Εκπαιδευτικοί Εικαστικών Μαθημάτων: Ψευδείς οι αναφορές του υπουργείου για τη συμμετοχή των μαθητών στα Καλλιτεχνικά
0
Το δελτίο τύπου του υπουργείου που χαρακτηρίζει ως «fakenews» τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων «αναπαράγει ψευδείς και κατασκευασμένες αναφορές, σε σχέση με τη βούληση και τη συμμετοχή των μαθητών Γενικού Λυκείου σε μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας» σύμφωνα με την Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
Την έκπληξη της για το δελτίο τύπου του υπουργείου Παιδείας που χαρακτηρίζει ως «fakenews» τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα σχολεία εκφράζει η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, τονίζοντας πως οι αναφορές του υπουργείου Παιδείας είναι «ψευδείς και κατασκευασμένες» σε ό,τι αφορά τη βούληση και τη συμμετοχή των μαθητών Γενικού Λυκείου σε μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας.
Σχολιάζοντας το επιχείρημα του υπουργείου Παιδείας ότι καταργεί τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο επειδή η συμμετοχή των μαθητών είναι μικρή, η Ένωση ζητά τη δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων που αφορούν τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών και στις τρεις κατευθύνσεις (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στην Α' Λυκείου αλλά και τα ποσοστά από τις δηλώσεις των μαθητών για το μάθημα Επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο» στη Γ' Λυκείου.
Σχολιάζοντας το επιχείρημα του υπουργείου Παιδείας ότι καταργεί τα Καλλιτεχνικά μαθήματα στο Λύκειο επειδή η συμμετοχή των μαθητών είναι μικρή, η Ένωση ζητά τη δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων που αφορούν τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών και στις τρεις κατευθύνσεις (εικαστικά, μουσική, θέατρο) στην Α' Λυκείου αλλά και τα ποσοστά από τις δηλώσεις των μαθητών για το μάθημα Επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο» στη Γ' Λυκείου.
«Καλούμε το Υπουργείο, να κοινοποιήσει τα στοιχεία από τον Ιούνιο του 2019, όπως αυτά καταγράφονται από τις ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών, ανά μάθημα επιλογής» αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων και προσθέτει:
Με δεδομένο λοιπόν ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ08 στα Γενικά Λύκεια (παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις), οδηγεί στην εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης για συμπλήρωση του ακάλυπτου διδακτικού ωραρίου όσων έχουν οργανική στη σχολική μονάδα, με Β΄ – Γ΄ αναθέσεις. Κοινώς προηγούνται όσοι Φιλόλογοι, Ξενόγλωσσοι, Πληροφορικοί και Φυσικών Επιστημών, με οργανική θέση στη σχολική μονάδα έχουν υπόλοιπο ωρών, να το καλύψουν με μαθήματα επιλογής.
Ακόμα και μετά από τη συμπλήρωση ωραρίου των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών (παρά τη βούληση των μαθητών), το ποσοστό που απομένει για τα καλλιτεχνικά μαθήματα, υπερβαίνει το 25% ανά τάξη. Και σε αυτό το στάδιο, η πολιτεία δημιουργεί προσκόμματα για τη μη λειτουργία των τμημάτων, καθώς με επιλογή της πολιτικής ηγεσίας, δεν προσλαμβάνεται το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, για να καλύψει τις απαιτούμενες θέσεις και να διεξαχθεί η διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων επιλογής του Γενικού Λυκείου».
Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση:
Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους.»
Ερώτηση 1η: Το γνωστικό αντικείμενο «Καλλιτεχνική Παιδεία», δίνει τρεις κατευθύνσεις (εικαστικά, μουσική, θέατρο). Γιατί στο δελτίο τύπου δεν κοινοποιείται το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών αθροιστικά και για τις τρεις επιλογές;
Ερώτηση 2η: Για να φτάσουν να συμμετέχουν το 9% των μαθητών και να το παρατηρήσουν στο Υπουργείο, επέτρεψαν σε όλους τους μαθητές που επέλεξαν την Καλλιτεχνική Παιδεία να την διδαχθούν; Παρείχαν ως όφειλαν το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό;
Ερώτηση 3η: Γιατί δε μας κοινοποιεί τα ποσοστά από τις δηλώσεις των μαθητών για τα μαθήματα επιλογής στο τέλος Ιουνίου[2]; Γιατί δε μας τα αντιπαραβάλλει με τα τμήματα που τελικά συγκροτούνται στην αρχή της σχολικής χρονιάς;
Ερώτηση 4η: Ποιος αποτίμησε τη λειτουργία των τμημάτων αυτών και αποφάνθηκε για τη σποραδικότητα της διδασκαλίας και το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους; Γιατί το ΙΕΠ με την υπ. Αριθμ. 2939/27-04-2020 καλεί εκπαιδευτικούς ΠΕ08 αυξημένων προσόντων να ενταχθούν σε μητρώο με σκοπό την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό των διδακτικών βιβλίων που αφορούν στην Καλλιτεχνική Παιδεία και το Ελεύθερο Σχέδιο, εφόσον η διδασκαλία τους αποτιμάται ως σποραδική και εκτός στοχοθεσίας;
Παρακάτω αναφέρεται για τη συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα επιλογής της Γ΄ Λυκείου, «Εν προκειμένω, υπήρχε πάλι πολύ χαμηλή συμμετοχή των μαθητών, παραδείγματος χάρη το Γραμμικό Σχέδιο το έτος 2019-2020 επέλεξαν και παρακολούθησαν μόλις 4 στους 100 μαθητές».
Ερώτηση 5η: Γιατί δε μας κοινοποιεί τα ποσοστά συμμετοχής στο μάθημα επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο»;
Ερώτηση 6η: Γιατί δε μας κοινοποιεί τα ποσοστά προτίμησης των μαθητών όσον αφορά τα μαθήματα επιλογής στις δηλώσεις του Ιουνίου;
Ερώτηση 7η: Παρείχε το Υπουργείο ως όφειλε τις συνθήκες με το κατάλληλο προσωπικό για τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων;
Οφείλουμε να απαντήσουμε τεκμηριωμένα και να ενημερώσουμε για την υπηρεσιακή πραγματικότητα που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, με διαχρονική ευθύνη της πολιτείας.
Με την ισχύουσα νομοθεσία οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και της Β΄ Λυκείου, καλούνται στα τέλη Ιούνη να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους για τα μαθήματα επιλογής της Α΄ Λυκείου και της Γ΄ Λυκείου, όπως φαίνονται στον παρακάτω πίνακα (ΦΕΚ 1790/21-5-2019):
Η ενημέρωσή μας από συναδέλφους και γονείς, είναι ότι η βούληση των μαθητών στα τέλη Ιουνίου, είναι συντριπτικά υπέρ των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Καλούμε το Υπουργείο, να κοινοποιήσει τα στοιχεία από τον Ιούνιο του 2019, όπως αυτά καταγράφονται από τις ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών, ανά μάθημα επιλογής.
Γνωρίζουμε καλά, πως για να μετατραπεί η βούληση των μαθητών, σε λειτουργικό τμήμα, πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτικός με διαθέσιμο ωράριο στο σχολείο, γεγονός που για τον κλάδο μας, αφορά ελάχιστες περιπτώσεις, μιας και το Υπουργείο έχει καταργήσει την οργανικότητα στα μαθήματα επιλογής. Με δεδομένο λοιπόν ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ08 στα Γενικά Λύκεια (παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις), οδηγεί στην εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης για συμπλήρωση του ακάλυπτου διδακτικού ωραρίου όσων έχουν οργανική στη σχολική μονάδα, με Β΄ – Γ΄ αναθέσεις.
Κοινώς προηγούνται όσοι Φιλόλογοι, Ξενόγλωσσοι, Πληροφορικοί και Φυσικών Επιστημών, με οργανική θέση στη σχολική μονάδα έχουν υπόλοιπο ωρών, να το καλύψουν με μαθήματα επιλογής.
Ακόμα και μετά από τη συμπλήρωση ωραρίου των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών (παρά τη βούληση των μαθητών), το ποσοστό που απομένει για τα καλλιτεχνικά μαθήματα, υπερβαίνει το 25% ανά τάξη. Και σε αυτό το στάδιο, η πολιτεία δημιουργεί προσκόμματα για τη μη λειτουργία των τμημάτων, καθώς με επιλογή της πολιτικής ηγεσίας, δεν προσλαμβάνεται το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, για να καλύψει τις απαιτούμενες θέσεις και να διεξαχθεί η διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων επιλογής του Γενικού Λυκείου.
Ακόμα και μετά από τη συμπλήρωση ωραρίου των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών (παρά τη βούληση των μαθητών), το ποσοστό που απομένει για τα καλλιτεχνικά μαθήματα, υπερβαίνει το 25% ανά τάξη. Και σε αυτό το στάδιο, η πολιτεία δημιουργεί προσκόμματα για τη μη λειτουργία των τμημάτων, καθώς με επιλογή της πολιτικής ηγεσίας, δεν προσλαμβάνεται το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, για να καλύψει τις απαιτούμενες θέσεις και να διεξαχθεί η διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων επιλογής του Γενικού Λυκείου.
Σας παραθέτουμε πίνακα με τα κενά που υπήρχαν στις 20/08/2019, μετά την επεξεργασία των κενών που δόθηκαν για τις αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών στο ΚΥΣΔΕ και τις μετακινήσεις των μονίμων συναδέλφων, καθώς και πίνακα με τις προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη τη Β/θμια Γενική Εκπαίδευση του σχολικού έτους 2019-20 μέχρι σήμερα.
Στον παραπάνω πίνακα, φαίνεται ότι για 201 κενά που υπήρχαν στις 20-08-2019, προσελήφθησαν 87 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 15 μειωμένου και με δεδομένο ότι οι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, διδάσκουν τα 2/3 των πλήρους, έχουμε σύνολο 97 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου. Ποσοστό πλήρωσης των κενών του Αυγούστου 48%.
Συμπέρασμα:
Αγαπητοί συντάκτες του δελτίου τύπου, τα χαμηλά ποσοστά που εμφανίζετε, οφείλονται στις διοικητικές παρατυπίες των στελεχών εκπαίδευσης, ενάντια στη βούληση των μαθητών και των γονέων τους και στη διαχρονική απροθυμία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, να καλύψει το σύνολο των αναγκών της Β/θμιας Γενικής Εκπαίδευσης, με το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό κλάδου ΠΕ08 Καλλιτεχνικών.
Σας καλούμε για ακόμα μια φορά να κοινοποιήσετε τις δηλώσεις προτίμησης των μαθητών από τον Ιούνιο του 2019, για τα μαθήματα επιλογής Α΄ και Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-20. Εμείς, οι μαθητές μας και οι γονείς τους γνωρίζουμε ότι οι δηλώσεις είναι πολλαπλάσιες από αυτές που παρουσιάζετε.
Σας καλούμε για ακόμα μια φορά να κοινοποιήσετε τις δηλώσεις προτίμησης των μαθητών από τον Ιούνιο του 2019, για τα μαθήματα επιλογής Α΄ και Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-20. Εμείς, οι μαθητές μας και οι γονείς τους γνωρίζουμε ότι οι δηλώσεις είναι πολλαπλάσιες από αυτές που παρουσιάζετε.
[2] Είναι ηλεκτρονικά καταχωρημένα με τις εγγραφές τους από τα γυμνάσια, με ένα κλικ, μπορείτε να τα βρείτε.
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου