Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Eίμαι τελειόφοιτη του 2ου Πρότυπου Πειραματικού ΓΕΛ Αθήνας που πήρα μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις μετά από συστηματική προετοιμασία. Στα τέσσερα μαθήματα του πεδίου των Θετικών Σπουδών συγκέντρωσα 18.520 μόρια. Αναλυτικά: 16,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 19,1 στα Μαθηματικά και στη Φυσική και 18,4 στη Χημεία. Στο Ελεύθερο βαθμολογήθηκα με 12,6 (Ε.Β.Ε. 14 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι) και στο Γραμμικό Σχέδιο με 18 (Ε.Β.Ε. 15 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι).
Η συνολική βαθμολογία μου είναι 21.850 μόρια. Και εδώ έγκειται το παράδοξο: λόγω της θέσπισης της Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα, και στην προκειμένη περίπτωση στο Ελεύθερο Σχέδιο, δεν εισάγομαι σε σχολές πρώτης επιλογής.
Την περυσινή χρονιά η βάση στην Αρχιτεκτονική Αθήνας ήταν 19.165 και η βάση της Γραφιστικής ΠΔΑ 8.335 (με βάση το 10 στο σχέδιο). Η δική μου περίπτωση, που προφανώς δεν είναι μοναδική, καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος και την αδικία εξαιτίας του τρόπου εφαρμογής της Ε.Β.Ε. Το σφάλμα, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στον τρόπο υπολογισμού της συγκεκριμένης Ε.Β.Ε. και όχι στη θέσπισή της.
Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη του Υπουργείου και των Πρυτάνεων των σχολών ότι διαχρονικά το σχέδιο διδάσκεται πλημμελώς ή δεν διδάσκεται καθόλου στα σχολεία. Αποφάσισα λοιπόν, να το διδαχτώ σε μία ιδιωτική δομή. Τα μαθήματα, όμως έγιναν διαδικτυακά για περισσότερο από έξι μήνες. Στο ελεύθερο σχέδιο υπήρχαν αντικειμενικοί περιορισμοί λόγω του ότι είναι πρακτικά αδύνατον να γίνει η παρακολούθηση, η επιτήρηση και η διόρθωσή του μέσω διαδικτυακής κάμερας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των ωρών ενασχόλησης με αυτό, που είχε ως αντίκτυπο, την απώλεια ωρών διαβάσματος για τα υπόλοιπα μαθήματα.
Έπρεπε, λοιπόν, να γίνει μία επιλογή: Να επικεντρώσω την προσοχή μου στα μαθήματα που διδάσκονται σχετικά εύκολα διαδικτυακά και να μην αφιερώσω τον υπερπολλαπλάσιο χρόνο (σε σχέση με μία κανονική χρονιά) ενασχόλησης με
το ελεύθερο σχέδιο; Ή να προσπαθήσω να ασχοληθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με το ελεύθερο σχέδιο, εις βάρος των υπόλοιπων πέντε μαθημάτων; Επέλεξα την πρώτη εναλλακτική λύση και πέτυχα υψηλές βαθμολογίες στα πέντε από τα έξι μαθήματα.
Ο μέσος όρος των επιδόσεων στο σχέδιο τα προηγούμενα χρόνια ήταν κοντά στο 14-15. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους μαθητές που έχουν καταβάλει προσπάθεια για να διαγωνιστούν. Βάζοντας την Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές παιδιά που, ειδικά φέτος, πάσχισαν για να αποδώσουν στο τέλος.
Εκτιμώ ότι θα πρέπει το μη εσκεμμένο σφάλμα να διορθωθεί, εάν είναι δυνατό από φέτος, είτε με την επαναφορά της βάσης του 10 στα ειδικά μαθήματα είτε με καθορισμό των συντελεστών Ε.Β.Ε. στο 0,7. Επειδή φαντάζομαι ότι είναι αδύνατον να αλλάξει εκ των υστέρων η μέθοδος εισαγωγής των μαθητών, διότι υπάρχει κίνδυνος η αλλαγή να «εκτοπίσει» μαθητές που εισέρχονται στις ανώτατες σχολές λόγω υψηλής βαθμολογίας στα σχέδια, προτείνω να δοθεί η δυνατότητα ύπαρξης επιλαχόντων. Δηλαδή, προτείνω να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να δηλώσουν την σχολή της αρεσκείας τους, έστω και εάν δεν έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. και στην συνέχεια να μπορεί να συμπληρωθεί ο αριθμός των θέσεων που ενδεχομένως θα έχουν μείνει κενές, με την προϋπόθεση, βεβαίως, της βάσης του 10 ως δεύτερο κριτήριο.
Κυρία Υπουργέ, δώστε τη δυνατότητα σ’ εμάς τους άριστους μαθητές να επιλέξουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαξιώνουμε άλλα τμήματα.
Με εκτίμηση
Ι.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου