Νέα μετατροπή ΕΠΑΛ σε πρότυπο «με συνοπτικές διαδικασίες» για μία ακόμα φορά καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί, μετά τις απανωτές καταγγελίες για αντίστοιχες άνωθεν αποφάσεις σε διάφορες περιοχές.
Όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Χανίων, «η ΔΔΕ Χανίων καλεί τους συλλόγους διδασκόντων σε 2 ημέρες να συνεδριάσουν και να επιλέξουν το "πρότυπο ΕΠΑΛ" του νομού».
Σύμφωνα με το σωματείο των εκπαιδευτικών, «τη στιγμή που συνολικά στην Εκπαίδευση και ειδικά στην Επαγγελματική, βιώνουμε τη σταθερή πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου και το μετασχηματισμό του σε σχολείο της αγοράς, των επιχειρήσεων και της κερδοφορίας, το υπουργείο προχωρά ακόμη ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση με την ίδρυση των προτύπων, της κυριαρχίας των "δεξιοτήτων", ειδικά αυτή την περίοδο με τη μορφή της "ψηφιακής δεξιότητας" και των έτοιμων εκπαιδευτικών πακέτων προς κατανάλωση αντί της στέρεας, ουσιαστικής, καθολικής γνώσης».
Η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν και να καταγγείλουν την μετατροπή του σχολείου τους σε πρότυπο, παραθέτοντας έξι επιχειρήματα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Με τις γνωστές συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις τεράστιες ανάγκες της, η ΔΔΕ Χανίων καλεί τους συλλόγους διδασκόντων σε 2 ημέρες να συνεδριάσουν και να επιλέξουν το «πρότυπο ΕΠΑΛ» του νομού.
Η δημοκρατία και ο διάλογος πραγματικά ξεχειλίζουν, όπως ακριβώς έγινε και με την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε πειραματικό παρά την καθολική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ΕΛΜΕ Χανίων.
Την στιγμή που συνολικά στην Εκπαίδευση και ειδικά στην Επαγγελματική, βιώνουμε τη σταθερή πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου και το μετασχηματισμό του σε σχολείο της αγοράς, των επιχειρήσεων και της κερδοφορίας, το υπουργείο προχωρά ακόμη ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση με την ίδρυση των προτύπων, της κυριαρχίας των «δεξιοτήτων», ειδικά αυτή την περίοδο με τη μορφή της «ψηφιακής δεξιότητας» και των έτοιμων εκπαιδευτικών πακέτων προς κατανάλωση αντί της στέρεας, ουσιαστικής, καθολικής γνώσης.
Στην εποχή των τεράστιων επιστημονικών δυνατοτήτων και της ανάπτυξης της γνώσης το μέλλον που επιφυλάσσουν οι κυβερνήσεις για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων είναι η επιστροφή στην εποχή του «κάλφα». Ακόμη και τα ΕΠΑΛ θα οδηγηθούν σε συρρίκνωση, αφού οι μαθητές σε αυτά δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων, ενώ οι ειδικότητες και οι τομείς θα εμφανίζονται και θα εξαφανίζονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων και του τοπικού κράτους.
Επιπλέον, λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς προσπαθούν να επιβιώσουν στον εξεταστικό μινώταυρο για το πώς θα βγει η ύλη (τράπεζα θεμάτων, πανελλαδικές, ΕΒΕ, διεθνή και ελληνική ΡΙΖΑ )και το υπουργείο «σφυρίζει αδιάφορα».
Η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν και να καταγγείλουν την μετατροπή του σχολείου τους σε πρότυπο γιατί:
1. Η επιλογή των μαθητών για εγγραφή θα γίνεται από το διευθυντή με βάση τις επιδόσεις τους στο γυμνάσιο, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό δεκάδων μαθητών, αλλά και ειδικοτήτων.
2. Η συγκρότηση των Πρότυπων ΕΠΑΛ αποτελεί τον πρώτο σταθμό για την προώθηση της αυτονομίας των ΕΠΑΛ αλλά και ευρύτερα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Προωθεί τις πιο σκληρές και νεοφιλελεύθερες νόρμες ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών – σχολείων και μαθητών.
3. Ανοίγει το δρόμο, για να εισβάλλουν οι περίφημοι «εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας», δηλαδή οι Δήμοι, οι τοπικοί παράγοντες της αγοράς, των επιχειρήσεων και οι εργοδότες στα ΕΠΑΛ και να διεκδικήσουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο στην διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, για να διαμορφώσουν ειδικότητες, τομείς και ειδικεύσεις σύμφωνα με τα ιδιοτελή οικονομικά τους συμφέροντα και όχι τις ανάγκες μαθητών και κοινωνίας.
5. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα βρίσκονται συνεχώς σ’ ένα καθεστώς κινούμενης άμμου, αφού μαθήματα, ειδικότητες, θα αλλάζουν συνεχώς με βάση τις ανάγκες της αγοράς, δηλαδή των εργοδοτών, τις ευκαιριακές ανάγκες τους με αποτέλεσμα μέσω αυτής της κατάστασης να εξαφανίζονται οργανικές, ειδικότητες, μαθητές και εκπαιδευτικοί.
6. Προωθεί την κατηγοριοποίηση και την αυτονόμηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου