Του Χρήστου Κάτσικα http://www.efsyn.gr/ Ολα τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το 2014 στην Α΄ Λυκείου θα έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό μετεξεταστέων μαθητών τα τελευταία 25 χρόνια. Στην ιστορία της εκπαίδευσης, οι φετινοί 80.000 μαθητές θα καταγραφούν, αφενός ως σχολικά πειραματόζωα, αφετέρου ως θύματα της εκπαιδευτικής Ηρωδιάδας που επινόησαν και υλοποίησαν οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας. Η «σφαγή» των εφήβων, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι πρόεδροι των σωματείων (ΕΛΜΕ) των καθηγητών, που συζήτησαν εκτενώς το θέμα σε κεντρική σύσκεψη που οργάνωσε η ΟΛΜΕ το Σάββατο που μας πέρασε, είναι φανερό ότι αφορά πλέον τον έναν στους τέσσερις μαθητές των Γενικών Λυκείων κατά μέσο όρο πανελλαδικά, ενώ σε πολλούς υποβαθμισμένους δήμους του Λεκανοπεδίου και του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς και σε αρκετούς νομούς χτυπημένους από την ανεργία και τον τουρισμό, η «στρατιά» των μετεξεταστέων περιλαμβάνει τον έναν στους τρεις μαθητές. Αθέατες όψεις Ωστόσο, αν αυτή είναι η μία πλευρά, προφανώς η κύρια και η βασική, ενδιαφέρον έχουν και ορισμένες άλλες πλευρές, αθέατες στη δημόσια συζήτηση. Πρώτον, η προσπάθεια εξαπάτησης της κοινής γνώμης ότι, τάχα, για τα ολέθρια αποτελέσματα που κατασκευάστηκαν από την αλλαγή των προϋποθέσεων προαγωγής και την Τράπεζα Θεμάτων φταίει κάποιο λάθος «στον αλγόριθμο του myschool». Κάποιες «ναυαρχίδες» του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου ανακοίνωσαν ότι εντοπίστηκε «λάθος στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με βαθμό κάτω από τη βάση». Η «είδηση» αυτή «ανακατεύτηκε» έντεχνα με λόγια του υφυπουργού Παιδείας, ο οποίος σε άλλη χρονική στιγμή τόνιζε ότι «αξιολόγηση και βελτίωση του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων θα υπάρξει εντός των ημερών με τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων της Α΄ Λυκείου από τα σχολεία της επικράτειας». Στόχος; Να δημιουργηθεί η αίσθηση, αφενός, ότι για την αποτυχία φταίει κάποιο λάθος σε κάποιον αλγόριθμο και, αφετέρου, ότι το υπουργείο Παιδείας θα παρέμβει διορθωτικά στις βαθμολογίες και θα μειώσει τους μετεξεταστέους. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι έγινε προσπάθεια να χαμηλώσει στο επίπεδο ενημέρωσης της κοινής γνώμης η πραγματική είδηση του πρωτοφανούς ποσοστού μετεξεταστέων μαθητών. Ομως, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο εκπαιδευτικός Δ. Καλοδήμος, υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), «οι βαθμολογητές δεν χρησιμοποιούν κανέναν αλγόριθμο για τη βαθμολόγηση των γραπτών. Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται με τον ίδιο τρόπο εδώ και χρόνια. Λάθος υπήρχε στον αλγόριθμο του myschool για την προαγωγή στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, το οποίο διορθώθηκε πολύ γρήγορα». Myschool Για τον ρόλο του myschool, της νέας «online μηχανοργάνωσης», πολλά έχουν να πουν οι εκπαιδευτικοί. Υποτίθεται ότι το υπουργείο Παιδείας διέθεσε ένα πολύ μεγάλο ποσό για να διευκολύνει τη λειτουργία των σχολείων με ένα ηλεκτρονικό σύστημα «για σημαντικές δουλειές». Ωστόσο, όπως πολύ εύστοχα επισημαίνουν καθηγητές από τον νομό Ημαθίας (Εκπαιδευτική Παρέμβαση), το περίφημο Myschool δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στο λειτουργικό πλαίσιο που όφειλε να διεκπεραιώσει. Αγνοια νομοθετικού πλαισίου και κατ’ επέκταση αδυναμία σωστής λειτουργίας, ερασιτεχνική εφαρμογή πληροφορικής που οδηγεί το σχολείο σε αδυναμία έκδοσης αποτελέσματος, ανεπαρκής στήριξη συνθέτουν το σκηνικό αυτού που το υπουργείο ήθελε «απόλυτο όπλο» της εκπαίδευσης και έγινε το απόλυτο πρόβλημά της. «Το πιο εξοργιστικό είναι ότι το υπουργείο που παράγγειλε, και προφανώς πλήρωσε αδρά γι’ αυτό, αποδέχεται το… υποβρύχιο που γέρνει σαν να μη συμβαίνει τίποτε και έχει μετατρέψει μια ιδιωτική εταιρεία –παντελώς ανίκανη, αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα- στο άτυπο αφεντικό των σχολείων (έκδοση βιβλίων, Myschool, Τράπεζα Θεμάτων, ελαττωματικά τετράδια των Πανελλαδικών και ποιος ξέρει τι άλλο)»…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου