Συντονιστικό Νηπιαγωγών
Την ώρα που σύσσωμοι οι νηπιαγωγοί δίνουν το δικό τους αγώνα, πολλές φορές μοναχικό για να διατηρήσουν την επαφή με τα παιδιά τους, με όποιο πρόσφορο τρόπο ο κάθε σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε , και να σταθεροποιήσουν όσα είχε κατακτήσει το παιδί ως μέλος του κοινωνικού συνόλου του σχολείου, το Υπουργείο Παιδείας κάλεσε τις/τους νηπιαγωγούς, τους /τις οποίους/ες των οποίων μέχρι τώρα είχε ξεχάσει την ύπαρξη, σε τηλεδιασκέψεις για την Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ασκώντας παράλληλα πιέσεις για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων και για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στο Νηπιαγωγείο.
Μέσα στο Πάσχα, με αυστηρά χρονοδιαγράμματα και επίμονα τηλέφωνα από τις Διευθύνσεις στις Προϊστάμενες για να δημιουργηθούν άμεσα οι ομάδες υποστήριξης στο Νηπιαγωγείο (φυσικά χωρίς τα απαραίτητα προσόντα, αρκεί να δημιουργηθούν), συγκάλεσαν στις τηλεδιασκέψεις τηλε-show χιλιάδες νηπιαγωγών[1] μέσω WEBEX πιέζοντας για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εμφανίζοντας την ως «χρέος» και βρήκαν και την ευκαιρία να εξυμνήσουν το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου (Αγγλικά -Επιχειρηματικότητα-Αύξηση του αριθμού των παιδιών ) που αποδομεί «πιλοτικά» το Νηπιαγωγείο και δυσκολεύει την παιδαγωγική διαδικασία.
Όλο αυτόν τον καιρό οι νηπιαγωγοί προτείναν υλικό όχι για να φορτώσουν στους γονείς περισσότερη δουλειά και άγχος αλλά δραστηριότητες που είναι διαχειρίσιμες από γονείς όχι από εκπαιδευτικούς.
Όμως ένας ολόκληρος κλάδος στις τηλεδιασκέψεις λοιδωρήθηκε , προσβλήθηκε και ισοπεδώθηκε όταν ακούστηκαν λόγια όπως : «επιτέλους τα παιδιά να νιώσουν την επαφή» ή «εξ αιτίας σας (αν δεν κάνετε σύγχρονη δηλ.) να μείνουν πίσω τα παιδιά;» ακυρώνοντας πλήρως όση δουλειά έχει ήδη γίνει μέχρι τώρα από μας και τονίζοντας τη λέξη «χρέος» συνέχεια. Το χρέος μας το γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα εμείς οι νηπιαγωγοί, όπως γνωρίζουμε και τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας.
Όπως γνωρίζουμε, το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί εν μέσω πανδημίας περιλαμβάνει διάταξη για αύξηση του αριθμού των παιδιών στα 24 συν 10% (δηλαδή 26 ίσως και 27 παιδιά), σε μια αιτιολογική έκθεση που αναφέρει ότι «με τον προηγούμενο νόμο οδηγηθήκαμε σε τμήματα υπερβολικά μικρότερα απ’ όσο ορίζουν τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης και οι βασικές παραδοχές της ορθολογικής κατανομής προσωπικού». Δε γνωρίζουμε όμως δυστυχώς αυτά τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης που επικαλούνται και που πολύ θα θέλαμε να δημοσιευτούν. Δε γνωρίζουμε επίσης αν υπάρχουν μελέτες των λοιμωξιολόγων που το επιβάλλουν και οι οποίες αν δεν υπάρχουν θα θέλαμε να γίνουν!
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ
Ø Σύμφωνα με το υπ. Αρ. Πρωτ. Φ8/47901/ΓΔ4 22-04-2020 στο έγγραφο, υπογεγραμμένο με εντολή Υπουργού από την κ. Γκίκα, που μας εστάλη στα σχολεία στις 23-04-2020 αναφέρεται: Σας διαβιβάζουμε Οδηγίες για την υλοποίηση των προγραμμάτων εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με τη Σύγχρονη Μέθοδο Διδασκαλίας τα οποία μπορούν να εφαρμόζονται κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες προς όφελος των μαθητών/τριών, παράλληλα με την Ασύγχρονη.
Ø Συνεχίζοντας, στο συνημμένο κείμενο «πασπαρτού» που ούτε καν έχει προσαρμοστεί στο Νηπιαγωγείο «ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» με το λογότυπο του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται: « Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά»
Ø Όπως τονίζεται από τη ΔΟΕ με ανακοίνωσή της στις 2-04-2020 «Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησης της εξ Αποστάσεως είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.»[2]
Συνάδελφοι
Με βάση τα έγγραφα του Υπουργείου και των Διευθύνσεων δεν προκύπτει καμμιά υποχρεωτικότητα στη σύγχρονη εξ αποστάσεως με την πλατφόρμα WEBEX του Υπουργείου.
Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τα παιδιά μας με τον τρόπο που είχαμε ήδη αποφασίσει και υλοποιήσει με γνώμονα την καθολικότητα του εγχειρήματός μας, τις ιδιαίτερες αναπτυξιακές τους ανάγκες και το καταγράφουμε στο βιβλίο πρακτικών του σχολείου.
ΜΕΝΟΥΜΕ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ . ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ …
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου