Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Η ΕΣΑμεΑ εκφράζει την επί της αρχής πλήρη αντίθεσή της επί του σχεδίου νόμου. Παρά ταύτα στην επιστολή της καταθέτει τις παρατηρήσεις και τα σχόλια της επί των επιμέρους άρθρων του, προς επίρρωση των ανωτέρω γενικών παρατηρήσεων.
Επιστολή έστειλε η ΕΣΑμεΑ, με τις προτάσεις της επί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας που έχει κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση με θέμα: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και ζητάει να κληθεί εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ. κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή.
Κατά την προ μηνών συνάντηση αντιπροσωπείας της Ε.Σ.Α.μεΑ. με την Υπουργό Παιδείας, είχε συμφωνηθεί να ξεκινήσει η συστηματική συνεργασία με την Ε.Σ.Α.μεΑ. για την προσαρμογή και συμμόρφωση της νομοθεσίας που αφορά στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, όλων των βαθμίδων, καθώς και σε ότι αφορά τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες με αναπηρία στο χώρο της εκπαίδευσης.
Στο εν λόγω σχέδιο νόμου, παρά και τις σαφείς Τελικές Παρατηρήσεις και Συστάσεις  της Επιτροπής του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, δεν υπάρχει καμία αναφορά στους μαθητές με αναπηρία, λες και είναι «αόρατοι» μαθητές. Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, διατηρεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα μακριά από κάθε έννοια συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με δομές και προγράμματα που δεν διασφαλίζουν την υποχρεωτική προσβασιμότητα, θεσμοθετώντας ένα σχολείο που απέχει πολύ από το «σχολείο για όλους» και από τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις της εξατομικευμένης υποστήριξης κάθε μαθητή/μαθήτριας και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας με στόχο την ενίσχυση  των ιδιαίτερων δεξιοτήτων και την κάλυψη των εξατομικευμένων αναγκών όλων των μαθητών.
Α) Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού. Σύμφωνα με στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος my school που επεξεργάστηκε το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της ΕΣΑμεΑ, ο μαθητικός πληθυσμός με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με επίσημη γνωμάτευση), ανήλθε το σχολικό έτος 2017-2018 σε 90.743 μαθητές, αποτελώντας το 6.3% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας   και
Β) το Σεπτέμβριο του 2019, πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση της χώρας μας από την Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, σχετικά με την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ελλάδα ως προς την εφαρμογή της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες. Στις Τελικές Παρατηρήσεις και Συστάσεις που απηύθυνε η Επιτροπή του ΟΗΕ προς τη χώρα μας, διατύπωσε και την ανησυχία της για το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα ολοκληρωμένη και σαφής νομοθεσία, στρατηγική και διάθεση πόρων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, και συνέστησε, μεταξύ άλλων, στη χώρα μας «Να υιοθετήσει και να εφαρμόσει μια συνεκτική στρατηγική για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, διασφαλίζοντας την προσβασιμότητα, προωθώντας τον Καθολικό Σχεδιασμό, τη εξατομικευμένη στήριξη, τα συμπεριληπτικά προγράμματα σπουδών, τις συμπεριληπτικές τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας για μαθητές και φοιτητές με αναπηρία, την ψηφιακή εκπαίδευση, και να διαθέσει αποτελεσματικούς και επαρκείς οικονομικούς και υλικούς πόρους και κατάλληλα και τακτικά εκπαιδευμένο προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία, ώστε να εγγυηθεί τη συμπεριληπτική εκπαίδευση με αποτελεσματικό τρόπο.»
Για τους παραπάνω λόγους η ΕΣΑμεΑ εκφράζει την επί της αρχής πλήρη αντίθεσή της επί του σχεδίου νόμου. Παρά ταύτα στην επιστολή της καταθέτει τις παρατηρήσεις και τα σχόλια της επί των επιμέρους άρθρων του, προς επίρρωση των ανωτέρω γενικών παρατηρήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: