Ο πληροφορικός γραμματισμός (ICT Literacy) των Ελλήνων μαθητών της Πρωτοβάθμιας πρέπει επιτέλους να ενισχυθεί
1
Το Εργαστήριο της Πληροφορικής έχει σημασία να είναι σύγχρονο και αποτελεί για τους μαθητές σημαντικότατο χώρο μελέτης, έρευνας, ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και τις εισηγήσεις του Ι.Ε.Π. στο ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ για την διδασκαλία του μαθήματος Πληροφοτικής - Τ.Π.Ε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τονίζεται ότι το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, λαμβάνοντας πάντα υπόψη το γεγονός ότι οι νέες τεχνολογίες θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να διεισδύουν στο κοινωνικό πεδίο με ταχύτατους ρυθμούς, πόσο μάλλον υπό τις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν εν μέσω της πανδημίας.
Δυστυχώς, όμως, κάτι τέτοιο δεν αποτυπώνεται και στην πράξη. Ούτε σε επίπεδο εκσυγχρονισμένων και εξειδικευμένων γνώσεων σε σύγχρονα αντικείμενα, όπως π.χ. η Ρομποτική, αλλά ούτε και σε επίπεδο αντιστοιχίας ωρών που αφιερώνονται το μάθημα της Πληροφορικής ή αλλιώς Τ.Π.Ε., σε σχέση με το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Να σταματήσει το μάθημα να είναι μονόωρο σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Πρόταση μας, είναι να γίνει δίωρο.
- Να συγγραφεί σχολικό εγχειρίδιο Πληροφορικής σε ψηφιακή αλλά και έντυπη μορφή για όσους μαθητές δεν διαθέτουν στο σπίτι πρόσβαση σε Υπολογιστή ή το Διαδίκτυο.
- Η πιλοτική εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» του Βασικού Θεματικού Κύκλου «Δημιουργώ και Καινοτομώ» που ξεκινά από Σεπτέμβρη, να οριοθετεί σαφώς ότι οι θεματικές ενότητες της Ρομποτικής STEM Νέες Τεχνολογίες, θα ανατίθενται και θα διδάσκονται κατά προτεραιότητα από πτυχιούχους Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ΠΕ86 και όχι από δασκάλους ΠΕ70 χωρίς να αποκλείεται η συνδιδασκαλία με κύρια ανάθεση όμως στους εκπαιδευτικούς με το κατάλληλο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.
- Να θεσμοθετηθεί ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου Πληροφορικής και φυσικά να διαθέτουν όλα τα Δημοτικά Σχολεία το αυτονόητο, ένα σύγχρονο Εργαστήριο Πληροφορικής. Και μάλιστα αυτό να είναι επαρκώς εξοπλισμένο με κατάλληλο υλικό και λογισμικό, αντικαθιστώντας σε όλα τα σχολεία της χώρας τα απαρχαιωμένα μηχανήματα και τους υπολογιστές.
Τα ανωτέρω αναφέρονται διότι η διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Δημοτικό έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Βασικός παράγοντας είναι η ενεργός συμμετοχή κάθε μαθητή και η αλληλεπίδραση τόσο με τον διδάσκοντα όσο και με τους άλλους μαθητές.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί ότι η πολυσυζητημένη πρόταση για την διδασκαλία Πληροφορικής στα Νηπιαγωγεία, είναι εξίσου ασαφής και προβληματική. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να δηλώνει την ένταξη της Πληροφορικής, με ποιο τρόπο και ποιο εξοπλισμό θα γίνει αυτή και κυρίως ποιοι θα την διδάσκουν και πώς. Απαξιώνοντας κατά συνέπεια, για ακόμα μια φορά, τον ρόλο και την συμμετοχή των Ελλήνων Επιστημόνων - Εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Φυσικά, τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς την σύσταση οργανικών θέσεων αλλά και τον μαζικό μόνιμο διορισμό Εκπαιδευτικών Πληροφορικής ΠΕ86 στα Δημοτικά Σχολεία.
*Αν. Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ86, αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΠΣΑΠ (Πανελληνίου Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Πληροφορικής)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου