Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Συγχωνεύσεις σχολείων με στόχο απολύσεις εκπαιδευτικών και στοιβαγμένους μαθητές στις τάξεις
Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήσαν καθηγητές, γονείς και μαθητές που διαμαρτυρόνται για τις συγχωνεύσεις σχολείων. Οι συγκεντρωμένοι συνάντησαν τον διευθυντή της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαιδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ζητώντας του να μην γίνουν οι συγχωνεύσεις.
«Πρόκειται για 6 γενικά και 6 τεχνικά λύκεια. Ζητάμε από τη διεύθυνση να μη στείλει καμία προταση για συγχώνευση ή κατάργηση σχολείου, η οποία θα έχει ως επίπτωση να στοιβάζονται παιδιά σε πολυπληθή τμήματα ενώ παράλληλα θα έχουμε και την κατασκευή πλεονάζοντος προσωπικού με αποτέλεμα συνάδελφοι να βρεθούν στον αέρα με αβέβαιο εργασιακό μέλλον.Οι συγχωνεύσεις συρρικνώνουν το δημοσιο σχολείο υποβαθμίζουν τη εκπαιδευση και ελαστικοποιούν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών»δήλωσε στο alterthess η πρόεδρος της Δ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Ελένη Ζυμβρακάκη.
 «Πραγματοποιούμε σήμερα συγκέντρωση ενάντια στο νέο κύμα συγχωνεύσεων που αφορά ιστοριά σχολεία της πόλης, μια σειρά σχολείων όπου φοιτούν παιδιά υποβαθμισμένων κοινωνικά περιοχών . Το σχέδιο έρχεται σε συνέχεια της επίθεσης που δέχθηκε η τεχνική εκπαίδευση το καλοκαίρι με κλείσιμο σχολείων, κατάργηση ειδικοτήτων και έξωση πολλών παιδιών προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων» δήλωσε από τη πλευρά του ο γραμματέας της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Λαθήρας.
Κατά την διάρκεια της παρέμβασης που πραγματοποίησαν καθηγητές, γονείς και μαθητές στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας δήλωσαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι ενδεχόμενες συγχωνεύσεις σχολείων θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα  όχι μόνο στο εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών αλλά και στην καθημερινότητα των μαθητών. Οι καθηγητές ανέφεραν ακόμη ότι το σχολείο της μικρής 13χρονης που έχασε τη ζωή της την Κυριακή το βράδυ ήταν ένα από τα σχολεία που είχαν συγχωνευτεί με συνέπειες στην διδακτική διδασκαλία.  Μαθήτρια σε σχολείο των δυτικών συνοικιών τόνισε ακόμη ότι στην τάξη της υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα στους μαθητές που έχουν να κάνουν όχι μόνο με την μόρφωση αλλά με την θρησκεία και την καταγωγή πράγμα που σημαίνει μια διαδικασία προσαρμογής και ιδιαίτερης ενασχόλησης των καθηγητών με το κάθε ζήτημα. Τυχόν καταργήσεις σχολείων θα έχουν, σύμφωνα με την μαθήτρια, τραγικές επιπτώσεις στην ευαίσθητη αυτή εκπαιδευτική διαδικασίας. Ένας άλλος καθηγητής τόνισε ότι το οικονομικό επίπεδο των παιδιών στα υπό συγχώνευση σχολεία είναι πολύ χαμηλό, παιδιά που ζουν χωρίς θέρμανση στο σπίτι και αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα επιβίωσης . Για τον λόγο αυτό δεν πρέπει, σύμφωνα με τους γονείς, τους καθηγητές και τους μαθητές,  να προστεθούν και άλλα σε αυτά που ήδη αντιμετωπίζουν.
Από την πλευρά του ο διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Γ. Καρατάσιος δεσμεύτηκε ότι αναμένει τις προτάσεις των  Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όλης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και τις προτάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης όπως καθορίζονται ως αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων και θα η κατάσταση θα εκτιμηθεί ξανά." Όπου υπάρχει συμφωνία θα προχωρήσουμε, όπου εντοπιστεί διαφωνία θα προχωρήσουμε ξανά σε διάλογο για να εκτιμήσουμε ποια θα πρέπει να είναι η τελική απόφαση" πρόσθεσε
Δείτε την δήλωση του Ν. Αγαθαγγέλου, προέδρου της Α` ΕΛΜΕ
Δείτε την δήλωση του Τρ. Τρανού, προέδρου της Δ` ΕΛΜΕ
Δείτε την δήλωση του Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Γ. Καρατάσιου

Ποια σχολεία συγχωνεύονται σύμφωνα με τη πρόταση
 Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γ’ ΕΛΜΕ  η πρόταση  της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Αν. Θεσσαλονίκης   που αφορά  στην συγχώνευση ή κατάργηση σχολικών μονάδων διαμορφώνεται για τα σχολεία της Γ ΕΛΜΕ ως εξής :
Συγχώνευση  του 1ου ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης με το 9ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης ως προς τον κύκλο υπηρεσιών (Τομέας Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών και Τομέας Πληροφορικής) από την οποία θα προκύψει το 1ο ΕΠΑ.Λ Θεσ/νίκης, το οποίο θα στεγαστεί στο σχολικό συγκρότημα της Μοναστηρίου 167
Τη μεταφορά και συγχώνευση του τεχνολογικού κύκλου (Τομέα ηλεκτρονικής) του 9ου ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκηςμε το 12ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης, ο οποίος πλέον θα λειτουργεί στο  12ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης.
Συγχώνευση του 2ου Σ.Ε.Κ. Θεσ/νίκης με το 9ο  Σ.Ε.Κ. Θεσ/νίκης (λόγω μεταστέγασης των σχολείων του «Δημόκριτου» στο  1ο ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης), από την οποία θα προκύψει το 2ο Σ.Ε.Κ. Θεσ/.
Συγχώνευση του 3ου ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης με το 7ο ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης από την οποία θα προκύψει το 3ο ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης και το οποίο θα στεγαστεί στις εγκαταστάσεις του νυν 7ου ΓΕ.Λ. Θεσ/νίκης στην οδό Ελένης Ζωγράφου 4.
 Μεταστέγαση του 7ου Γυμνασίου Θεσ/νίκης και συστέγαση  με το νυν 3ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης στις εγκαταστάσεις του τελευταίου (Αποστόλου Παύλου 28).
«Για το Υπουργείο Παιδείας  η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως "κόστος" και οι δαπάνες για την παιδεία ως διαφυγόντα κέρδη για τις τράπεζες» καταγγέλλουν οι καθηγητές και προσθέτουν «Όμως η εκπαίδευση δεν είναι άψυχοι  αριθμοί».
Οι εκπαιδευτικοί της πόλης ζητούν να πραγματοποιηθεί νέα χωροταξική κατανομή στο Δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία και με άλλους Δήμους, αλλά και με τις Διευθύνσεις  Δευτεροβάθμιας και με τις ΕΛΜΕ, παίρνοντας υπόψη πρωτίστως την διευκόλυνση των μαθητών ώστε να διανύουν την μικρότερη δυνατή απόσταση από την κατοικία τους προς το σχολείο.
«Η νέα αυτή χωροταξική κατανομή πρέπει να στοχεύει, με δεδομένες τις εκρηκτικές συνέπειες της κρίσης στην περιοχή, στην ισοδύναμη κατανομή των μαθητών στα όσο το δυνατόν ολιγομελέστερα τμήματα των νέων σχολείων ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και η μελλοντική βιωσιμότητά τους» αναφέρουν.
Τέλος ζητούν να αποκλειστεί κάθε περίπτωση συγχώνευσης σχολείων, σε μια περιοχή που δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα μαθητικού δυναμικού και εξυπηρετεί αντίθετα κοινωνικές ανάγκες ευαίσθητων  κοινωνικών ομάδων και να εξασφαλισθεί η ολόπλευρη στήριξη των παραπάνω σχολείων, ώστε να μην υπάρξει οποιαδήποτε υποβάθμισή τους (λόγω κτιριακής υποδομής κ.τ.λ.π.) και να διασφαλιστεί ταυτόχρονα η ποιοτική τους λειτουργία.



Δεν υπάρχουν σχόλια: