Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

Αυτες τις ημερες εχει ξεκινησει κια κυβερνητικη προσπαθεια να αλλαξει ο κανονισμος μαθητικων κοινοτητων και επιστρατευτηκαν γι αυτο και η ''βουλη'' των εφηβων και ο συνηγορος του πολιτη.
Ως προς την βουλη των εφηβων θα αναφερω για οσους δεν το γνωριζουν, οτι εκλεγεται ο αντιπροσωπος του σχολειου απο τον αρμοδιο καθηγητη η και διευθυντη. Δηλαδη στελνεται στην ''βουλή'' να εκπροσωπήσει τους συμμαθητες του ατομο που επιλεγεται απο τον καθηγητη του. Αυτο σημαινει δημοκρατια και ετσι διδασκεται στα παιδια μας! Κι ομως αυτη τη διαστρεβλωση, που ο συνηγορος του πολιτη αποκαλει, προσομοιωση της κοινοβουλευτικης λειτουργιας, την αποδεχεται να ειναι μερος  της διαδικασιας δημιουργιας νεου μαθητικου κανονισμου!Δηλαδη λαμβανεται υπ οψιν-στα λογια παντα- η αποψη αυτων των ''δημοκρατικα'' εκλεγμενων μαθητων που αντιπροσωπευουν ετσι τους συμμαθητες/τριες τους! Αν η πολιτεια ηθελε να δημιουργησει βουλη εφηβων δεν θα επρεπε να επιλεξει αυτη την σαθρη, προσχηματικη και ''διδακτικη'' διαδικασια. Μια διαδικασια που εθιζει τη νεολαια στην ιδεολογια της ''αντιπροσωπευτικης'' και οχι αμεσης δημοκρατιας.Και ακομα χειροτερο μια αντιπροσωπευση που γινεται οχι απο τους ιδιους τους μαθητες/τριες αλλα απο τους προισταμενους καθηγητες/τριες! Ο μεσαιωνισμος στο ζενιθ του!! Μια διαδικασια που παρα τον προσομειωτικο της χαρακτηρα ειναι  για τα παιδια παραδειγμα καλπικης δημοκρατιας αυτη που θελει το αυταρχικο κρατος και επικροτει ο ''συνηγορος του πολιτη''. Δημοκρατια απο τους κρατουντες για τα συμφεροντα των κρατουντων και οχι απο και για τους πολιτες.
Παραπερα το κρατος θα εδινε, αν ηθελε, σημαντικες αρμοδιοτητες σε αυτη τη βουλη και δεν θα την περιοριζε σε γνωμοδοτικο οργανο. Αν ηθελε πραγματικα ν' ακουσει τη φωνη των μαθητριων/ων θα επρεπε να τους δωσει τη δυνατοτητα να εκφραστουν συλλογικα και αμεσα, υιοθετοντας συνελευσεις σε καθε σχολειο, με τετοιους ορους που να μπορει η νεολαια να εκφρασει με ανεση και ελευθερια τις αποψεις της για τη λειτουργια τουλαχιστον των μαθητικων κοινοτητων.Μια σχολικη ημερα εφτανε, αλλα ο καθε ''μεταρρυθμιστης'' υπουργος το μονο που σκεπτεται ειναι να φυλακισει το σωμα και την ψυχη των μαθητων/τριων σε πιο μοντερνα σχολικα κελια. Αυτο φαινεται καθαρα αν ριξει κανεις μια ματια στο πως λειτουργει ο μαθητικος κανονισμος. Συμφωνα με αυτον οι μαθητες/τριες εχουν δικαιωμα εννεα, συνελευσεων στο σχολειο. Ας μου απαντησει ο λεγομενος συνηγορος του πολιτη, ποσες απο αυτες πραγματοποιουνται. Σιγουρα δε γνωριζει και το ερωτημα ειναι γιατι δεν φροντισε ποτε να μαθει, γιατι η διαδικασια αυτη που αποτελει την πεμπτουσια αυτης ακομα της αστικης δημοκρατιας, καταπατειται βαναυσα; Επισης ελαχιστοι μαθητες ειναι πληροφορημενοι για το περιεχομενο του μαθητικου κανονισμου. Τους δινεται -αν τους δινεται- ενα αντιγραφο ανα τμημα και ποτε κανεις καθηγητης- ισως ελαχιστοι- ερευνα η βοηθα να γινει κατανοητος απο τις μαθητριες/ες.Οσο για τις συνελευσεις των μαθητων αυτες γινονται -οσες ελαχιστες- γινονται, ιδιαιτερα οι προεκλογικες, χωρις σοβαροτητα, τις περισσοτερες φορες, για να προλαβουν να πουν οι μαθητες/τριες το ονομα τους. Αυτη τη δημοκρατια τους διδασκετε, τη δημοκρατια της απαξιωσης της!
Καποτε ενας ''προοδευτικος''καθηγητης μου ειπε, ''μα τι εκλογες να κανουν οι μαθητριες/ες και τι να πουν αφου ψηφιζουν τους χαβαλεδες,επιλεγουν γελοια θεματα και δεν ξερουν να μιλησουν Ας τους σκραπες στο στη βαβουρα τους''.Τον ερωτησα- ηταν μαθηματικος- οι μαθητες σου οταν ερχονται στη ταξη σου ειναι σκραπες στα μαθηματικα της ταξης; Ναι μου απαντησε.Και τοτε γιατι προσπαθεις ενα ολοκληρο και καθε χρονο να τους βελτιωσεις; ερωτησα και φυσικα δεν πηρα απαντηση. Το ιδιο ερωτημα απευθυνω σε πολλους εκπαιδευτικους, λεγοντας τους πως η δημοκρατια δεν ειναι γραμμενη στο DNA κανενος, ειναι μια εκπαιδευση και ενας διαρκης αγωνας. Αυτη ομως τη εκπαιδευση πολλοι απεμπολουν γιατι τα παιδια ειναι κατ αυτους ανωριμα, απειρα, κρετινοι,χουλιγκανοι κ.α. Αν ειναι ετσι γιατι εκπαιδευονται στα μαθηματα; ας εκπαιδευτουν λοιπον και πρεπει, στη δημοκρατια! Οσο για το ρατσιστικο ιδεολογημα οτι οι μαθητριες/ες ειναι ανωριμοι να εκφραστουν πολυ συντομα θα απαντησω οτι καθε ανθρωπινο πλασμα-και νηπιο ακομα- μπορει και πρεπει να εκφραζεται και να κριτικαρει της συνθηκες διαβιωσης και εργασιας του, χ-ω-ρ-ι-ς   α-λ-λ-ά. Παραπερα αν του δοθουν οι καταλληλες συνθηκες , χρονικες, ελευθεριακες και λειτουργικες, μπορει να λειτουργησει εποικοδομητικα πλεον για ολα τα ζητηματα που τον αφορουν. Κλεινω με ενα συνθετο ερωτημα προς υμας τους ενηλικες και σοφους που διαχειριζεστε την ζωη αυτων των αθωων νεαρων πλασματων. Γιατι χρονια τωρα οι ενηλικες κανουν ''κατ εξακολουθησιν'' λαθη στην επιλογη των αφεντικων τους; γιατι εφεραν τη χωρα μας σ' αυτη την μνημονιακη καταστροφη; και τελος γιατι θελουν με το ζορι, μετα απο τοσα λαθη τους, να συνθλιβουν τη νεολαια και στο σχολικο επιπεδο ''για το καλο της'';
διογενης

Δεν υπάρχουν σχόλια: