Πρότυπα Σχολεία: Στη Βουλή οι αστοχίες στις εξετάσεις των υποψηφίων μαθητών
1. Πώς γίνεται να είναι αντικειμενική και αμερόληπτη η βαθμολόγηση, όταν κάποιες ερωτήσεις ήταν άστοχες είτε λόγω διατύπωσης, είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών;
2. Πώς γίνεται αντικειμενική και αμερόληπτη η βαθμολόγηση, όταν τα 12χρονα παιδιά προκειμένου να απαντήσουν τις εν λόγω ερωτήσεις, έχασαν χρόνο με σοβαρές συνέπειες για τις υπόλοιπες ερωτήσεις, οι οποίες, όπως σημειώθηκε από εκπαιδευτικούς, ήταν δυσνόητες για παιδιά δώδεκα (12) ετών;
3. Πώς γίνεται να είναι αντικειμενική και αμερόληπτη η βαθμολόγηση, όταν 12χρονα παιδιά, περιμένουν παραπάνω από μία ώρα, αυξάνοντας το άγχος τους αλλά και την αξιοπιστία των εξετάσεων, τη στιγμή που άλλοι συνυποψήφιοι τους άρχισαν χωρίς καθυστέρηση;
4. Δεδομένου ότι οι διαμαρτυρίες για κάποια άστοχα θέματα άρχισαν αμέσως μετά τη γνωστοποίηση των θεμάτων, για ποιους λόγους η ΔΕΠΠΣ έβγαλε ανακοίνωση τρεις μέρες μετά;
5. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία που υπέστησαν οι μαθήτριες και οι μαθητές που συμμετείχαν στις εν λόγω εξετάσεις;
6. Είναι στις προθέσεις σας να ρυθμίσετε τη λειτουργία των φροντιστηρίων για μαθήτριες και μαθητές δημοτικού ή αυτά θα συνεχίσουν να λειτουργούν με μη νόμιμο τρόπο, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις μεθόδους διδασκαλίας αλλά και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού;
Στα παραπάνω ερωτήματα καλείται ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης να απαντήσει στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης Σ.Χ. Ασημακοπούλου, η οποία τονίζει επίσης τα εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Στις 18 Μαΐου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητριών και μαθητών στα πρότυπα Γυμνάσια. Οι 9.500 μαθητές εξετάστηκαν σε είκοσι πέντε (25) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα, βάσει ενός κειμένου που τους δίνεται, και σε είκοσι πέντε (25) ερωτήσεις στα Μαθηματικά.
Μετά την εξέταση του Σαββάτου, αρκετοί γονείς εστίασαν σε ερωτήσεις, για τις οποίες θεώρησαν ότι, είτε ήταν εκτός του γνωστικού επιπέδου των παιδιών, είτε ότι υπήρχε αστοχία στη διατύπωση ή την απάντηση. Τρεις μέρες μετά τις εξετάσεις (21/5/2024), εν μέσω δεκάδων δημοσιευμάτων και επιστολών από γονείς, εκπαιδευτικούς και πολιτικούς που έκαναν λόγο για παταγώδη αποτυχία, η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία παραδέχεται ότι τρεις ερωτήσεις ήταν άστοχες λόγω διατύπωσης, είτε εξ αιτίας περισσοτέρων από μια σωστών επιλογών, αν και σύμφωνα με τις διαμαρτυρίες οι άστοχες ερωτήσεις ήταν τουλάχιστον έξι, και κάποιες από αυτές ήταν εκτός διδακτέας ύλης. Προβλήματα επίσης παρουσιάστηκαν και σε άσκηση - ερώτηση των Μαθηματικών, τα οποία χαρακτηρίστηκαν απαιτητικά.
H αρμόδια Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, εκτός του ότι δεν ζήτησε ούτε μια συγγνώμη,συνέχισε γράφοντας: «Τονίζουμε ότι οι υποψήφιοι για τα Πρότυπα Γυμνάσια βαθμολογούνται με τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο, ο οποίος ανταμείβει τους κόπους και τις προσπάθειες των ίδιων και των οικογενειών τους». Εκτός των ανωτέρω, προβλήματα προέκυψαν και από το χρόνο διεξαγωγής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΕΠΠΣ (ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ), οι υποψήφιες και οι υποψήφιοι, υποχρεούνταν να προσέλθουν στις 9:00 π.μ. ενώ η ώρα έναρξης της γραπτής δοκιμασίας ήταν 10:00 π.μ. . Όμως, σε πολλά σχολεία τα θέματα δόθηκαν και μετά τις 11.00 π.μ. . Σε σχολείο του Νέου Κόσμου (Αθηνών) τα θέματα δόθηκαν 11:15 π.μ., με τους εκπαιδευτικούς να ενημερώνουν τους γονείς ότι πρόκειται για «πανελλαδική καθυστέρηση». Με δεδομένο ότι διαγωνίστηκαν παιδιά ηλικίας δώδεκα (12) ετών περίπου, γίνεται αντιληπτό ότι ο αυξανόμενος χρόνος αναμονήςεντείνει το άγχος των υποψηφίων μαθητών.
Όσον αφορά στους «...κόπους και τις προσπάθειες των ίδιων και των οικογενειών τους» για τους οποίους κάνει λόγο η Επιτροπή, όλοι γνωρίζουν ότι εκτός από την προσωπική προσπάθεια των μαθητριών και των μαθητών, πολλές οικογένειες καταφεύγουν στα – παράνομα για το ΥΠΑΙΘΑ αλλά νόμιμα για το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών – για παιδιά δημοτικού φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα, ξοδεύοντας σημαντικά ποσά σε δύσκολους καιρούς. Για τη λειτουργεία αυτών σας έχουμε υποβάλει ως τώρα 4 ερωτήσεις. Οι τρεις (με Αριθμούς Πρωτοκόλλου 1286-15/10/2019, 5080- 6/5/2022, 7621- 23/9/2022) δεν απαντήθηκαν, ενώ στην απάντησή σας, στην 4η ερώτηση (110 – 17/7/2023) αναφέρετε ότι: «Όσον αφορά στη νομοθετική ρύθμιση του εν λόγω ζητήματος, αυτή έγκειται στην αρμοδιότητα περισσότερων Υπουργείων (ΥΠΑΙΘΑ, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ανάπτυξης) προκειμένου να ρυθμιστούν από την πολιτεία τα ζητήματα λειτουργίας τους, οι όροι και οι προϋποθέσεις εγγραφής και φοίτησης των μαθητών καθώς και του προσωπικού που θα απασχολείται στις εν λόγω δομές»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου