Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

 

Ο Σύλλογος Π.Ε Αμαρουσίου με επιστολή του καλεί τους γονείς «να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης»

Επιστολή προς τους γονείς των μαθητών απέστειλε σήμερα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Αμαρουσίου, προκειμένου να τους ενημερώσει για ποιους λογους οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην αξιολόγηση, αλλά και να τους προειδοποιήσει:

«Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!»

Ο Σύλλογος καλεί τους γονείς «να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης! Σας καλούμε σε μαζική συμμετοχή στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια: Πέμπτη 25 – 1 – 2024 στις 12 το μεσημέρι, Προπύλαια»

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ προς τους γονείς των μαθητών μας

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσειςΘα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.

  2. Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά.

  3. Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ.

  4. Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.

  5. Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

  6. Η αξιολόγηση είναι μέρος της ίδιας πολιτικής που θέλει να ιδιωτικοποιήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που απέκλεισε 20.000 μαθητές με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τα τελευταία χρόνια για να τους στείλει ως πελάτες στα ιδιωτικά κολλέγια.

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!

Η δημόσια εκπαίδευση δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές και φοιτητές, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς, που μειώνεται κάθε χρόνο η χρηματοδότησή τους, που έχουν ακατάλληλα κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Το υπουργείο φταίει αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού αλλά αντίθετα το 2020 αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη!

Όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς  κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το υπουργείο επέτρεπε να αποκλείονται παιδιά που δεν είχαν laptop ή καλό μικρόφωνο ή καλή σύνδεση σας καλούμε και πάλι να μην επιτρέψουμε να αποκλειστεί κανένα παιδί και κανένα σχολείο από τα ίσα δικαιώματα στη μόρφωση! Να μην επιτρέψουμε να εξαρτάται η παιδεία από κανέναν χορηγό!

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο. Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.

Σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης! Σας καλούμε σε μαζική συμμετοχή στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια: Πέμπτη 25 – 1 – 2024 στις 12 το μεσημέρι, Προπύλαια

Δεν υπάρχουν σχόλια: