Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

 

Διευκρινιστικές οδηγίες για την υποστήριξη μαθητών , γονέων και εκπαιδευτικών από τους Ψυχολόγους- Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ

Δημοσίευση: 23/02/2021
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιο με διευκρινιστικές οδηγίες για την υποστήριξη μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ., υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Α. Για την παροχή της εξ αποστάσεως υποστήριξης και συμβουλευτικής αξιοποιείται η ψηφιακή υποδομή που έχει αναπτυχθεί για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των μαθητών/τριών και συγκεκριμένα η υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E, καθώς και οι δυνατότητες της ασύγχρονης υποστήριξης και συμβουλευτικής. Για την πρόσβασή τους στην προαναφερθείσα υπηρεσία οι Ψυχολόγοι κλάδου ΠΕ23 δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους. Στην περίπτωση που δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή/και κατάλληλη σύνδεση με το διαδίκτυο και, κατά συνέπεια, αδυνατούν να ασκούν τα καθήκοντά τους εξ αποστάσεως, υποχρεούνται να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν, προκειμένου να κάνουν χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα.

Β. Η τεχνική υποστήριξη της διαδικασίας καλύπτεται από την ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας και την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (Helpdesk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθ. πρωτ. 155692/ΓΔ4/14-11-2020 εγκύκλιο με θέμα «Οδηγίες και πληροφορίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Γ. Για την υλοποίηση του ανωτέρω σκοπού, τα μέλη του Ε.Ε.Π. κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων, υπό το συντονισμό των Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων στις οποίες οι Ψυχολόγοι ασκούν τα καθήκοντά τους, σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων και βάσει του εβδομαδιαίου προγράμματος της σχολικής μονάδας, προβαίνουν στο σχεδιασμό και την οργάνωση τόσο της δια ζώσης όσο και της εξ αποστάσεως υποστήριξης και συμβουλευτικής. Συστήνεται επίσης στους/στις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να διευκολύνουν τη γνωριμία του Ψυχολόγου με τους μαθητές, προτρέποντας τους εκπαιδευτικούς αρμοδιότητάς τους να επιτρέψουν την ολιγόλεπτη παρουσία του Ψυχολόγου κατά τη διάρκεια του μαθήματος, ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές σχετικά με το ρόλο του και τους τρόπους επικοινωνίας μαζί του.

Δ. Αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των μελών του Ε.Ε.Π. κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων, των μαθητών/τριών, των γονέων και των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ. κατά διαδικασία της εξ αποστάσεως παροχής υπηρεσιών υποστήριξης και συμβουλευτικής ισχύουν αναλογικά τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ. 5 έως και 14 του άρθρου 1 της υπ’ αριθ. 120126/ΓΔ4/12-09-2020 (Β ́ 3882) Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021», όπως ισχύει, καθώς και οι οδηγίες που περιλαμβάνονται στην προαναφερθείσα υπ ́ αριθμ. πρωτ. 155692/ΓΔ4/14-11-2020 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Ε. Περαιτέρω, οι Ψυχολόγοι κλάδου ΠΕ23 δεσμεύονται ως προς την τήρηση του απορρήτου και το σεβασμό των προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών βάσει των προβλέψεων των άρθρων 2 και 3 της υπ’ αριθ. Φ25γ/157424/Δ4/17-11-2020 (Β ́ 5097) Υπουργικής Απόφασης «Καθήκοντα και αρμοδιότητες κλάδου ΠΕ23 Ψυχολόγων στα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2020-2021 στο πλαίσιο της πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.- Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.» και των σχετικών διατάξεων των άρθρων 1 και 2 της υπ’ αριθ. 142628/ΓΔ4/30-08-2017 (Β ́ 3032) Υπουργικής Απόφασης «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια: