Τι θα ήθελαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους;
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
1.Προσπαθήστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας.
2.Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη , που διδάσκετε , αλλά σε μας, τους μαθητές σας.
3.Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεστε για μένα, θεωρώντας με ένα ανθρώπινο πλάσμα και όχι ένα απλό αριθμό του βαθμολογίου σας.
4.Μη με κρίνετε μόνο από τους βαθμούς, που πετυχαίνω από τις απαντήσεις μου, αλλά περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλλω.
5.Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο μου και τις δυνατότητές μου. Δώστε μου κάποια ενθάρρυνση κάπου-κάπου.
6.Μη ζητάτε από μένα να θεωρώ τις σπουδές μου σαν την πιο μεγάλη απόλαυση της ζωής μου. Ειλικρινά δεν είναι κάτι τέτοιο για μένα.
7.Μην περιμένετε να ικανοποιούμαι με όλα τα θέματα, που διδάσκετε. Υπάρχουν και άλλα, που με ενδιαφέρουν, ίσως μάλιστα και περισσότερο στην περίπτωσή μου.
8.Βοηθήστε με να μάθω να σκέπτομαι και να κρίνω μόνος μου και όχι να απομνημονεύω έτοιμες απαντήσεις. Βοηθήστε με περισσότερο να βρίσκω μόνος μου τις απαντήσεις έστω και αν αυτό είναι περισσότερο κουραστικό και για σας και για μένα.
9.Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις, που κάνω με σοβαρότητα, έστω κι αν σας φαίνονται βλακώδεις. Μ’αυτή τη συμπεριφορά σας θα μάθετε και μένα ν’ακούω τους άλλους προσεκτικά.
10.Να έχετε απαιτήσεις από μένα, φτάνει να είστε δίκαιος. Γνωρίζω πώς είναι αναγκαίο αυτό, έστω και αν επαναστατώ εξωτερικά.
11.Μη με γελοιοποιείτε μπροστά στους συμμαθητές μου. Αυτό με πληγώνει και οπωσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Μια λέξη σας, που ειπωθεί ιδιαιτέρως, με σοβαρότητα και καλοσύνη, θα φέρει μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
12.Μη με οικτίρετε μπροστά στους άλλους , όταν δεν τα καταφέρνω καλά σε κάτι. Αυτός ο οίκτος φέρνει αμηχανία.
13.Μη μου προβάλλετε άλλο συμμαθητή μου για παράδειγμα. Έτσι υπάρχει φόβος να τον μισήσω.
14.Όταν πετυχαίνω κάτι, μη με παρουσιάζετε σαν παράδειγμα στους άλλους. Αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση. Σε μια τέτοια περίπτωση θα χαρώ πολύ μ’ ένα καλό σας λόγο.
15.Κρατήστε για τον εαυτό σας, παρακαλώ, τα προσωπικά σας προβλήματα και τις ιδέες σας. Έτσι κι αλλιώς δεν είμαι σε θέση να τα λύσω ούτε να τις κρίνω.
16.Θυμάστε καμιά φορά πως ήσασταν κι εσείς κάποτε μαθητής: Είχατε καλύτερους βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ?
17.Σας παρακαλώ να συνεχίζετε πάντα τη μελέτη σας και να μη χρησιμοποιείτε στην τάξη με μηχανικό τρόπο τις κιτρινισμένες σημειώσεις που συντάξατε πριν από πολλά χρόνια.
18.Μην προσδοκάτε από μένα, πολύ συχνά, ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια.
19.Κι έτσι….. σας ευχαριστώ πολύ.
Δημοσιεύτηκε στο πληροφοριακό δελτίο του Κολεγίου των Βρυξελλών “Saint Michel”
Σύμφωνα με τον Hay McBer ο καλός δάσκαλος, προσδιορίζεται από τους μαθητές με βάση τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
· είναι ευγενικός
· είναι μεγαλόψυχος
· σε ακούει προσεκτικά
· σε ενθαρρύνει
· πιστεύει σε σένα
· κρατάει μυστικά
· του αρέσει να διδάσκει παιδιά
· του αρέσει να διδάσκει τα διάφορα μαθήματα
· αφιερώνει χρόνο για να σου εξηγήσει
· σε βοηθάει όταν έχεις “κολλήσει”
· σε ενημερώνει για την πρόοδό σου
· σου επιτρέπει να πεις “το δικό σου”
· δεν παραιτείται από σένα όταν εσύ αποτυγχάνεις
· τον ενδιαφέρει η γνώμη μου
· σε κάνει να νοιώθεις έξυπνος
· δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των μαθητών του
· σε υπερασπίζει
· αντιπαρέρχεται μικρότητες
· λεει την αλήθεια
· συγχωρεί
Αν σας φαίνονται πολλά μπορείτε να στηριχθείτε στη συμβουλή μου: “μαζί με τα παιδιά ενάντια στα προβλήματά τους”. Και διευκρινίζω ότι τα προβλήματα δεν είναι μόνο οι δυσκολίες που συναντούν στα διάφορα μαθήματα.
Ας γίνει η σύγκριση λοιπόν τώρα με αυτά που τα ίδια τα παιδιά θέλουν…….
!!!!!! λοιπόν;
Share the post "Τι θα ήθελαν οι μαθητές από τους δασκάλους τους;"
ipaideia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου