Ανακοίνωση ΕΡΑ - Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστράς Π.Ε
Η Κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, επέλεξαν να φέρουν προς ψήφιση νομοσχέδιο με νεοφιλελεύθερες καταστροφικές διατάξεις για όλη την εκπαίδευση. Η δραστική μείωση δαπανών με κύριο στόχο αυτών που αφορούν σε προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, η αλλοίωση του χαρακτήρα του Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης για όλα παιδιά προς όφελος της Ιδιωτικής εκπαίδευσης, την αλλοίωση του χαρακτήρα του νηπιαγωγείου, η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, η προσωπική αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών που θα φέρουν τον Σεπτέμβριο αποτελούν τον πυρήνα του νομοσχεδίου..
- Αυξάνουν τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα από 22 στους 26 στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία. Επιπλέον, από 7/θ Δημοτικό σχολείο και πάνω αυξάνουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα στους/ις 20 και στο νηπιαγωγείο στους/ις 16! Έτσι επιλέγουν να καλύψουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης, να μειώσουν τα τμήματα και να αφήσουν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και να διώξουν τους μαθητές από το σχολείο της γειτονιάς τους.
- Θα υπάρξουν συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις Σχολείων, ειδικά νηπιαγωγείων.
- Μειώνουν τις θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί να βρεθούν στην ανεργία με δραστική μείωση διορισμών- προσλήψεων αναπληρωτών.
- Μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα δουν τον εαυτό τους ως πλεονάζον προσωπικό.
- Επιδιώκουν να αλλάζουν την ίδια τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου, με εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, αγνοώντας τα αναλυτικά προγράμματα, τις απόψεις της πανεπιστημιακής κοινότητας και τα περί διαθεματικότητας και ολιστικής γνώσης.
- Θεσμοθετούν την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων έχοντας ως παράμετρο την μαθητική επίδοση, και τους Δήμους ως αξιολογητές. Ανοίγουν έτσι και τον δρόμο για την τιμωρητική προσωπική αξιολόγηση (με υπουργική απόφαση ή νόμο τον Σεπτέμβριο) στο πνεύμα του Π.Δ. 152 της συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ.
- Η ΝΔ του κ. Μητσοτάκη με αυτό το νομοσχέδιο βρήκε την αιτία των όποιων προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών και αντιμετώπισης αυτών και εφαρμόζοντας "παιδαγωγική από το ...μέλλον" δίνει τη λύση: Να "χαρακτηρίζονται" οι μαθητές και οι μαθήτριες με καταγραφή της "διαγωγής" τους. «Κοσμιοτάτη», «Κοσμία», «Επίμεμπτη» με ολίγον λεκτικό εκσυγχρονισμό, σε Εξαιρετική, Καλή, Μεμπτή. Για τη βέργα πάντως δεν κάνουν λόγο στο παρόν νομοσχέδιο.
- Με το παρόν νομοσχέδιο επιδιώκουν να θεσμοθετήσουν τον εκπαιδευτικό «εμπιστοσύνης». Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτικοί της τάξης που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές καθημερινά προφανώς για το Υπουργείο Παιδείας και τη Ν.Δ. θα λογίζονται ως εκπαιδευτικοί χαμηλής εμπιστοσύνης! Ο σύλλογος διδασκόντων τους ενοχλεί συλλογικά να αντιμετωπίζει τα όποια προβλήματα προκύπτουν.
- Θέλουν κυρίως το Γυμνάσιο και το Λύκειο να τα μετατρέψουν σε εξεταστικά κέντρα με τράπεζες θεμάτων και με επαναφορά της βάσης του 10, καθιστώντας την εκπαίδευση πιο εντατική και πιο ανταγωνιστική με άμεση συνέπεια την αύξηση της μαθητικής διαρροής και των ταξικών φραγμών. Στη βάση αυτής της πολιτικής αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης βάσης για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκλείεται μεγάλος αριθμός μαθητών από τη Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και από τα πανεπιστήμια ως μη ικανοί, για να είναι «ικανοί» να καταβάλουν δίδακτρα σε ιδιωτικές σχολές και σε κολέγια που πρόσφατα και σε μια νύχτα με νόμο η κυβέρνηση της Ν.Δ τα βάφτισε πανεπιστήμια, καθώς και στα «Σκοιλ Ελικικού».
- Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στα πρότυπα σχολεία και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, αποκλεισμούς και ταξικούς φραγμούς.
Στη Θεσσαλονίκη στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στις 12:00) τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής που προβλέπονται.
Κλιμακώνουμε τη δράση μας, τις επόμενες μέρες, λαμβάνοντας υπόψη και την πορεία άρσης των μέτρων περιορισμού, με πραγματοποίηση δυναμικών κινητοποιήσεων που θα αποτυπώνουν το μέγεθος της αντίδρασης των εκπαιδευτικών στις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου