01.02.2024 - 09:00
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας διοργανώνει το 1ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο με τίτλο: «Σχολικό κλίμα: σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη στις 25 και 26 Μαΐου 2024 και θα έχει υβριδική μορφή η οποία θα επιτρέπει τη δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εισήγηση.
Συγκεκριμένα:
Σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Πιερίας διοργανώνει, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας, τους Δήμους Κατερίνης, Δίου-Ολύμπου, Πύδνας Κολινδρού, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος και του Επιμελητηρίου Πιερίας, το 1ο Διεθνές Παιδαγωγικό Συνέδριο Πιερίας με τίτλο: «Σχολικό κλίμα: σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη στις 25 και 26 Μαΐου 2024 και θα έχει υβριδική μορφή η οποία θα επιτρέπει τη δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εισήγηση.
Οι γλώσσες του συνεδρίου είναι: Ελληνική και Αγγλική.
Εισαγωγή
Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός, στον οποίο συνυπάρχουν και αλληλοεπιδρούν διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικές ανάγκες και αξίες συν-διαμορφώνοντας ένα ζωντανό και δυναμικό ποιοτικό σύνολο. Το σχολικό κλίμα αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη των μαθητών/τριών.
Η δημιουργία θετικού και υποστηρικτικού σχολικού κλίματος αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το θετικό σχολικό κλίμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών, στην καλλιέργεια της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας, στη μείωση των περιστατικών βίας και εκφοβισμού και στην προώθηση της μάθησης και της δημιουργικότητας.
Το σχολικό κλίμα είναι πολύπλοκο φαινόμενο, που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων, η σχολική οργάνωση και λειτουργία, το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον και οι πολιτισμικές αξίες.
Οι επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας του COVID-19 έχουν δημιουργήσει νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η μακρά περίοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει οδηγήσει σε αυξημένη απομόνωση και μοναξιά των μαθητών/τριών, καθώς και σε μείωση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Επιπλέον, η πανδημία έχει επιδεινώσει τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το σχολικό κλίμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου