Γεωγράφοι: Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στα σχολεία - Διαρκής μείωση διδακτικών ωρών
Σε κατάθεση κοινοβουλευτικής ερώτησης προχώρησε η Ένωση Γεωγράφων Ελλάδας, αναφορικά με τις πάγιες διεκδικήσεις που αφορούν το επιστημονικό αντικείμενο της Γεωγραφίας και τις επαγγελματικές προοπτικές των Γεωγράφων, επιθυμώντας την γνωστοποίηση των θέσεων αυτών.
Μεταξύ άλλων, αναφέρουν πως επιθυμούν την ίδρυση Επιμελητηρίου Κοινωνικών Επιστημών για τα κοινωνικά επαγγέλματα, την αύξηση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Γεωγραφίας στην Β΄θμια εκπαίδευση, οι οποίες αντί να αυξάνονται, διαρκώς μειώνονται και τον εμπλουτισμό της ύλης του μαθήματος Γεωγραφίας στην Α΄& Β΄θμια εκπαίδευση και ανάθεση συγγραφής νέων βιβλίων Γεωγραφίας σε Γεωγράφους.
«Αναμένουμε με προσμονή τόσο τις απαντήσεις των αρμόδιων Υπουργών κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία, όσο και την ανταπόκριση των υπόλοιπων κοινοβουλευτικών κομμάτων σχετικά», όπως αναφέρουν.
Αναλυτικά
Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι
Στο πλαίσιο λειτουργίας της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, θέσαμε υπόψη των αρχηγών των κοινοβουλευτικών κομμάτων, με ανοικτή επιστολή (Α.Π.: Α85/08-11-2023), τις πάγιες διεκδικήσεις που αφορούν το επιστημονικό αντικείμενο της Γεωγραφίας και τις επαγγελματικές προοπτικές των Γεωγράφων, επιθυμώντας την γνωστοποίηση των θέσεων αυτών. Ειδικότερα, τονίστηκαν:
Ίδρυση Επιμελητηρίου Κοινωνικών Επιστημών για τα κοινωνικά επαγγέλματα (αντίστοιχο των υφιστάμενων Τ.Ε.Ε., ΓΕΩΤ.Ε.Ε., Ο.Ε.Ε. κ.λπ.)
Αύξηση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Γεωγραφίας στην Β΄θμια εκπαίδευση (οι οποίες αντί να αυξάνονται, διαρκώς μειώνονται)
Εμπλουτισμός ύλης του μαθήματος Γεωγραφίας στην Α΄& Β΄θμια εκπαίδευση και ανάθεση συγγραφής νέων βιβλίων Γεωγραφίας σε Γεωγράφους
Πρόσβαση στην δυνατότητα ανάληψης σύνταξης χαρτογραφικών μελετών μέσω διάσπασης της σχετικής κατηγορίας χωροταξικών μελετών που προβλέπεται στο άρθρο 2 του ν. 4412/2016 (Α΄147) του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ένταξη Γεωγράφου στις ειδικότητες που εγγράφονται στο Μητρώο Περιβαλλοντικών Ελεγκτών που προβλέπεται στο (ΦΕΚ 92/Α/18-04-2023)
Αξιοποίηση του αυτοτελούς βάσει του Π.Δ. 85/2022 Π.Ε Γεωγραφίας (Προσοντολόγιο), με ένταξη της θέσης Γεωγράφου στο οργανόγραμμα λειτουργίας των υπηρεσιών είτε του στενού είτε του ευρύτερου Δημόσιου τομέα (ενδεικτικά: Αστυνομία, Πυροσβεστική, Υπ. Περιβάλλοντος, Υπ. Στεγαστικής Πολιτικής, Υπ. Πολιτικής Προστασίας, Υπ. Μετανάστευσης, Υπ. Ναυτιλίας, Υπ.Τουρισμού, Ελληνικό Κτηματολόγιο, Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Πολεοδομίες κ.α.)
Ειδικά για τις θέσεις Διοικητικού – Οικονομικού δυνατότητα ένταξης των αποφοίτων Τμημάτων Γεωγραφίας, απευθείας, άνευ προσκόμισης βεβαίωσης συνάφειας με το Πτυχίο ή Δίπλωμα Αστικής Περιφερειακής Ανάπτυξης (από το 1998 μετονομάστηκε σε Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης)
Δημιουργία ειδικού φορέα άσκησης αστικής πολιτικής με στόχο τη βέλτιστη προετοιμασία των ελληνικών πόλεων, στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πολιτικών και των διεθνών εξελίξεων (βλ. ενδεικτικά: αστική ανταγωνιστικότητα, αστική πολιτική Ε.Ε., αστική γεωπολιτική κ.α.).
Κατόπιν αυτού, εκ μέρους του κόμματος "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ" και του Προέδρου Κυριάκου Βελόπουλου, η βουλευτής Β Πειραιώς κα ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ κατέθεσε ερώτηση (Α.Π.:1820/17-11-2023) προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα "Πάγιες διεκδικήσεις του κλάδου των Γεωγράφων» (επισυνάπτεται).
Εκ μέρους της Ένωσης Γεωγράφων Ελλάδας, επιθυμούμε όπως ευχαριστήσουμε θερμά την βουλευτή Β' Πειραιώς κα Ασημακοπούλου Σοφία - Χάιδω και το κόμμα "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ" για την έμπρακτη υποστήριξη στο έργο του σωματείου.
Παράλληλα, αναμένουμε με προσμονή τόσο τις απαντήσεις των αρμόδιων Υπουργών κατά την κοινοβουλευτική διαδικασία, όσο και την ανταπόκριση των υπόλοιπων κοινοβουλευτικών κομμάτων σχετικά.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Εκ του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος - Μεταξάκης Γιώργος
Αναλυτικά η ανοικτή επιστολή της Ε.ΓΕΩ. προς τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων
Αξιότιμοι κύριοι,
Η Ένωση Γεωγράφων Ελλάδας - Ε.ΓΕΩ, με έδρα την Αθήνα, δραστηριοποιείται είκοσι (20) χρόνια και αποτελεί το μόνο επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο που εκπροσωπεί τους Έλληνες Γεωγράφους (περί τους 2000 προπτυχιακούς – μεταπτυχιακούς και διδάκτορες), απόφοιτους τόσο των ομώνυμων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου στην Ελλάδα όσο και απόφοιτους ομώνυμων τμημάτων του εξωτερικού.
Κεντρικοί στόχοι λειτουργίας της Ένωσης αποτελούν:
Η προάσπιση και προαγωγή των επαγγελματικών όπως αυτά κατοχυρώνονται με το Π.Δ 147/04-06-2002 (Αρ. Φύλλου: 124), οικονομικών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των μελών της Ένωσης και μέσω αυτής η αναβάθμιση του επιστημονικού τους έργου.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών και η συμμετοχή των μελών της, σε κάθε προσπάθεια για την ανάπτυξη της γεωγραφικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Η διαρκής επιμόρφωση και επιστημονική κατάρτιση των μελών της και η διάδοση και προαγωγή της γεωγραφικής επιστήμης.
Η Γεωγραφία μελετά μια σχεδόν ανεξάντλητη ποικιλία φυσικών και κοινωνικών φαινομένων που συμβαίνουν στο χώρο και το χρόνο – όπως, για παράδειγμα, την υποβάθμιση του εδάφους και την ερημοποίηση, την κλιματική αλλαγή, την παγκόσμια αλλαγή του περιβάλλοντος, τη μετανάστευση, την αστικοποίηση και την περιαστικοποίηση, την τουριστική ανάπτυξη, τον κοινωνικό αποκλεισμό, την εκβιομηχάνιση και αποβιομηχάνιση, την ανάπτυξη πόλεων, περιφερειών και υπαίθρου, την παγκοσμιοποίηση, τις γεωπολιτικές ισορροπίες και τις συγκρούσεις.
Στο κέντρο της γεωγραφικής μελέτης είναι η ανάλυση, η κατανόηση και η ερμηνεία της κατανομής και της διαφοροποίησης στο χώρο φυσικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών καθώς και της σχέσης μεταξύ φυσικού περιβάλλοντος, οικονομίας και κοινωνίας. Αναλύοντας και ερμηνεύοντας προβλήματα του χώρου, η γεωγραφία είναι σε θέση να αρθρώνει προτάσεις και τρόπους επίλυσής τους. Χωρίς να υποκαθιστά τις επιστήμες του σχεδιασμού και ρύθμισης του χώρου – Πολεοδομία, Χωροταξία, Περιφερειακή Επιστήμη – η γεωγραφική ανάλυση αποτελεί απαραίτητο και αναπόσπαστο υπόβαθρο των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων στο χώρο όπως είναι, για παράδειγμα, τα προγράμματα κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής πολιτικής, περιφερειακής, τοπικής και οικιστικής ανάπτυξης και σχεδιασμού, τα έργα υποδομής, τα έργα βελτίωσης και προστασίας του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
Με σκοπό την ολοκληρωμένη και κριτική ανάλυση και ερμηνεία των αντικειμένων της, η Γεωγραφία συνθέτει θεωρίες από ένα πλατύ φάσμα επιστημονικών περιοχών όπως η ιστορία, η κοινωνιολογία, η ανθρωπολογία, τα οικονομικά, η δημογραφία, οι διεθνείς σχέσεις, τα μαθηματικά, η ψυχολογία, οι πολιτικές επιστήμες, οι επιστήμες του περιβάλλοντος, ο σχεδιασμός. Συγχρόνως, χρησιμοποιεί ένα εξίσου πλατύ φάσμα μεθόδων έρευνας, όπως ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους, καθώς και εργαλείων και τεχνικών όπως χάρτες, δορυφορικές εικόνες, Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών, δειγματοληπτική έρευνα, στατιστική ανάλυση, μαθηματικά μοντέλα, έρευνες αρχείου, επιτόπια παρατήρηση, ανάλυση περιεχομένου, συνεντεύξεις. Εξειδικευμένοι κλάδοι οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί μέσα στην ευρύτερη περιοχή της γεωγραφικής έρευνας εμβαθύνουν σε συγκεκριμένα χωρικά φαινόμενα και αναπτύσσουν τις ανάλογες τεχνικές και μεθόδους για τη μελέτη τους. Τέτοιοι κλάδοι είναι, μεταξύ άλλων, η Φυσική και η Περιβαλλοντική Γεωγραφία, η Αστική Γεωγραφία, η Οικονομική Γεωγραφία, η Κοινωνική Γεωγραφία, η Πολιτισμική Γεωγραφία, η Πολιτική Γεωγραφία, η Πληθυσμιακή Γεωγραφία, η Ιστορική Γεωγραφία, η Αγροτική Γεωγραφία. Η συμβολή της γεωγραφικής έρευνας στην καθημερινή μας ζωή και ενημέρωση καθώς και στην κοινωνική πρακτική αποτελεί πλέον μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα.
Στο πλαίσιο λειτουργίας της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις πάγιες διεκδικήσεις μας που αφορούν το επιστημονικό μας αντικείμενο και τις επαγγελματικές μας προοπτικές και άπτονται πολιτικών πρωτοβουλιών και θα επιθυμούσαμε να μας γνωστοποιήσετε τις θέσεις σας.
Ίδρυση Επιμελητηρίου Κοινωνικών Επιστημών για τα κοινωνικά επαγγέλματα (αντίστοιχο των υφιστάμενων Τ.Ε.Ε., ΓΕΩΤ.Ε.Ε., Ο.Ε.Ε. κ.λπ.)
Αύξηση ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Γεωγραφίας στην Β΄θμια εκπαίδευση (οι οποίες αντί να αυξάνονται, διαρκώς μειώνονται)
Εμπλουτισμός ύλης του μαθήματος Γεωγραφίας στην Α΄& Β΄θμια εκπαίδευση και ανάθεση συγγραφής νέων βιβλίων Γεωγραφίας σε Γεωγράφους
Πρόσβαση στην δυνατότητα ανάληψης σύνταξης χαρτογραφικών μελετών μέσω διάσπασης της σχετικής κατηγορίας χωροταξικών μελετών που προβλέπεται στο άρθρο 2 του ν. 4412/2016 (Α΄147) του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ένταξη Γεωγράφου στις ειδικότητες που εγγράφονται στο Μητρώο Περιβαλλοντικών Ελεγκτών που προβλέπεται στο (ΦΕΚ 92/Α/18-04-2023)
Αξιοποίηση του αυτοτελούς βάσει του Π.Δ. 85/2022 Π.Ε Γεωγραφίας (Προσοντολόγιο), με ένταξη της θέσης Γεωγράφου στο οργανόγραμμα λειτουργίας των υπηρεσιών είτε του στενού είτε του ευρύτερου Δημόσιου τομέα (ενδεικτικά: Αστυνομία, Πυροσβεστική, Υπ. Περιβάλλοντος, Υπ. Στεγαστικής Πολιτικής, Υπ. Πολιτικής Προστασίας, Υπ. Μετανάστευσης, Υπ. Ναυτιλίας, Υπ.Τουρισμού, Ελληνικό Κτηματολόγιο, Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Πολεοδομίες κ.α.)
Ειδικά για τις θέσεις Διοικητικού – Οικονομικού δυνατότητα ένταξης των αποφοίτων Τμημάτων Γεωγραφίας, απευθείας, άνευ προσκόμισης βεβαίωσης συνάφειας με το Πτυχίο ή Δίπλωμα Αστικής Περιφερειακής Ανάπτυξης (από το 1998 μετονομάστηκε σε Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης)
Δημιουργία ειδικού φορέα άσκησης αστικής πολιτικής με στόχο τη βέλτιστη προετοιμασία των ελληνικών πόλεων, στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πολιτικών και των διεθνών εξελίξεων (βλ. ενδεικτικά: αστική ανταγωνιστικότητα, αστική πολιτική Ε.Ε., αστική γεωπολιτική κ.α.).
Παραμένοντας στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση και συνάντηση για περαιτέρω ανάλυση των αναφερομένων, προσδοκούμε και προσμένουμε την ανταπόκριση σας. Να είστε βέβαιοι πως θα σταθούμε αρωγοί όσων επιθυμούν να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη θέσεων εργασίας σε νέες επιστήμες που τόσο έχει ανάγκη η χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου