Μια σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση
Του Νίκου Μάστορα
Ολοι γνωρίζουν πλέον ότι το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανακοίνωσε η κ.Κεραμέως, έχει συγκεντρώσει πλήθος αντιδράσεων από τους εκπαιδευτικούς, πολλοί από τους οποίους εισηγούνται στην ΟΛΜΕ ακόμα και προσωρινή αποχή από τη βαθμολόγηση κάποιων μαθημάτων, ώστε να εκδηλωθεί αντίδραση.
Εχω μια πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας. Στο Λύκειο με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, προβλέπονται 5 ώρες Θρησκευτικών, 2 στην Α' Τάξη, 2 στη Β και 1 στη Γ Λυκείου. Δηλαδή Θρησκευτικά-Τέχνες 5-0.
Δεδομένου ότι τα Θρησκευτικά διδάσκονται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, γιατί να μην καταργηθούν αυτά στο Λύκειο ώστε να δημιουργηθεί χώρος για τα μαθήματα που κόβονται; Ορισμένα εκ των οποίων μάλιστα εξετάζονται και ως Ειδικά Μαθήματα;
Παραθέτω το πρόγραμμα Λυκείου του ...1886, περιοδος που δεν τη λες και προοδευτική, και όμως δεν προέβλεπε Θρησκευτικά σε όλες τις (τότε) τάξεις του Λυκείου. Αντιθέτως, Ιχνογραφία προέβλεπε σε όλες. Αν μάλιστα εξετάσουμε μόνο τις 3 τελευταίες τάξεις, τότε το "σκορ" στην συντηρητική κοινωνία του προπερασμένου αιώνα, ήταν 0 Θρησκευτικά, 6 ώρες Ιχνογραφία. Για κάποιον ακατανόητο λόγο ακόμα και από ορισμένους σημερινούς σχολιαστές της εκπαιδευτικής επικαιρότητας που θεωρούν το σχέδιο ένα "στεγνό" μάθημα προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες κι όχι καλλιτεχνικό, η Ιχνογραφία τότε ήταν πιο σημαντική από τα Θρησκευτικά -τουλάχιστον ως σχολικό μάθημα.
Αν είναι να το πάει λοιπόν...συντηρητικά η κ.Κεραμέως, ας επιστρέψει στην πηγή. Λέτε να της θυμώσει κανείς και να έχουμε αντιδράσεις; Α μην ξεχάσω: το πρόγραμμα υπογράφεται από τον Π.Μανέτα, ο οποίος διετέλεσε υπουργός Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως στην κυβέρνηση Χαριλάου Τρικούπη την περίοδο 1886 - 1889
ΥΓ. Το πρόγραμμα είναι απο το βιβλίο "Ανωτέρα και Μέση Εκπαίδευσις υπό Στεφάνου Μ. Παρίση (Τυπογραφείο "Ο Παλαμήδης", 1886)" και το βρήκα στον τοίχο του κ.Δημήτρη Σμιξιώτη στο Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου