Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

16 βαθμολογητές: Τα θέματα της Χημείας εκτός πλαισίων σχολικού βιβλίου, κακά διατυπωμένα, ασαφή , ελλιπή δεδομένα και με επιστημονικά λάθη

Ο ακροβατισμός της ΚΕΕ με την επιλογή των συγκεκριμένων θεμάτων οδηγεί στη δυσφήμιση του μαθήματος και την απογοήτευση των υποψηφίων
Δημοσίευση: 29/06/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Οι  καθηγητές Χημείας και βαθμολογητές του 56ου  Βαθμολογικού Κέντρου   θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τα θέματα  των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Χημείας με το νέο αλλά και το παλαιό σύστημα.  
Τα θέματα  είναι εκτός των πλαισίων του σχολικού βιβλίου, κακά διατυπωμένα, ασαφή ή έχουν ελλιπή δεδομένα, περιέχουν επιστημονικά λάθη και κάποια κινούνται στα όρια της εξεταστέας ύλης. Ο όγκος τους είναι υπερβολικός σε σχέση με τον χρόνο εξέτασης ενώ έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας στην κατανόηση των ερωτήσεων και την επίλυση. Δεν έχουν διαβάθμιση στη δυσκολία ενώ είναι ετεροβαρή (αφού δύο από τα έξι κεφάλαια καλύπτουν σχεδόν τα 6/10 των μονάδων).
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Α1, Α5.3, Β3,Γ4 Δ2,Δ3 με το νέο σύστημα και Γ3 με το παλαιό .
Τέλος, μεγάλη έκπληξη μας προκαλεί το γεγονός ότι το ίδιο θέμα στο παλαιό σύστημα είναι διατυπωμένο ορθά χωρίς ασάφεια ενώ στο νέο σύστημα είναι διατυπωμένο λάθος με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο λύτης να καταλήξει σε σωστά συμπεράσματα.
Θεωρούμε ότι η ΚΕΕ  οφείλει να σέβεται τον κόπο και την αγωνία των μαθητών, των γονιών αλλά και των καθηγητών τους και να βάζει θέματα τα οποία να είναι εντός ύλης,  στα πλαίσια του σχολικού βιβλίου, σαφή, με επαρκή δεδομένα και επιστημονικώς ορθά. Ο ακροβατισμός της ΚΕΕ με την επιλογή των συγκεκριμένων θεμάτων οδηγεί στη  δυσφήμιση του μαθήματος και την απογοήτευση των υποψηφίων που δεν βλέπουν τα αποτελέσματα να είναι ανάλογα της προσπάθειας που έχουν καταβάλει.
Ακολουθούν υπογραφές
Σημείωση: Το κείμενο το υπογράφουμε όλοι οι βαθμολογητές του συγκεκριμένου ΒΚ (δεκαέξι καθηγητές) .Τα ονόματα   δεν μπορούν όμως να δημοσιοποιηθούν για την διατήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων .

Δεν υπάρχουν σχόλια: