Με προχειρότητα και χωρίς προγραμματισμό και υποδομές τοποθετούνται από το Υπουργείο Παιδείας σύγχρονα συστήματα μάθησης στα σχολεία μας στη Νάξο, με αποτέλεσμα να μην εκπληρώνουν τον σκοπό τους και να μη διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία τους. Αυτό έχει επίπτωση σε όλες τις σχολικές κοινότητες, στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην αξιοποίηση της σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ενώ μόνοι ωφελημένοι είναι οι προμηθευτές της τεχνολογίας αυτής.
Το μερτικό της ευθύνης επίσης του Δήμου και των αρμόδιων για τη σχολική λειτουργία είναι προφανές και τεράστιο και έχει πρώτα και κύρια επίπτωση στη σωστή εκπαίδευση των μαθητών και στην ισότιμη πρόσβαση στις σύγχρονές απαιτήσεις της εκπαίδευσης.
Λόγω της φύσης της δουλειάς μου επισκέπτομαι αρκετές φορές τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οπότε έχω σχηματίσει άποψη για τις διαχρονικές παθογένειες και τα προβλήματα τόσο σε κτιριακές υποδομές όσο και σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ευρύτερο τρόπο λειτουργίας τους.
Πρόσφατα, λοιπόν, επισκέφθηκα ένα σχολείο, όπου είχα τη τύχη να μαθητεύσω. Η αλήθεια είναι ότι, όποτε το επισκέπτομαι, κατακλύζομαι από μια πληθώρα αναμνήσεων με αγαπημένα πρόσωπα καθηγητών και συμμαθητών σε χρόνια ανέμελα και αυθεντικά.
Μπαίνοντας, λοιπόν, σε μια αίθουσα, ομολογουμένως εντυπωσιάστηκα από μια μεγάλη οθόνη 75 ιντσών που ήταν τοποθετημένη στον τοίχο. Ήταν ένας διαδραστικός πίνακας δίπλα στον θεωρητικά υπό αντικατάσταση κλασικό πίνακα. Ένας πίνακας στο πνεύμα της τεχνολογικής ανάπτυξης και του ψηφιακού μετασχηματισμού όπως αναγράφεται άλλωστε και στο ταμπελάκι που έφερε πάνω του:
ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Προμήθεια και Εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης
Ελλάδα 2.0
Πάτησα το power on, κάθισα σε ένα θρανίο και άρχισα να παρατηρώ τους δύο πίνακες, κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν από την κιμωλία, στο μαρκαδόρο και τώρα στην αφή και ταυτόχρονα, σκέψεις και προβληματισμούς, με μια φωνή όμως, αυτοπροσδιοριζόμενη ως επιτελική, να είναι εκεί και να με κατατοπίζει (Ο διάλογος είναι φανταστικός, αλλά αποτυπώνει τη σκληρή πραγματικότητα, χωρίς καμιά υπερβολή):
-Ο τοίχος που μπήκε ο διαδραστικός πίνακας δεν έχει πρίζα ρεύματος.
-Επιτελική φωνή: Υπάρχει μπαλαντέζα και μπορείς να κάνεις προσθήκη με πολύπριζο. Όλο και κάποια πρίζα θα υπάρχει κάπου.
-Επίσης, δεν υπάρχει και πρίζα δικτύου.
-Επιτελική φωνή: Ε, κάποιο ασύρματο δίκτυο θα υπάρχει μέσα στο σχολείο. Το πολύ-πολύ θα σου δώσει τον κωδικό ο γείτονας.
-Εδώ στο θρανίο που κάθομαι δεν βλέπω σχεδόν καθόλου την επιφάνεια εργασίας σου. Κάτι η γωνία θέασης, κάτι ο ήλιος…
-Επιτελική φωνή: Α,Α,Α…έχω εφαρμογή καταγραφής, το γράφω τώρα… και το βλέπεις μετά.
-Ο σοβάς στο ταβάνι έχει φουσκώσει Είναι έτοιμος να πέσει πάνω σου.
-Επιτελική φωνή: Να, …πατάς πάνω μου youtube και γράφεις φούσκωμα σοβά σε ταβάνι και βρίσκεις τη λύση… Εξάλλου πριν ανοίξει, το σχολείο βάφεται …Τόσο βάψιμο που πρίζες καλώδια μέχρι και εγώ θα βαφτώ άσπρος. Φωτεινό χρώμα. Θα είμαι και προστατευμένος.
-Υποθέτω δηλαδή ότι το κτίριο είναι ασφαλές, ε; Λέω π.χ. σε περίπτωση σεισμού..
-Επιτελική φωνή: Τι είναι αυτά που λες; Μη γίνεσαι μίζερος. Ο παππούς σου εδώ δεν πήγαινε σχολείο; Ο πατέρας σου; Εσύ; Βρε και ο γιος σου και το εγγόνι σου…
-Πετρέλαιο, καυστήρας πριν 40 χρόνια. Πετρέλαιο, καυστήρας και τώρα. Και τα κουφώματα είναι παλιά. Μπάζουν..
-Επιτελική φωνή: Εδώ σε έχω. Γράψε πάνω μου στο youtube: τζάκι με ήχους και παίξε το βίντεο σε πλήρη οθόνη. Όσο περισσότερο βλέπεις, τόσο περισσότερο θα ζεσταίνεσαι και ο αέρας που μπαίνει από τα κουφώματα είναι σημαντικός για να μην καπνίζει το τζάκι.
-Ουάουυ… Και κάτι τελευταίο. Σε πολλά ορεινά χωριά υπάρχει πρόβλημα με το δημογραφικό. Οι φωνές των παιδιών όλο και μειώνονται. Τα χωριά ερημοποιούνται. Κίνητρα για διαμονή σε ένα χωριό δεν υπάρχουν. Η ακρίβεια μεγαλώνει, οι εκπαιδευτικοί δεν βρίσκουν σπίτια και αν βρουν με ασύμφορο ενοίκιο, εσύ που είσαι και επιτελική φωνή ποια γνώμη έχεις;
-Επιτελική φωνή: Μην ανησυχείς, για όλα φροντίζουν οι επιτελικές δομές. Δεν θέλει πολύ τηλε-σκέψη.
-Πέρα από διαδραστικός, είσαι και …επιδραστικός.
Πάτησα το power-off. Κλείδωσα την πόρτα και έφυγα. Η επιτελική μέριμνα για την ποιοτική μάθηση των παιδιών μας δεν μου άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης. Η μήπως όχι;
Πηγή: Από το ναξιακό Predator και naxostimes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου