Αν και διώκεται για βαρύτατες παραβιάσεις της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, η Ζωή Γείτονα ορίστηκε μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ
Ρεπορτάζ: Χρύσα Βαϊνανίδη
Ποια είναι η Ζωή Γείτονα που τοποθετήθηκε ως μέλος στο διοικητικό συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Όπως γνωρίζουμε, η Ζωή Γείτονα είναι εκπαιδευτικός και αντιπρόεδρος του Δ.Σ. στα εκπαιδευτήρια, Κωστέα Γείτονα.
Όχι μόνο διότι είναι εκπρόσωπος ιδιωτικού σχολείου σε έναν εποπτευόμενο από το υπουργείο Παιδείας φορέα, αλλά γιατί η Ζωή Γείτονα φέρεται να έχει εμπλακεί σε υπόθεση παράβασης της εκπαιδευτικής νομοθεσίας που διαπιστώθηκε μετά από έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας Παλλήνης το 2015.
Όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, η προσφάτως ορισθείσα ως μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ έχει διωχθεί για τη συγκεκριμένη υπόθεση, ως νόμιμη εκπρόσωπος του σχολείου, τόσο σε πειθαρχικό όσο και σε ποινικό επίπεδο.
Σε παλαιότερη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών διαβάζουμε ότι για τις παραβάσεις στο εν λόγω εκπαιδευτήριο «επτά στελέχη διώκονται πειθαρχικά και τρία από τον εισαγγελέα, ενώ ένα διευθυντικό του στέλεχος έχει τεθεί σε δυνητική αργία», καθώς η επιθεώρηση ανακάλυψε μεταξύ άλλων «αδιόριστους εκπαιδευτικούς που εργάζονταν ως υπάλληλοι γραφείου, αδήλωτα τμήματα, μη τήρηση ωρολογίων προγραμμάτων, ψευδής δηλωθείς αριθμός ωρών διδασκαλίας σε κάποια μαθήματα και απλήρωτες υπερωρίες».
Πόρισμα-Κόλαφος της Επιθεώρησης Εργασίας
Πριν τέσσερα περίπου χρόνια, η επιθεώρηση εργασίας Παλλήνης πραγματοποίησε έλεγχο στα εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα, μετά από σωρεία καταγγελιών για παραβάσεις της νομοθεσίας.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το alfavita.gr, οι καταγγελίες επιβεβαιώθηκαν: στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο του συγκεκριμένου σχολείου η επιθεώρηση ανακάλυψε εκπαιδευτικούς χωρίς διοριστήριο που είχαν δηλωθεί ως «υπάλληλοι γραφείου», αδήλωτα τμήματα και ώρες, καθώς και απλήρωτες υπερωρίες.
Eκπαιδευτικοί που εργάζονται χρόνια στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μας εξηγούνότι πρόκειται για μια συνηθισμένη πρακτική: ορισμένοι ιδιοκτήτες δηλώνουν τους εκπαιδευτικούς ως διοικητικό προσωπικό για να μπορούν να «βάζουν στην τσέπη τους» μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως από τη μισθοδοσία. Υπενθυμίζεται πως ο μηνιαίος μισθός του διοικητικού υπαλλήλου είναι σημαντικά χαμηλότερος από εκείνον του εκπαιδευτικού που λαμβάνει το μισθό δημόσιου εκπαιδευτικού.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ εκείνη την εποχή «το πόρισμα του ελέγχου, αλλά και οι 22 σελίδες (!) της καταγγελίας της ΟΙΕΛΕ κοινοποιήθηκαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής η οποία έδωσε εντολή ελέγχου του σχολείου στην κ. Ξυθάλη». Τελικά,για την υπόθεση διενεργήθηκαν μια ΕΔΕ και μία προκαταρτική έρευνα και παραπέμφθηκαν επτά άτομα στο αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και ανακοινώθηκαν αξιόποινες πράξεις τριών ατόμων.
Μετά τις αποκαλύψεις, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αθήνα - Πειραιά εκδίδει τότε ανακοίνωση με την οποία ζητά από τη διοίκηση του εκπαιδευτηρίου να τηρήσει τη νομιμότητα: «θεωρούμε πως δεν είναι προς όφελος του σχολείου οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, τα αδήλωτα τμήματα Νηπιαγωγείου και Ξένων Γλωσσών, η δήλωση λιγότερων ωρών στις ξένες γλώσσες από αυτές που γίνονται στην πραγματικότητα, η μη τήρηση του δηλωθέντος στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ωραρίου, οι απλήρωτες υπερωρίες» αναφέρει ο σύλλογος, επισημαίνοντας πως «το καλό εργασιακό κλίμα βοηθά στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του έργου μας και στην καλύτερη εικόνα του σχολείου μας».
Τι είπε ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ στη Βουλή το 2016 για την υπόθεση
Σε δύο τοποθετήσεις του σε συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μιχάλης Κουρουτός αποκάλυψε σημαντικές πτυχές της υπόθεσης. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε πως «σε αιφνιδιαστικό έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας σε περίοδο εκτός επίσημου ωρολογίου προγράμματος σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Ανατολικής Αττικής καταγράφηκαν 38 εκπαιδευτικοί χωρίς διοριστήριο, οι οποίοι διορίστηκαν με μια απλή Υπουργική Απόφαση (την Υ.Α. Κουράκη) που υποχρέωνε τα ιδιωτικά σχολεία να δηλώνουν τις εκτός ωρολογίου προγράμματος δραστηριότητές τους και αναγνώριζε τις ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών ως ώρες διοριστηρίου».
Σε άλλη συνεδρίαση, τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, ο Μιχάλης Κουρουτός ενημέρωσε την αρμόδια επιτροπή της Βουλής ότι για την υπόθεση έχουν παραπεμφθεί «για ποινικό αδίκημα τρεις, για πειθαρχικό επτά και η διευθύντρια του Ιδιωτικού μπήκε σε αργία. Και μιλάω για ένα σχολείο, που όλοι λένε: Είναι το σχολείο του Κωστέα-Γείτονα και είναι μέλος της διοίκησης των ιδιοκτητών».
Εργοδοτική τρομοκρατία και εκφοβισμός
Λίγους μήνες μετά, η ΟΙΕΛΕ επανέρχεται με νέα ανακοίνωση και καταγγείλει τη διοίκηση των εκπαιδευτηρίων για «επιχείρηση τρομοκράτησης και εκφοβισμού των εκπαιδευτικών» λέγοντας πως μέλη της διοίκησης απαγόρευσαν σε εκπρόσωπο της ΟΙΕΛΕ, που ήταν ταυτόχρονα και εκπαιδευτικός του σχολείου, να ενημερώσει τους συναδέλφους του «για τη υπογραφή νέων συμβάσεων που επιχειρεί να επιβάλει η ιδιοκτησία του σχολείου».
Αναφέρει μάλιστα πως εκπρόσωπος της διοίκησης «όρμησε παρανόμως μέσα στην αίθουσα όπου διεξαγόταν η Γενική Συνέλευση του παραρτήματος του ΣΙΕΛ στα εκπαιδευτήρια ''ΚΩΣΤΕΑ ΓΕΙΤΟΝΑ'' και τους επιτέθηκε με απίστευτες, βαρύτατες εκφράσεις όπως: ''Δύο χρόνια έχει ακόμη αυτή η κυβέρνηση, μετά θα τα πούμε'', ''θα σας τελειώσουμε'' κ.λπ. Οι φράσεις αυτές είχαν ως στόχο, όπως γίνεται αντιληπτό τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που έχουν συνδικαλιστική δράση και τόλμησαν να αναδείξουν τις παραβιάσεις της νομοθεσίας του εν λόγω εκπαιδευτηρίου, παραβιάσεις για τις οποίες ήδη 7 στελέχη του διώκονται πειθαρχικά και 3 έχουν παραπεμφθεί στον εισαγγελέα, ενώ ήδη ένα διευθυντικό του στέλεχος τέθηκε σε δυνητική αργία».
Το χρονικό μιας «εκδικητικής απόλυσης»: Δικαιώθηκε εκπαιδευτικός μετά χρόνια δικαστικής περιπέτειας
Το καλοκαίρι του 2012, ο εκπαιδευτικός Μ.Χ. απολύεται από τα εκπαιδευτήρια, διότι μετά από 21 χρόνια εργασίας στο συγκεκριμένο σχολείο, κρίνεται «ακατάλληλος». Ήταν η εποχή που η διοίκηση αποφάσισε να προχωρήσει σε περικοπές των μισθών, προκαλώντας την αντίδραση των εκπαιδευτικών που ζητούσαν το αυτονόητο, δηλαδή να μην μειωθούν οι μισθοί τους. Ο εκπαιδευτικός προσφεύγει στο ΠΥΣΠΕ, το οποίο αποφασίζει ομόφωνα ότι η απόλυση ήταν παράνομη διότι ήταν εκδικητική και επομένως πρέπει να επιστρέψει στο σχολείο.
Η διοίκηση, όμως, αρνείται να εφαρμόσει την απόφαση και ο Μ.Χ. προσφεύγει εκ νέου στη Δικαιοσύνη. Το Πρωτοδικείο Αθηνών δικαιώνει τον εκπαιδευτικό, κρίνοντας πως η καταγγελία της σύμβασής του έγινε για «εγωιστικούς, εκδικητικούς λόγους της διοικήσεως των ιδ. εκπαιδευτηρίων εξ αφορμής της προηγηθείσας νόμιμης συμπεριφοράς του ενάγοντος, χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος που να δικαιολογεί αντικειμενικά την απόλυση».
Οπως αναφέρει σχετικά και η ΟΙΕΛΕ «παρά το γεγονός ότι η δικαστική απόφαση είχε κηρύξει την καταγγελία της σύμβασής του (σ.σ. του εκπαιδευτικού) παράνομη ως καταχρηστική, η ιδιοκτησία του εκπαιδευτηρίου, λειτουργώντας ως κράτος εν κράτει, αρνούνταν να του επιτρέψει την είσοδο στην τάξη μέχρι και το 2016! Ο εκπαιδευτικός είχε απολυθεί εκδικητικά, λόγω της μαχητικής του στάσης μέσα στο σχολείο και της συμμετοχής του σε κινητοποιήσεις» τονίζει η Ομοσπονδία.
Η διοίκηση προσφεύγει εκ νέου στο Εφετείο για την ακύρωση της απόφασης, αλλά χάνει και εκεί. Έτσι το 2016, μετά την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου, ο εκπαιδευτικός επιστρέφει στην τάξη και η διοίκηση θα πρέπει να καταβάλλει μισθούς «υπερημερίας για τα έτη 2013-16, ήτοι 75.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 20.000 πρέπει να καταβληθούν άμεσα. Σε προηγούμενη δικαστική απόφαση, για προηγούμενα χρονικά διαστήματα (...) κέρδισε τους μισθούς υπερημερίας της χρονιάς συν αποζημίωση για ηθική βλάβη, ήτοι 15.000 ευρώ».
Η δικαίωση του εκπαιδευτικού μετά από τόσα χρόνια δικαστικής περιπέτειας έρχεται με την απόφαση του Αρείου Πάγου, στο οποίο προσέφυγε η διοίκηση του εκπαιδευτηρίου μετά την απόφαση του Εφετείου: Το Ανώτατο δικαστήριο της χώρας απορρίπτει την προσφυγή του ιδιοκτήτη, δικαιώνοντας οριστικά και αμετάκλητα τον απολυμένο εκπαιδευτικό.
Ερωτήματα
Είναι σε γνώση του υπουργείου Παιδείας αυτά τα περιστατικά; Η τοποθέτηση της Ζωής Γείτονα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ έγινε άραγε εκ προθέσεως ή λόγω άγνοιας; Αυτή είναι η «βαθιά γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο» και η «βούληση» των νέων μελών του ΔΣ του ΙΕΠ να συνδράμουν αποτελεσματικά για την υλοποίηση αναγκαίων τομών στην εκπαίδευση, όπως προσφάτως δήλωσε η Νίκη Κεραμέως; Και, τελικά, είναι δυνατόν να επιλέγονται σε έναν συμβουλευτικό θεσμό για τη δημόσια εκπαίδευση σχολάρχες - επιχειρηματίες που επιδίδονται σε τέτοιες πρακτικές;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου