Έρευνα ΚΕΜΕΤΕ: Τα 4 στα 10 Ειδικά Σχολεία με κρούσματα Κορωνοϊού
Το 34% των ερωτώμενων δήλωσε ότι υπήρξε/αν κρούσμα/τα στο σχολείο του ανάμεσα σε μαθητές/τριες και το 44,6% ότι υπήρξε/αν κρούσμα/τα, ανάμεσα στο προσωπικό, επισήμαναν ότι τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού Covid-19 στα Ειδικά Σχολεία δεν ήταν αντίστοιχα της έντασης του προβλήματος.
Αυτό προκύπτει, από τις απαντήσεις , έρευνας που πραγματοποίησε το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, που εστιάζουν ενδεικτικά στην ανάγκη να ληφθούν επιπλέον μέτρα, όπως: συχνά επαναλαμβανόμενα τεστ (79,5%), τακτική χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (65,2%), αύξηση μαθητικών δρομολογίων ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών (55,3%), δημιουργία μικρότερων τάξεων (50,8%), πρόσληψη επιπλέον προσωπικού (44,7%), απρόσκοπτη χορήγηση αδειών ειδικού σκοπού (21,2%).
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Συγκεκριμένα και όσον αφορά στα μέτρα πρόληψης και ελέγχου της διασποράς του ιού προέκυψαν τα εξής:
• Ο αριθμός οργανωμένων προληπτικών τεστ ανίχνευσης που έχουν διενεργηθεί στις σχολικές μονάδες των Εκπαιδευτικών, του ΕΕΠ και του ΕΒΠ που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, για όλο το διάστημα της έρευνας, αναδεικνύεται από τις απαντήσεις τους πως είναι ανεπαρκής, [στο 18,4% των ερωτώμενων δεν διενεργήθηκε κανένα τεστ (0%), στο 51.7% διενεργήθηκαν από 1-2 τεστ, στο 22,2% από 3-4 τεστ, και στο 7,7% από 5 τεστ και πάνω], δεδομένου ότι στον εργασιακό τους χώρο υπήρξε/υπήρξαν κρούσμα/κρούσματα είτε σε μαθητές/τριες, είτε σε μέλη του προσωπικού.
• Σε μείζον πρόβλημα για τη διασπορά του ιού αναδεικνύεται, επίσης, με βάση τις απαντήσεις και το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών/τριών, αφού στην ΚΥΑ υπ. Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69543, παρ. 4 του άρθρου 21 δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για την τήρηση της φυσικής απόστασης στα μεταφορικά μέσα
(λεωφορεία, ταξί).
• Μείζον θέμα αποτελεί, εξάλλου, και η μη διασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων πρόληψης και υγιεινής για τον περιορισμό της διασποράς του ιού και την προστασία της υγείας των μαθητών/τριών και του προσωπικού των Ειδικών Σχολείων, κατά την παραμονή τους στον χώρο του σχολείου (έλλειψη κατάλληλων χώρων συνάθροισης μαθητών και εκπαιδευτικών, έλλειψη χώρων απομόνωσης πιθανών κρουσμάτων, ανεπαρκές προσωπικό καθαριότητας, ελλιπής καθαρισμός θρανίων/χώρων κατά τα διαλείμματα).
Σε ύψιστης σημασίας ανάγεται, τέλος, σύμφωνα με τις απαντήσεις των εργαζομένων και το ζήτημα των αδειών των ευπαθών ομάδων και των αδειών ειδικού σκοπού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε μια περίοδο που τα κρούσματα στα Ειδικά Σχολεία αυξάνονται σε μαθητές και εργαζόμενους, καθώς και το γεγονός ότι η αναπλήρωση των αδειούχων εργαζομένων δεν γίνεται απρόσκοπτα και σε ικανοποιητικό βαθμό.
Προτάσεις:
Για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19 στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, και κατ’ επέκταση στην κοινότητα, προτείνονται από τους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα παρακάτω μέτρα, τα οποία συνάδουν με τα ήδη εκπεφρασμένα αιτήματα της ΟΛΜΕ για την Ειδική Αγωγή :
• Δωρεάν τακτικά επαναλαμβανόμενα Covid-τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και σε όλα τα παιδιά στα Ειδικά Σχολεία
• Δωρεάν χορήγηση μέσων ατομικής προστασίας (μάσκες, απολυμαντικά)
• Αύξηση των μέσων μετακίνησης των μαθητών, ώστε να εξασφαλιστεί η φυσική απόσταση μεταξύ τους κατά τη μεταφορά τους από και προς το
σχολείο
• Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας
• Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων
(απρόσκοπτη χορήγηση αδειών σε ευπαθείς ομάδες και αδειών ειδικού σκοπού, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την αναπλήρωση όλων των κενών που προκύπτουν από τις παραπάνω περιπτώσεις)
• Πρόσληψη επιπλέον Εκπαιδευτικού, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού για την αναπλήρωση των αδειούχων και τη δημιουργία μικρότερων τμημάτων, ώστε να διασφαλίζονται κατάλληλες και ασφαλείς για όλους συνθήκες εργασίας
• Νοσηλευτική-ιατρική παρακολούθηση και υποστήριξη
• Παρότι δεν υπήρχε ως επιλογή στο ερωτηματολόγιο, αρκετοί από τους/τις
ερωτώμενους/ες επεσήμαναν την ανάγκη να δοθεί στο Εκπαιδευτικό, ΕΕΠ και ΒΕΠ προτεραιότητα και στους μαζικούς εμβολιασμούς
Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, η οποία διεκδικεί εδώ και έναν χρόνο να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, «οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή έχουν ανάγκη το υποστηρικτικό πλαίσιο των ειδικών σχολείων, και κάθε ώρα ή μέρα χαμένη μετρά πολλαπλάσια αρνητικά στα παιδιά με αναπηρία,ταπισωγυρίζεικαιδύσκολαεπανακτούναυτάπουέχουν κατακτήσει». Η ανάγκη λήψης αυτών των μέτρων επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, που εξακολουθούν όλο αυτό το διάστημα να εργάζονται στα Ειδικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ) με την φυσική τους παρουσία, παρά τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά να τηρήσουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, προσφέροντας σημαντικό έργο στους/στις μαθητές/τριές τους και τις οικογένειές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου