Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Περί ανοίγματος των σχολείων…
Μιλάμε για άνοιγμα των σχολείων 15 μέρες περίπου πριν το επίσημο κλείσιμο τους στη χώρα μας, αν δεν πάρει παράταση το σχολικό έτος (που μπορεί να είναι το μέγιστο δύο βδομάδες ακόμη).
  1. Γιατί όμως να θέσουμε τη ζωή ευπαθών ομάδων μαθητών, των γονιών τους (Μ.Ο. ηλικίας > 40 για παιδιά γυμνασίου και λυκείου), των οικογενειών τους και του γηρασμένου εκπαιδευτικού προσωπικού (Μ.Ο ηλικίας > 48) σε κίνδυνο;
  2. Υπάρχει περίπτωση οι μικροί μαθητές που έχουν άγνοια κινδύνου και οι μεγαλύτεροι που βιώνουν την ψευδαίσθηση της παντοδυναμίας της εφηβείας, όταν έχουν να δουν τους συμμαθητές τους τόσο καιρό να πειθαρχήσουν σε μέτρα υγιεινής και προστασίας;
  3. Πιστεύουμε ότι οι γονείς θα εξυπηρετηθούν και θα επανεκκινηθεί η οικονομική δραστηριότητα, αν αρρωστήσουν τα παιδιά τους και οι ίδιοι;
  4. Αυτοί που το προτείνουν, έχουν επισκεφτεί τις ασφυκτικά γεμάτες σχολικές τάξεις με 27 μαθητές, που τα παιδιά λιώνουν από τη ζέστη τους καλοκαιρινούς και πρώτους φθινοπωρινούς μήνες, η μυρωδάτη εφηβεία-προεφηβεία πλημμυρίζει την αίθουσα και τα ανοιχτά παράθυρα είναι ανίκανα να εξομαλύνουν την κατάσταση; Θέλουν, άραγε, σε αυτές τις συνθήκες, μήπως να τους φορέσουμε και μάσκες;;
  5. Γνωρίζουν τι κατάσταση επικρατεί στις τουαλέτες των παιδιών, που μερικά απλά ξεχνάνε να κάνουν τα προβλεπόμενα, ενώ άλλα παίζουν -σαν παιδιά-με σαπούνια, χαρτιά υγείας (αν υπάρχουν)κ.α.; Κι όλα αυτά όταν οι καθαρίστριες στο δημόσιο σχολείο είναι είδος προς εξαφάνιση;
  6. Δεν έχει προτεραιότητα πλέον η ανθρώπινη ζωή; Πάνε χαμένοι δύο μήνες εθελοντικού-υποχρεωτικού περιορισμού-ατομικής ευθύνης ;
  7. Μήπως το περίφημο ρ0 = 0,6 για το οποίο είμαστε τόσο περήφανοι ως χώρα και το κατακτήσαμε λόγω του εγκλεισμού μας, εκτιναχθεί με το άνοιγμα των σχολείων απότομα και έχουμε μια αιφνίδια κορύφωση της επιδημίας με τραγικό ίσως απολογισμό; Άλλωστε, ο ιός παραμένει εξαιρετικά μολυσματικός και παρών, αφού ό,τι και να γίνει θα έχουμε και εισαγόμενα περιστατικά. Κρυφτό παίξαμε μαζί του και τον περιορίσαμε!
Από την άλλη, ο καθένας με στοιχειώδη νοημοσύνη γνωρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αναπληρωθεί η χαμένη ύλη και να γίνει ουσιαστικό μάθημα σε μαθητές «απορυθμισμένους μαθησιακά» λόγω του παρατεταμένου εγκλεισμού, μέσα σε 35 λεπτης διάρκειας διδακτικές ώρες για 15-20 μέρες και σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών και υγρασιών. Είναι κοινό μυστικό ότι ακόμα και οι μαθητές της Γ Λυκείου, απουσιάζουν μαζικά για να μελετήσουν τις τελευταίες μέρες του σχολικού έτους. Είναι λοιπόν, θέμα κυβερνητικού prestige το έστω και τελευταία στιγμή άνοιγμα των σχολείων ή ακόμα χειρότερα, ένα επικίνδυνο πείραμα μιας «ελεγχόμενης;;;» ανοσίας της αγέλης, αρχίζοντας από τους «λιγότερο» ευπαθείς, τους μαθητές , που όμως μας επηρεάζουν όλους; Ένα ελεγχόμενο πείραμα με ίσως ανεξέλεγκτες διαστάσεις;;;

Δεν υπάρχουν σχόλια: