Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 17 Απριλίου 2012, 09:53
Μαθητές της Β' τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου Φαρκαδόνας καταπιάνονται με τη σεναριογραφία, τη σκηνοθεσία και την ηθοποιία, προκειμένου περάσουν τα δικά τους κοινωνικά μηνύματα για ζητήματα που τους απασχολούν.
Ναρκωτικά, ρατσισμός, Διαδίκτυο όλα μπορούν να γίνουν ταινία! Πρωταγωνιστούν οι ίδιοι και αυτό και μόνο το κάνει σημαντικό. Η συγκεκριμένη κινηματογραφική παραγωγή δεν είναι η πρώτη τους.
Όλα ξεκίνησαν το 2006 με τη δημιουργία της πρώτης ταινίας με τίτλο «Τελική Έξοδος», που παρουσίαζε τους κινδύνους στην εφηβική ηλικία των μαθητών από τη μάστιγα των ναρκωτικών και τον αντίκτυπό τους σε μια σχολική κοινότητα. Πάνω σ' αυτό το θέμα παρουσιάστηκαν το προφίλ ενός μαθητή - χρήστη ναρκωτικών, οι αιτίες που τον ωθούν σε αυτά, η αντιμετώπιση (εχθρική ή φιλική) από συμμαθητές του, αλλά και ευκαιρίες διαφυγής που μπορούν να εμφανιστούν, όπως μια σχέση που προσφέρει αγάπη και συμπαράσταση και που αποδεικνύεται στήριγμα για την «τελική έξοδο» (του ήρωα της ταινίας) από το αδιέξοδο.
Στη συνέχεια οι μαθητές προχώρησαν στη δημιουργία μιας ιστορίας που συνέδεε τα παραπάνω ζητήματα. Αφού την ολοκλήρωσαν με διαλόγους, τη χώρισαν σε οπτικές ενότητες - σκηνές, με την καθεμία σε ορισμένο τόπο και χρόνο. Έτσι γράφτηκε το σενάριο της πρώτης ταινίας.
Με την κατανομή των ρόλων μεταξύ των μαθητών αποφασίστηκε το χρονοδιάγραμμα των γυρισμάτων. Λίγο πριν από το γύρισμα της κάθε σκηνής, λαμβάνονταν αποφάσεις για τα πλάνα που έπρεπε να παρθούν, τα οποία καταγράφονταν σε μορφή σκίτσων, αλλά και οι γωνίες λήψης των δύο μηχανών που, παρά τον ερασιτεχνικό τους χαρακτήρα, με έμπνευση και μεράκι γίνονταν εκπληκτικά εκφραστικά εργαλεία. Η σχολική ταινία ολοκληρώθηκε με το μοντάζ και την κατάλληλη μουσική επένδυση, σε Η/Υ.
Ο απολογισμός του έργου ήταν όλη αυτή η προσπάθεια να κινητοποιήσει σε συμμετοχή περισσότερους μαθητές, λόγω του πρωτόγνωρου αντικειμένου, και μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία να «δημιουργήσουν», αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες, αλλά και να το διασκεδάσουν.
Και παρά τα όποια τεχνικά μικροπροβλήματα, το εικαστικό αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν και άλλες ταινίες μικρού μήκους. «Το σημείωμα», «Φίλοι και Εχθροί» και «Αγάπη χωρίς σύνορα» είναι οι ταινίες που κινηματογράφησαν στη συνέχεια οι μαθητές.
Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησαν όλα...
Σήμερα η πέμπτη ταινία είναι γεγονός. Ο καθηγητής κ. Θωμάς Φωτόπουλος εμπνευστής, πρωτεργάτης και συνεχιστής του όλου εγχειρήματος μιλά στην «ΕτΔ» για την αξιόλογη προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά με πενιχρά μέσα, αλλά με πολύ μεράκι. «Οι μαθητές είναι αξιέπαινοι για την προσπάθειά τους, τόσο για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όσο και για τα θέματα που θίγουν στις ταινίες τους. Μακάρι να βρεθούν μιμητές τους και σε άλλα σχολεία της περιοχής μας, τα οποία σε πείσμα των καιρών θα οδηγήσουν τα παιδιά μας να εκφραστούν μέσα από την 7η Τέχνη, θέτοντας μέσα από μια διασκεδαστική, δημιουργική διαδικασία κοινωνικούς προβληματισμούς και αποτρέποντάς τα από αδιέξοδες και επικίνδυνες ατραπούς» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η νέα ταινία μικρού μήκους (διάρκειας 13,5 λεπτών) του ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας έχει τίτλο «Γελάει καλύτερα...» και αφορά σε ένα ζήτημα που τον τελευταίο καιρό απασχολεί τους πάντες, το Facebook. Οι μαθητές του σχολείου με την καθοδήγηση και τη σκηνοθετική επιμέλεια του καθηγητή τους κ. Φωτόπουλου Θωμά, καταπιάνονται με τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την αλόγιστη χρήση της, αντιμετωπίζοντας με σκεπτικισμό το φαινόμενο Facebook που μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχει εισβάλει στις ζωές μας. Επιπλέον, η ταινία επισημαίνει με εύληπτο και εύστοχο τρόπο τους κινδύνους των οικονομικών συναλλαγών μέσω Διαδικτύου και τη φειδώ που χρειάζεται στη γνωστοποίηση προσωπικών μας δεδομένων.
Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 17 Απριλίου 2012, 10:08
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου