Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας των καθηγητών και καθηγητριών του 1ου ΓΕΛ Κέρκυρας που αναφέρεται στην κατάληψη του σχολείου από μαθητές του και την αστυνομική παρέμβαση που ακολούθησε.
Η επιστολή έχει ως εξής:
“Επειδή…
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε στο 1ο ΓΕΛ Κέρκυρας έχουμε στέρεη την πίστη πως η παιδεία μεταμορφώνει τον άνθρωπο, πιστεύουμε βαθιά πως παιδεία δεν γίνεται με σχολεία κλειστά. Καταλήψεις που γίνονται με σημαία ευκαιρίας, κατά παράβαση όχι μόνο των καταστατικών θέσεων λειτουργίας του σχολείου, αλλά και της στοιχειώδους λογικής, μας βρίσκουν απέναντι. Θεωρούμε πως το μόνο που καταφέρνουν είναι να αμαυρώσουν την ιστορία των δημοκρατικών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος στο πρόσφατο παρελθόν. Τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο σχολείο είναι πολλά και πολυπαραγοντικά – και δεν είναι της παρούσης να θεωρητικολογήσουμε ή να επιρρίψουμε ευθύνες.
Πιστεύουμε βαθιά, ωστόσο, -κι έχουμε να επικαλεστούμε την καλή μαρτυρία της παιδαγωγικής επιστήμης- πως τα όποια δεσμά περιορίζουν τα σχολεία δεν λύνονται με τη δύναμη του ξίφους, αλλά με τον διάλογο. Είναι αποδεδειγμένο ότι η βία γεννά βία – πόσο μάλλον η βία που ασκείται στην ψυχή των παιδιών.
Οι εικόνες μιας διμοιρίας δυνάμεων επιβολής του νόμου που εισβάλλει, εγκλωβίζει και προσάγει μια εξάδα μαθητών μάς προσβάλλουν ως παιδαγωγούς. Το συμβάν αυτό έχει ανοίξει ένα τραύμα στο σχολείο μας. Και πρέπει τώρα, άμεσα, να το επουλώσουμε, για να μην κακοφορμίσει.
Οι καθηγητές και οι καθηγήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας
Βλαχοπούλου Μαρία
Βόντα Βασιλική
Βράκας Σπυρίδων
Γεωργοτά Αγγελική
Γισδάκη Μαγδαληνή
Γκανάτσιου Βίκυ
Γράψας Σπυρίδων
Θεοκλήτου Μαρία
Καλογερόπουλος Παναγιώτης
Καρύδη Μαργαρίτα
Κονιδάρη Βέρα
Κοντοστάνος Σπυρίδων
Κοτινά Μαρία
Κοτινάς Θεόδωρος
Κρητικός Γιάννης
Κυριάκη Άννα
Λιόλιου Άννα
Μπέης Κωνσταντίνος
Μπέλλος Κωνσταντίνος
Μπουχάγιαρ Σπυρίδων
Ντεβετζή Ελισάβετ
Παπαϊωάννου Κωνσταντίνος
Παπαγιάννη Ολγα
Πεκρίδης Γιώργος
Ρέβα Ευγενία
Σμπήτα Ευαγγελία
Τσιατσάνης Δημήτρης
Χατζημωυσιάδου Νάση”.
Παρέμβαση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου