Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία (εγκύκλιος) Φεβρουάριος 26, 2021 Εκπαιδευτικά νέα Γράψτε το σχόλιο σας Διάδωσέ το Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2021-2022 Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών του φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, για το σχολικό έτος 2021-2022, θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2021. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (Α 109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει. Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2015 έως και 31-12-2015. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 α του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α 25) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής: α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘ (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016). «Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool». β. Βιβλιάριο Εμβολίων του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α 25). γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (Α.Δ.Υ.Μ.). δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας. Συνιστάται, οι Διευθυντές/τριες των Σχολικών Μονάδων όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές/τριες σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας (άρθρο 5 ΠΔ 79/2017 (Α 109) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του Ν. 4559/2018 (Α 142). ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Ν. Κεραμέως: Δημόσια σχολεία μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να γίνουν Πρότυπα ή Πειραματικά ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α, του άρθρου 7, του ΠΔ 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (ΦΕΚ 25 Α). Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με τη παράγραφο 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (Α 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο. Με το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο/η Διευθυντής/τρια ή ο Προϊστάμενος/η του δημοτικού σχολείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει ονομαστική κατάσταση μαθητών/τριών, την οποία αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο εργάσιμων ημερών στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν ο αριθμός των αιτήσεων μαθητών/τριών για εγγραφή στην Α΄ τάξη υπερβαίνει τους 25 μαθητές/τριες ανά τμήμα σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α 111), εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α 25 ). Επισημαίνεται ότι για τη διενέργεια των εγγραφών δεν απαιτείται η συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (παρ. 3 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017(Α 109)), καθώς σύμφωνα με την με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (ΦΕΚ 25 Α) αρμόδιος για την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας ορίζεται ο/η Διευθυντής/τρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο/Η Διευθυντής/τρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει, είτε για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, είτε για την κατανομή των μαθητών/τριών σε όμορα Δημοτικά Σχολεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους και ενημερώνει αρμοδίως τους γονείς, κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου. Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση, σε δημοτικά σχολεία με λειτουργικότητα από επταθέσιο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 Π.Δ. 79/2017 (Α 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α 111). Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον/την Διευθυντή/τρια ή τον/την Προϊστάμενο/η του σχολείου σύμφωνα με την παρ. 12 άρθρο 7 ΠΔ 79/2017 (Α 109). 9. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου, οι μαθητές/τριες καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» αμέσως μετά την ενεργοποίηση του νέου σχολικού έτους 2021-2022 σε αυτό. Πατήστε εδώ για την εγκύκλιο
Πηγή άρθρου: Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία (εγκύκλιος) | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου