Τα παιδιά που ασκούνται, έχουν καλύτερες μαθησιακές επιδόσεις Την αρχαία φράση «νους υγιής εν σώματι υγιεί», επιβεβαιώνει η καινούρια βρετανική έρευνα που αποδεικνύει ότι οι νέοι που ασκούνται περισσότερο, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Η μελέτη έδειξε ότι η άσκηση συνδέεται με καλύτερους βαθμούς τόσο στα θεωρητικά μαθήματα (γλώσσα), όσο και στα θετικά (μαθηματικά, φυσική κ.α.) και μάλιστα σε βάθος χρόνου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 5.000 περίπου νέους, από τους ερευνητές των πανεπιστημίων του Νταντί και του Στραθκλάιντ, με επικεφαλή τη δρα Τζόσι Μπουθ ενώ η σχετική δημοσίευση έγινε στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής «British Journal of Sports Medicine». Οι ερευνητές κατέγραψαν αύξηση στις σχολικές επιδόσεις για κάθε 17 λεπτά πρόσθετης άσκησης των αγοριών και 12 λεπτά των κοριτσιών. Κατά μέσο όρο, κάθε 15 λεπτά παραπάνω άσκησης φαίνεται να σχετίζονται με ένα τέταρτο του βαθμού παραπάνω, άρα 60 λεπτά πρόσθετης άσκησης θα μπορούσαν να «προσθέσουν» ένα ολόκληρο βαθμό χωρίς φυσικά αυτό να είναι δεδομένο για κάθε παιδί. Οι νέοι που ασκούνταν συχνά, τα κατάφερναν καλύτερα στο σχολείο και στα διαγωνίσματα διαχρονικά, στις ηλικίες των 11, 13 και 16 ετών. Επίσης η μέτρια έως εντατική άσκηση βελτιώνει ιδιαίτερα την απόδοση των κοριτσιών στα θετικά μαθήματα επειδή ο εγκέφαλος των δύο φύλων αντιδρά διαφορετικά στην αύξηση της σωματικής δραστηριότητας. Από τα 5.000 παιδιά τα περισσότερα ασκούνται το πολύ μισή ώρα τη μέρα ημερησίως κατά μέσο όρο ενώ η συνιστώμενη διάρκεια άσκησης για τους νέους είναι 60 λεπτά την ημέρα. Άλλοι παράγοντες που έχουν βρεθεί ότι συσχετίζονται επίσης με τις σχολικές επιδόσεις ενός παιδιού, είναι το βάρος του κατά τη γέννησή του, η ηλικία της μητέρας όταν γέννησε και το αν κάπνιζε, και βεβαίως μια σειρά από κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες. Εννοείται πως η σωματική άσκηση δεν πρέπει να αποτελεί υπεκφυγή εκ μέρους των παιδιών για να μη διαβάζουν τα μαθήματά τους. Πηγή: mothersblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου