Εκπαίδευση: Σχολικοί Βίοι παράλληλοι σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Εσθονία 27 Ιανουαρίου, 2024 Σχολικά σχόλια Διάδωσέ το Η δημόσια εκπαίδευση αντιμετωπίζει κοινές μεγάλες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Με δείγμα δύο πλούσιες χώρες (ΗΠΑ, Αυστραλία) αλλά και μια λιγότερο πλούσια (Εσθονία), θα αναδείξουμε την αναντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στις ρητορείες -περί προτεραιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης- και την πραγματικότητα -που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί-. ΗΠΑ Θα περίμενε κανείς ότι στην πιο πλούσια χώρα του κόσμου έχουν τουλάχιστον λύσει το πρόβλημα των κτηριακών υποδομών στα δημόσια σχολεία. Κι όμως, η κατάσταση στις ΗΠΑ στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι προβληματική. Ειδικά στις φτωχότερες περιοχές είναι αρκετές οι περιπτώσεις που η εικόνα των σχολείων δεν αντικατοπτρίζει την ισχύ στης υπερδύναμης: Πολλά από τα δημόσια σχολικά κτήρια είναι ηλικίας άνω των 40 ετών και υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στη συντήρηση των κτηρίων ή την ανακαίνιση τους. Και ενώ η χρηματοδότηση θα έπρεπε να αυξηθεί για να καλύψει τις ανάγκες, τελικά συμβαίνει το αντίθετο. Τα τελευταία χρόνια το χάσμα μεταξύ των αναγκών και του ύψους της χρηματοδότησης αυξάνει συνεχώς. Αποτέλεσμα; Κλειστά σχολεία τις πολύ ζεστές ημέρες λόγω έλλειψης κλιματιστικών και απεργίες δασκάλων με αιτήματα για αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση. Αυστραλία Στην Αυστραλία συνήθης αντιπαράθεση μεταξύ των πολιτικών δεν είναι το ύψος του ελλείμματος αλλά του πλεονάσματος στον κρατικό προϋπολογισμό. Κι όμως, όσο και αν ακούγεται παράδοξο, το ζήτημα της χρηματοδότησης των δημόσιων σχολείων είναι και εδώ κεντρικό. Επίσης, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που όλο και περισσότεροι εγκαταλείπουν το επάγγελμα, ειδικά οι νεότεροι. Η έλλειψη εκπαιδευτικών έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι δυσεύρετοι και οι μόνιμοι αποφεύγουν να πάρουν άδεια, όταν είναι άρρωστοι, για να μην δυσκολέψουν τους συναδέλφους και τους μαθητές τους. (Εκεί οι απουσιάζοντες αναπληρώνονται άμεσα με ευθύνη του Δ/ντή). Στην εγκατάλειψη του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού έχουν οδηγήσει κυρίως η συνεχής αύξηση του φόρτου εργασίας, η συμπεριφορά των μαθητών, οι χαμηλοί μισθοί και η δυσκολία προσαρμογής στις όλο και περισσότερο σύνθετες ανάγκες των μαθητών. Εσθονία Η Εσθονία δεν είναι πλούσια χώρα αλλά το δημόσιο εκπαιδευτικό της σύστημα έρχεται πρώτο ανάμεσα στα ευρωπαϊκά με βάση τις εξετάσεις PISA. Η κοινωνική αναγνώριση όμως των εκπαιδευτικών, αν και αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια, δεν είναι αντίστοιχη της επιτυχίας. Επίσης οι μισθοί τους είναι σχετικά χαμηλοί, ενώ ο φόρτος εργασίας όλο και αυξάνεται. Έτσι, ο αριθμός των νέων που εισέρχονται στο επάγγελμα είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες και το πρόβλημα επιδεινώνεται με την αύξηση των παραιτήσεων έμπειρων εκπαιδευτικών που αναζητούν καλύτερο εισόδημα σε δουλειές εκτός της εκπαίδευσης. Όλα αυτά οδηγούν σε μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικών που απειλεί τα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος. Στις παραπάνω χώρες οι πολιτικές ηγεσίες αναγνωρίζουν τα ζητήματα και υπόσχονται επίλυση τους και αύξηση στην χρηματοδότηση. Στις δηλώσεις τους τονίζουν ότι η δημόσια εκπαίδευση είναι προτεραιότητά τους. Μια προτεραιότητα όμως που, απ’ ότι φαίνεται, συνήθως ξεχνιέται μέχρι τις επόμενες δηλώσεις. σ.σ.: Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις… δεν είναι συμπτωματική.
Πηγή άρθρου: Εκπαίδευση: Σχολικοί Βίοι παράλληλοι σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Εσθονία | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου