σχετικά με την πλατφόρμα περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και τις ποινές
Την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του bullying και των έκνομων συμπεριφορών στα σχολεία, όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κ. Γιάννης Κατσαρός, μιλώντας στην εκπομπή «ΕΡΤNews Update» και τον Θανάση Σιαφάκα.
Στα μέσα Απριλίου θα τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα για την αποτύπωση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού γνωστοποίησε ο κ. Κατσαρός και συνέχισε: «Θα υπάρχει η δυνατότητα στους μαθητές και στους γονείς των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στους γονείς των μαθητών της πρωτοβάθμιας να προβαίνουν σε αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
Η διαδικασία που θα ακολουθεί μετά, γιατί αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία και αυτό που θα πρέπει να καταλάβουν και γονείς και μαθητές, είναι ότι το σχολείο μετά θα παρεμβαίνει αρχικά στο επίπεδο του σχολείου με μια ομάδα διμελή από το διευθυντή και τον σύμβουλο σχολικής ζωής στη Δευτεροβάθμια ή τον διευθυντή και έναν εκπαιδευτικό που έχει ήδη οριστεί σε κάθε σχολείο. Θα παρεμβαίνουν λοιπόν σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ενώ ταυτόχρονα την (εκάστοτε) περίπτωση θα επιτηρεί, θα βλέπει, θα έχει πρόσβαση δηλαδή και μία τετραμελής ομάδα στο επίπεδο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στην οποία είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης, ένας ψυχολόγος, ένας κοινωνικός λειτουργός και ένας σύμβουλος παιδαγωγικής ευθύνης, οι οποίοι θα βλέπουν, κι αν κρίνουν ότι πρέπει, θα παρεμβαίνουν και αυτοί.
Ταυτόχρονα και το σχολείο θα μπορεί να ζητήσει άμεσα τη βοήθειά τους, όπως όχι μόνον τη βοήθεια αυτών των φορέων, αλλά και όλων των στελεχών τα οποία υπάρχουν».
«Σε αυτή τη φάση οι καταγγελίες θα είναι επώνυμες»
Ο κ. Κατσαρός διευκρίνισε ότι «σε αυτή φάση οι καταγγελίες θα είναι επώνυμες» και εξήγησε ότι «δεν θα υπάρχει δυνατότητα για ανώνυμες καταγγελίες, προκειμένου να υπάρξει σιγά σιγά μία προσαρμογή και να αρχίσει να λειτουργεί η πλατφόρμα».
Σχετικά με την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε ειδικές περιπτώσεις, ο κ. Κατσαρός ανέφερε μεταξύ άλλων: «Θα υπάρξει μία, ας το πούμε, χαλάρωση του πλαισίου, με την έννοια ότι το σχολείο θα έχει μια πιο εύκολη δυνατότητα να αξιοποιήσει το μέτρο, εφόσον το κρίνει σκόπιμο. Δεν θα χρειάζεται να παρεμβαίνουν εξωτερικοί παράγοντες, οι οποίοι καθυστερούσαν τη διαδικασία ή αρκετές φορές λειτουργούσαν με στερεοτυπικό τρόπο και έμπαιναν σε άρνηση. Εδώ χρειάζεται να δοθεί στο σχολείο η δυνατότητα, πάντοτε όμως, όπως προείπα, με ευαισθησία και με τρόπο που θα βοηθήσει τους μαθητές να βρουν τα σωστά τους πατήματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου