Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

 


Οι εκπαιδευτικοί διαφωνούν με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές: «Η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑΛ είναι πραγματικά αήθης»

«Όχι» στη μετατροπή του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας σε Πρότυπο σχολείο λέει η ΕΛΜΕ Ηλείας και εκφράζει τη στήριξή της στους εκπαιδευτικούς του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας.

Μάλιστα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι από κοινού θα δώσουν τον αγώνα για να μη μετατραπεί το σχολείο σε πρότυπο, ενώ ζητά από την ΟΛΜΕ τη στήριξή της στον δίκαιο αγώνα μας.

Οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ επισημαίνουν σε ψήφισμά τους κατά της μετατροπής του σχολείου σε Πρότυπο ότι «η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση όλων των σχολείων».

Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι «η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. είναι πραγματικά αήθης, όταν η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ρημαγμένη, απαξιωμένη και συρρικνωμένη από τις μέχρι τώρα πολιτικές όλων των κυβερνήσεων».

Τέλος, ξεκαθαρίζουν ότι διαφωνούν κάθετα με «τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα μας είναι τα δημόσια δωρεάν  ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες».

Το ψήφισμα

Ακολουθεί το ψήφισμα διδασκόντων 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας για τη μη ίδρυση προτύπου ΕΠΑΛ:

Οι παρακάτω υπογράφοντες εκπαιδευτικοί δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας στη μετατροπή του σχολείου μας σε πρότυπο για τους κάτωθι λόγους:

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση όλων των σχολείων.

Ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται.

Ειδικότερα, η ίδρυση Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. είναι πραγματικά αήθης , όταν η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ρημαγμένη, απαξιωμένη και συρρικνωμένη από τις μέχρι τώρα πολιτικές όλων των κυβερνήσεων.

Ο εκπαιδευτικός κλάδος με αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων (ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ) έχει αποτυπώσει τη θέση του για τα πρότυπα σχολεία:

διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία «ελίτ» για λίγους άριστους μαθητές, καθώς μόνιμο αίτημα μας είναι τα δημόσια δωρεάν  ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες.

Συγκεκριμένα, αξίζει να τονίσουμε τα παρακάτω:

· Οι μαθητές εισάγονται με το βαθμό απολυτηρίου του Γυμνασίου. Η συγκέντρωση των λεγόμενων «καλών» μαθητών σε ένα μόνο σχολείο, είτε αυτό γίνεται με εξετάσεις, είτε με βαθμό απολυτηρίου, ανοίγει το δρόμο για σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την περιοχή και την τσέπη του γονιού. Και βέβαια έχει ως κύριο στόχο τα παιδιά των φτωχών, λαϊκών οικογενειών, σε μια κοινωνία που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία.

· Με τη δημιουργία του πρότυπου ΕΠΑΛ αποκλείονται μαθητές από την επιλογή ειδικότητας. Οι μαθητές που δεν έχουν υψηλό βαθμό απολυτηρίου, είναι υποχρεωμένοι να πάνε στα «δεύτερης κατηγορίας ΕΠΑΛ»,  επιλέγοντας υποχρεωτικά, μια από τις ειδικότητες που προσφέρουν τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.

· Οι μαθητές στη Β’ και Γ’ τάξη προβλέπεται να κάνουν μια ημέρα την εβδομάδα απλήρωτη πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις και φορείς. Οι ανήλικοι μαθητές δεν πρέπει να εργάζονται, αλλά η θέση τους είναι στο σχολείο και στο εργαστήριο.

Σε αντίθεση με τις περιπτώσεις μετατροπής Πρότυπων Σχολείων γενικής παιδείας όπου οι εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές τους θέσεις δεν τίθενται θέματα απώλειας της οργανικής θέσης για το σύνολο των υπηρετούντων στις εν λόγω σχολικές μονάδες, σύμφωνα με υπάρχουσα υπουργική απόφαση. Η διάταξη αυτή, αποτελεί ξεκάθαρα ελιγμό του Υπουργείου, προκειμένου να μειώσει τις αντιδράσεις. Ο νόμος για τη δημιουργία των Προτύπων, μιλάει ξεκάθαρα για διετή θητεία στα πρότυπα, κάτι που αργά ή γρήγορα θα έρθει και για τα πρότυπα ΕΠΑΛ. Η θητεία και η παραμονή στις οργανικές θέσεις γίνεται μετά από αξιολόγηση .

· Η κατάληψη της  οργανικής θέσης προϋποθέτει «υψηλά» προσόντα (κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών). Στο σχολείο, δηλαδή, οι συνάδελφοι θα πρέπει να «αναβαθμίσουν τα προσόντα τους» διαφορετικά θα πηγαίνουν στα «κανονικά» σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφώνονται συνεχώς, στο Κέντρο Επιμόρφωσης, που ιδρύεται σε κάθε Π.ΕΠΑΛ, στο οποίο επιμορφώνουν ΑΕΙ, Φορείς (;) και Επιχειρήσεις (:::).

· Η αξιολόγηση σε αυτά τα σχολεία είναι μια διαρκής και ατέρμονη διαδικασία και αφορά «…το βαθμό συμμετοχής στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου, την αποδοτικότητα (!) των μαθητών στις δράσεις που περιλαμβάνονται στα σχέδια προγραμματισμού δράσεων και εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου…».

· Το κάθε σχολείο αξιολογείται με βάση δείκτες για την μέτρηση της απόδοσης του σχολείου     ( οι βαθμοί και η πρόσβαση στα ΑΕΙ, οι προγραμματιζόμενες δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικές δράσεις κλπ. ).

· Ο τρόπος επιλογής των μαθητών, η επιλογή των διευθυντών και των εκπαιδευτικών των σχολείων, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η διδακτέα ύλη, άλλα ακόμα και η χρηματοδότηση των σχολείων θα αποφασίζεται κατόπιν εισηγήσεων συμβουλίων και  με υπουργικές αποφάσεις. Το υπουργείο   λοιπόν θα μπορεί   να παρεμβαίνει αυθαίρετα και να τροποποιεί οτιδήποτε αφορά την λειτουργία των σχολείων.

· Η χρηματοδότηση των Προτύπων θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές».

Οι εκπαιδευτικοί

Δεν υπάρχουν σχόλια: