Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Το πρωτο νομοσχεδιο της βουλης των εφηβων...

22:40 5/7/2014 - Πηγή:Fimotro
  
Σαφέστερο πλαίσιο αρχών, δικαιωμάτων και ευθυνών, εισάγει το νομοσχέδιο «Κανονισμός Λειτουργίας Μαθητικών Κοινοτήτων», έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται από τις συνεδριάσεις των Επιτροπών τηςΒουλής ...
των Εφήβων. Από το πρωί βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η προετοιμασία του νομοσχεδίου στις Επιτροπές της Βουλής των Εφήβων προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο που θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής
 των Εφήβων την προσεχή Δευτέρα.
Πρόκειται για κείμενο που την αρχική νομοτεχνική του επεξεργασία επιμελήθηκε ο Συνήγορος του Παιδιού, ο οποίος σε ρόλο «υπουργού» εισηγήθηκε το νομοσχέδιο στη ΙΘ΄ Σύνοδο της Βουλήςτων Εφήβων. Το νομοσχέδιο αυτό, όπως θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλήςτων Εφήβων, την προσεχή Δευτέρα θα παραδοθεί στον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο με αίτημα να θεσπιστεί σε αντικατάσταση του υπάρχοντος Κανονισμού Λειτουργίας των Μαθητικών Κοινοτήτων, ενός Κανονισμού ο οποίος παραμένει ίδιος εδώ και περίπου 30 χρόνια χωρίς να έχει τροποποιηθεί, από τη θέσπισή του, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του σχολικού περιβάλλοντος.
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε ομόφωνα επί της αρχής από τις επιτροπές της Βουλής των Εφήβων και κατά πλειοψηφία επί των άρθρων και ο Συνήγορος του Παιδιού Γεώργιος Μόσχος ενσωμάτωσε ήδη πολλές από τις βελτιωτικές προτάσεις των Εφήβων Βουλευτών στη συζήτηση επί των άρθρων.
Ικανοί και Δημοφιλείς
Στις καινοτομίες του προτεινόμενου Κανονισμού Λειτουργίας των Μαθητικών Κοινοτήτων περιλαμβάνονται διατάξεις που επιχειρούν στα μαθητικά συμβούλια να εκλέγονται οι περισσότερο ικανοί και όχι μόνον οι περισσότερο δημοφιλείς μαθητές αφού καθιερώνει ότι για την ανάδειξη 15μελούς μαθητικού συμβουλίου θα είναι δυνατό να γίνεται δημόσια συνέλευση κατά τη διάρκεια της οποίας ο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να παρουσιάζει στους συμμαθητές του, τους επιδιωκόμενους στόχους της θητείας που διεκδικεί στις εκλογές.
Καθιερώνεται εξάλλου σαφέστερη διαδικασία λογοδοσίας και απολογισμού του έργου των μαθητικών συμβουλίων αλλά και διαδικασία ανάκλησης μελών μαθητικού συμβουλίου.
Για πρώτη φορά εξάλλου καθιερώνεται ποσόστωση στο δεκαπεντεμελές συμβούλιο, προκειμένου να εκπροσωπούνται όλες οι τάξεις, να ενισχυθεί η πολυφωνία στο χώρο του σχολείου και η δημοκρατικότητα και αντιπροσωπευτικότητα στη λήψη αποφάσεων.
Τέλος στη διάταξη για την αμφίεση
Ο Συνήγορος του Παιδιού εισηγείται επίσης να απαλειφθεί εντελώς διάταξη του ισχύοντος Κανονισμού Λειτουργίας Μαθητικών Κοινοτήτων που όριζε τις προϋποθέσεις επέμβασης της μαθητικής κοινότητας στο ζήτημα της αμφίεσης όταν παρατηρούνται «ακρότητες ή εκκεντρισμοί». «Αποσύρουμε το άρθρο του ισχύοντος Κανονισμού για την αμφίεση κρίνοντας ότι δεν είναι θέμα καταστολής αλλά συνεννόησης».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για μια ακομα φορα η πολιτεια νομοθετει ερημην των πολιτων της. Συγκεκριμενα αλλαζει τον κανονισμο λειτουργιας των μαθητικων κοινοτητων απουσια των μαθητω/τριων! Και καλα η πολιτεια, ειναι γνωστο οτι επιβαλει δια της νομιμοφανους κοινοβουλευτικης βιας τις αποψεις της, ο ''συνηγορος του πολιτη'' δεν γνωριζει οτι ο αποδεκτης αυτου του νομοθετηματος θα πρεπει τουλαχιστον να γνωριζει τι τον περιμένει και οτι θαπρεπε να εκφρασει τη γνωμη του για το νεο νομοθετημα; Η συγκεκριμενη σταση του, μου επιτρεπει να τον χαρακτηρισω δυστυχως σαν συνηγορο της κυβερνησης παρα συνηγορο του πολιτη. Οσο για τα συνδικαλιστικα οργανα των εκπαιδευτικων θελω να εκφρασω την βαθια μου λυπη που δεν εκαναν το παραμικρο προς αυτη την κατευθυνση. Φαινεται οτι οι μαθητες/τριες ειναι ικανοι μονο να χειροκροτουν και να συνοδοιπορουν με τους συνδικαλιστικους αγωνες των δασκαλων τους! Για να εκφρασουν τη γνωμη τους πανω σε ενα θεμα που ρυθμιζει τη δημοκρατικη τους λειτουργια ειναι, κατα τα συνδικαλιστικα εκπαιδευτικα οργανα, ανικανοι/ες και αναρμοδιες/οι.
Δυστυχως για μια ακομα φορα ο μαθητικος κοσμος απαξιωνεται απο το συνολο της επισημης πολιτειας, αλλα και ακομα απο κομματα και φορεις που θαπρεπε να τους στηριξουν.Τα νιατα μας δεν θεωρουνται ικανα ουτε να γνωμοδοτησουν- ενω θα επρεπε να συμμετεχουν μαζικα στην διαδικασια προπαρασκευης του νομοθετηματος- ενω κρινονται ικανα να υφιστανται καθε μερα νομους κατασκευασμενους απο ''ειδημονες'', που τους στερουν τη ζωη, τη μορφωση και την καλλιεργεια.
''Ενηλικοι'' χαρτογιακαδες σπερνετε νομους, τα παιδια μας εισπραττουν σχολεια φυλακες!
Υ.Γ. Οσο για την λεγομενη ''βουλη των εφηβων'', αυτη δεν εκφραζει τους ποθους και τις αποψεις των μαθητών/τριων ουτε αποτελει δημοκρατικα εκλεγμενο οργανο τους, γιατι απλουστατα εκλεχτηκε απο καθηγητες!!
διογενης

1 σχόλιο:

Γ.Μ. είπε...

Αγαπητέ Διογένη,
Σας ενημερώνω ότι το "νομοσχέδιο" που εισηγήθηκε ο Συνήγορος του Παιδιού, βασίζεται σε προτάσεις μαθητών, ύστερα από εκατοντάδες επισκέψεις σε σχολεία, συνεργασία με εκπαιδευτικούς και μαθητές και προσεκτική ακρόαση των απόψεών τους. Επίσης, μετά τη Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων, που αποτελεί απλά προσομοίωση κοινοβουλευτικής διαδικασίας με συμμετοχή εφήβων, θα ακολουθήσει τελική περίοδος ανοικτής διαβούλευσης με εκπαιδευτικούς και μαθητές και ύστερα από αυτήν ο Συνήγορος θα καταλήξει στην τελική του πρόταση την οποία θα απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας.