Πρότυπα Σχολεία: Επιστολή Γονέα στην αρμόδια Επιτροπή του υπ. Παιδείας
Το διευκρινιστικό αυτό έγγραφο δημιουργεί υπόνοιες, αν όχι βεβαιότητα, περί του διαβλητού των εξετάσεων
Με το υπ΄αριθμ πρωτ 82/ΔΕΠΠΣ/21-05-2024 έγγραφο της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με τα θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας για την εισαγωγή στα Πρότυπα και τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια», διευκρινίζεται ρητά ότι «Η επιτροπή διευκρινίζει επίσης ότι στις ερωτήσεις εννέα (9), δεκαπέντε (15) και είκοσι τρία (23), είτε λόγω αστοχιών στη διατύπωση είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, όλες οι απαντήσεις θα βαθμολογηθούν ως ορθές».
Από τις ορθές απαντήσεις που ανακοινώθηκαν στις 18/05/2024, αμέσως μετά τις εξετάσεις, στο https://depps.minedu.gov.gr/, δηλαδή στην επίσημη ιστοσελίδα του Φορέα διεξαγωγής των εξετάσεων, διαπιστώσαμε ότι ο υποψήφιος μαθητής, γιος μας, έχει απαντήσει ορθά τουλάχιστον τις δύο από τις τρεις προαναφερόμενες ερωτήσεις και δη, έχει απαντήσει στην ερώτηση εννέα (9) την απάντηση «Γ», επειδή ανέπτυξε μία συλλογιστική ότι η λέξη «εισαχθεί» προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγω» και όχι από το ρήμα «αγωνιώ», από το οποίο προέρχεται το ουσιαστικό «αγωνία».
Ωστόσο, σύμφωνα με το ανωτέρω διευκρινιστικό έγγραφο, οι υποψήφιοι μαθητές που απάντησαν την επιλογή «Β», δηλαδή τη λέξη «εισακτέος», η οποία εξόφθαλμα και με οποιαδήποτε διατύπωση της ερώτησης δεν μπορεί να αποτελέσει ορθή απάντηση, θα βαθμολογηθούν με δύο (2) βαθμούς, ενώ δεν θα λάμβαναν κανέναν από αυτή την απάντηση, όπως και όσοι υποψήφιοι απάντησαν τις λοιπές, πλην του «Γ» απαντήσεις.
Ομοίως, στην ερώτηση 23, ο υποψήφιος γιος μας απάντησε την ορθή απάντηση «Α», αφού, βάσει των κανόνων του συλλαβισμού, που οι μαθητές έχουν διδαχθεί από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ο ορθός συλλαβισμός είναι αυτός της απάντησης «Α».
Στην ερώτηση 15 δεν δύναται να θυμηθεί ποια απάντηση σημείωσε ως ορθή, σε κάθε περίπτωση όμως έχει απαντήσει λανθασμένα σε άλλες ερωτήσεις (όχι δηλαδή στην 9 και στην 23), είτε από απροσεξία είτε από άγνοια, για τις οποίες όμως δεν θα συνυπολογιστούν οι λανθασμένες απαντήσεις του και δεν θα του αυξήσουν τη βαθμολογία του.
Συνεπώς, σύμφωνα με το άνω διευκρινιστικό έγγραφο, ο μέγιστος βαθμός του υποψηφίου γιου μας θα είναι το 76/100 ή 78/100.
Παρατηρείται όμως η εξής αδικία που μπορεί να γίνει αντιληπτή από τον μέσο λογικό άνθρωπο, ενήλικα ή ανήλικο.
Ένας υποψήφιος μαθητής που είχε γράψει επί παραδείγματι, σύμφωνα με τις ορθές απαντήσεις που αναρτήθηκαν χωρίς τις διευκρινίσεις, 74/100, και υπό την εκδοχή ότι απάντησε λανθασμένα και στις τρεις παραπάνω ερωτήσεις (9,15 και 23), αυτομάτως αυξάνει τη βαθμολογία του σε 80/100, προσπερνάει δηλαδή βαθμολογικά τον υποψήφιο γιο μας, ο οποίος απάντησε ορθά στις άνω ερωτήσεις και συγκέντρωσε 76/100 ή 78/100, αφού δεν πήρε «bonus» έξι (6) βαθμούς από λανθασμένες απαντήσεις, και πιθανότατα, κατά λογική ακολουθία, τον αποκλείει από την εισαγωγή του στα πρότυπα Γυμνάσια που έχει δηλώσει.
Χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε την προσπάθεια κανενός υποψηφίου, ακόμη δηλαδή και αν ο γιος μας είχε λανθασμένες απαντήσεις στις άνω ερωτήσεις, εκτιμούμε ότι η μεταστροφή στη βαθμολόγηση, που επιχειρείται με την άνω διευκρίνιση, είναι αναξιοκρατική.
Κατανοούμε ότι την ίδια αγανάκτηση και κατάφορη αδικία συναισθάνονται όλοι οι γονείς των μαθητών που απάντησαν ορθά στις ερωτήσεις 9, 15 και 23 και μάλιστα όχι τυχαία, αλλά κατόπιν λογικής σκέψης και γνώσεων, όπως προελέχθη.
Η λογική και η δικαιοσύνη υπαγορεύουν ότι, εφόσον τα θέματα στη Γλώσσα βρίθουν ανακριβειών και αστοχιών και προκειμένου οι εξετάσεις να είναι αδιάβλητες, θεμιτές και δίκαιες, είτε θα πρέπει ακυρωθούν εν συνόλω οι εξετάσεις, είτε απλά να αξιολογηθούν και βαθμολογηθούν οι απαντήσεις, όπως αναρτήθηκαν επισήμως στις 18/05/2024, χωρίς τις διευκρινίσεις.
Το διευκρινιστικό αυτό έγγραφο δημιουργεί υπόνοιες, αν όχι βεβαιότητα, περί του διαβλητού των εξετάσεων, αφού πολύ εύκολα, από καταγγελίες/διαμαρτυρίες/παράπονα γονέων, μπορεί να διαπιστωθεί ποιοι υποψήφιοι δεν απάντησαν ορθά στις συγκεκριμένες ερωτήσεις, ούτως ώστε να προηγηθούν βαθμολογικά κατ΄αυτόν τον τρόπο, δεν διασφαλίζεται δηλαδή, σε καμία περίπτωση η αξιοκρατία, ενώ η δήλωση στο έγγραφο ότι «Τονίζουμε ότι οι υποψήφιοι για τα Πρότυπα Γυμνάσια βαθμολογούνται με τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο, ο οποίος ανταμείβει τους κόπους και τις προσπάθειες των ίδιων και των οικογενειών τους», μόνο εμπαιγμό και ματαίωση των προσδοκιών των μαθητών και των οικογενειών τους αποτελεί, καθώς μόνο αξιοκρατικός και αμερόληπτος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ο εν λόγω τρόπος βαθμολόγησης.
Όπως όλοι οι γονείς, επιθυμούμε από ένα ευνομούμενο κράτος να παρέχει σε όλους τους πολίτες του δημόσια και δωρεάν Παιδεία υψηλού επιπέδου.
Επιθυμούμε όλα τα δημόσια σχολεία να είναι «πρότυπα» και σ΄αυτά να αναπτύσσεται στα παιδιά μας η κριτική σκέψη και η φιλομάθεια, επιθυμούμε, όπως όλοι οι γονείς, τα παιδιά μας να φοιτούν σε σχολεία που θα τους κάνουν σκεπτόμενους, ώριμους και μορφωμένους ανθρώπους που θα επιδιώξουν και (μακάρι) να καταφέρουν να διορθώσουν όλα όσα αστόχησαν ή παρέβλεψαν να επιτύχουν οι προηγούμενες γενιές, μεταξύ των οποίων και η δική μας, οι γονείς τους.
Επιθυμούμε ένα δημόσιο «Πρότυπο» σχολείο που θα μαθαίνει στα παιδιά την αξιοκρατία, θα τους μαθαίνει ότι πρέπει να εργαστούν πρώτα για το σύνολο και έπειτα για τον εαυτό τους και να επιτύχουν με την αξία τους.
Για τους λόγους αυτούς επιλέξαμε να συμμετέχει ο γιος μας στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα, καθώς, πειστήκαμε ότι ένα Πρότυπο Γυμνάσιο θα μπορούσε να του εμφυσήσει τα παραπάνω, ίσως πιο αποτελεσματικά από ένα Δημόσιο σχολείο, επειδή επικεντρώνεται στις ικανότητες και στις κλίσεις κάθε μαθητή, παρόλο που έχουμε την οικονομική δυνατότητα ο γιος μας να φοιτήσει σε ιδιωτικό σχολείο, επιλογή που από μόνη της όμως, αναιρεί τις παραπάνω επιθυμίες μας και υποβαθμίζει τη Δημόσια Παιδεία, την οποία εμπιστευόμαστε, προερχόμενοι και οι ίδιοι από Δημόσια σχολεία και όντας απόφοιτοι Ελληνικών Πανεπιστημίων. Αντιθέτως με τις ουτοπικές προσδοκίες μας για μια καλύτερη Δημόσια Παιδεία, με το παραπάνω διευκρινιστικό έγγραφο, ο γιος μας, έμαθε ήδη στην πράξη ότι θα πρέπει να μάχεται να αποδείξει την αξία του σε ένα διαβλητό, αναξιοκρατικό, άδικο και σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προτίθεται να αλλάξει.
Η εν λόγω επιστολή θα σταλεί άμεσα στον Τύπο και ενδεχομένως σε άλλα ΜΜΕ, ούτως ώστε και άλλοι γονείς από τους υποψηφίους που συμμετείχαν και απάντησαν ορθά στις άνω ερωτήσεις, και οι οποίοι είναι σίγουρα πολλοί, να μπορέσουν, ομοίως με εμάς, να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για την επιχειρούμενη αδικία και να ανατρέψουμε την απόφαση αυτή σχετικά με τη βαθμολόγηση, ενώ οπωσδήποτε θα κινηθούμε νομικά σε περίπτωση που ακολουθηθεί αυτή η βαθμολόγηση.
Οι γονείς υποψηφίου μαθητή για την εισαγωγή του σε Πρότυπα Γυμνάσια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου