Η επιλογή των 90 μαθητών έγινε έπειτα από ειδικές εξετάσεις
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε, ένα διαφορετικό θερινό σχολείο στην Ελλάδα, το
πρώτο Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα παιδιά, που λειτούργησε στο
Κολέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης, μετά από τρεις εβδομάδες λειτουργίας
του προγράμματός του, το οποίο παρακολούθησαν 90 μαθητές, κυρίως
δημοσίων σχολείων από όλη την χώρα, ηλικίας από Α' Γυμνασίου έως Α'
Λυκείου.
Η πρώτη χρονιά λειτουργίας του Κέντρου στέφθηκε με επιτυχία όχι μόνο λόγω της μεγάλης συμμετοχής στις αιτήσεις και στις εξετάσεις όσο και λόγω της αποδοχής του από τους ίδιους τους συμμετέχοντες που δήλωσαν σε συνέντευξη τύπου ενθουσιασμένοι για όσα διδάχθηκαν στις αίθουσες και για τις εμπειρίες αλλά και τις φιλίες που έζησαν στην μικρή αυτή κοινότητα των ταλαντούχων.
Και όταν λέμε χαρισματικοί ή ταλαντούχοι δεν εννοούμε τους μαθητές εκείνους που συγκεντρώνουν απαραίτητα τις μεγαλύτερες βαθμολογίες στα σχολεία τους, αλλά παιδιά με κάποια δεξιότητα, έμφυτη περιέργεια και αναζητήσεις περισσότερες από όσες μπορεί να τους προσφέρει ένα συμβατικό σχολείο.
Η επιλογή των 90 μαθητών έγινε έπειτα από ειδικές εξετάσεις ( test του Johns Hopkins, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βαθμίδες ανώτερες της σχολικής τάξης) στις οποίες πήραν μέρος 1.500 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα.
Στο θερινό σχολείο είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Άλλωστε στόχος της ίδρυσης του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά του Κολεγίου Ανατόλια, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και με την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, είναι να επιτρέψει στους πιο ικανούς και δραστήριους μαθητές να ανακαλύψουν τις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες, να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να γνωρίσουν συνομήλικους με τα ίδια ενδιαφέροντα.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του ελληνικού Κέντρου (CTY, Center for Talented Youth), Αντώνη Αποστόλου, οι επιλεγμένοι μαθητές προέρχονται από 62 διαφορετικά σχολεία, εκ των οποίων μόνο τα 14 είναι ιδιωτικά.
Το ένα τέταρτο των μαθητών προέρχεται από την Αθήνα, το ένα τέταρτο από Θεσσαλονίκη και όλοι οι υπόλοιποι από την επαρχία της Ελλάδας. Μάλιστα οι καλύτεροι μαθητές, σύμφωνα με την επίδοσή τους στις ειδικές εξετάσεις προέρχονται από δημόσια σχολεία της περιφέρειας.
Οι εξετάσεις δόθηκαν σε 12 πόλεις και του χρόνου θα επεκταθούν σε περισσότερες, ενώ το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος χρηματοδοτεί τη φοίτηση μεγάλου αριθμού μαθητών με υποτροφία στα καλοκαιρινά προγράμματα για τα πρώτα 3 χρόνια λειτουργίας του Κέντρου.
Στο μέλλον θα προστεθούν και ολιγοήμερα προγράμματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και μαθήματα μέσω του διαδικτύου (online courses).
Ο διευθυντής του Διεθνούς CTY, Σύμεων Μπρότσκι, αναφέρθηκε στην επιτυχία αλληλεπίδρασης και συνύπαρξης των μαθητών, παρ' ολο που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά στρώματα, καθώς επίσης και στην δυνατότητα που είχαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος να αναπτύξουν διαφορετικές πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Πρόσθεσε δε, ότι το Κέντρο σκοπεύει να δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, ένα δίκτυο, όπου θα μπορούν να συναντιούνται και να επικοινωνούν τα μέλη του ιδιαίτερου αυτού σχολείου, έτσι ώστε να νιώθουν ότι υποστηρίζονται και μπορούν να συναντούν άτομα με κοινά ενδιαφέρονται και φίλους τους. Μέσω της πλατφόρμας αυτής θα τους προσφέρονται επίσης εργαλεία για να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τα ταλέντα τους.
Μαθητές που παρακολούθησαν το θερινό πρόγραμμα του σχολείου μίλησαν με ενθουσιασμό για την εμπειρία τους, τονίζοντας ότι τους δόθηκε η δυνατότητα όχι μόνο για γνώση μέσα από την βιωματική μάθηση, αλλά και για σημαντικές φιλίες και συναντήσεις που έζησαν στην κοινότητα αυτή.
«Η νοοτροπία της ανοδικής πορείας προς την γνώση, την φιλία και τον τρόπο ζωής είναι αυτό που πήρα από το θερινό σχολείο» ανέφερε ο Κλεισθένης, ενώ η Ελευθερία διαχώρισε ως μοναδική εμπειρία την δυνατότητα συναναστροφής με άτομα που έχουν τις ίδιες πνευματικές αναζητήσεις.
Η πρώτη χρονιά λειτουργίας του Κέντρου στέφθηκε με επιτυχία όχι μόνο λόγω της μεγάλης συμμετοχής στις αιτήσεις και στις εξετάσεις όσο και λόγω της αποδοχής του από τους ίδιους τους συμμετέχοντες που δήλωσαν σε συνέντευξη τύπου ενθουσιασμένοι για όσα διδάχθηκαν στις αίθουσες και για τις εμπειρίες αλλά και τις φιλίες που έζησαν στην μικρή αυτή κοινότητα των ταλαντούχων.
Και όταν λέμε χαρισματικοί ή ταλαντούχοι δεν εννοούμε τους μαθητές εκείνους που συγκεντρώνουν απαραίτητα τις μεγαλύτερες βαθμολογίες στα σχολεία τους, αλλά παιδιά με κάποια δεξιότητα, έμφυτη περιέργεια και αναζητήσεις περισσότερες από όσες μπορεί να τους προσφέρει ένα συμβατικό σχολείο.
Η επιλογή των 90 μαθητών έγινε έπειτα από ειδικές εξετάσεις ( test του Johns Hopkins, το οποίο έχει σχεδιαστεί για βαθμίδες ανώτερες της σχολικής τάξης) στις οποίες πήραν μέρος 1.500 μαθητές γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα.
Στο θερινό σχολείο είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα Κρυπτολογίας, Βιοϊατρικών Επιστημών, Πιθανοτήτων και Θεωρίας Παιγνίων, Αρχών Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημείας στην Κοινωνία και Επιστήμης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Άλλωστε στόχος της ίδρυσης του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά του Κολεγίου Ανατόλια, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Johns Hopkins και με την αποκλειστική χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, είναι να επιτρέψει στους πιο ικανούς και δραστήριους μαθητές να ανακαλύψουν τις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες, να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους και να γνωρίσουν συνομήλικους με τα ίδια ενδιαφέροντα.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του ελληνικού Κέντρου (CTY, Center for Talented Youth), Αντώνη Αποστόλου, οι επιλεγμένοι μαθητές προέρχονται από 62 διαφορετικά σχολεία, εκ των οποίων μόνο τα 14 είναι ιδιωτικά.
Το ένα τέταρτο των μαθητών προέρχεται από την Αθήνα, το ένα τέταρτο από Θεσσαλονίκη και όλοι οι υπόλοιποι από την επαρχία της Ελλάδας. Μάλιστα οι καλύτεροι μαθητές, σύμφωνα με την επίδοσή τους στις ειδικές εξετάσεις προέρχονται από δημόσια σχολεία της περιφέρειας.
Οι εξετάσεις δόθηκαν σε 12 πόλεις και του χρόνου θα επεκταθούν σε περισσότερες, ενώ το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος χρηματοδοτεί τη φοίτηση μεγάλου αριθμού μαθητών με υποτροφία στα καλοκαιρινά προγράμματα για τα πρώτα 3 χρόνια λειτουργίας του Κέντρου.
Στο μέλλον θα προστεθούν και ολιγοήμερα προγράμματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και μαθήματα μέσω του διαδικτύου (online courses).
Ο διευθυντής του Διεθνούς CTY, Σύμεων Μπρότσκι, αναφέρθηκε στην επιτυχία αλληλεπίδρασης και συνύπαρξης των μαθητών, παρ' ολο που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά στρώματα, καθώς επίσης και στην δυνατότητα που είχαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος να αναπτύξουν διαφορετικές πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Πρόσθεσε δε, ότι το Κέντρο σκοπεύει να δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, ένα δίκτυο, όπου θα μπορούν να συναντιούνται και να επικοινωνούν τα μέλη του ιδιαίτερου αυτού σχολείου, έτσι ώστε να νιώθουν ότι υποστηρίζονται και μπορούν να συναντούν άτομα με κοινά ενδιαφέρονται και φίλους τους. Μέσω της πλατφόρμας αυτής θα τους προσφέρονται επίσης εργαλεία για να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τα ταλέντα τους.
Μαθητές που παρακολούθησαν το θερινό πρόγραμμα του σχολείου μίλησαν με ενθουσιασμό για την εμπειρία τους, τονίζοντας ότι τους δόθηκε η δυνατότητα όχι μόνο για γνώση μέσα από την βιωματική μάθηση, αλλά και για σημαντικές φιλίες και συναντήσεις που έζησαν στην κοινότητα αυτή.
«Η νοοτροπία της ανοδικής πορείας προς την γνώση, την φιλία και τον τρόπο ζωής είναι αυτό που πήρα από το θερινό σχολείο» ανέφερε ο Κλεισθένης, ενώ η Ελευθερία διαχώρισε ως μοναδική εμπειρία την δυνατότητα συναναστροφής με άτομα που έχουν τις ίδιες πνευματικές αναζητήσεις.
newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου