Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

 

Κ. Πιερρακάκης: Τα απουσιολόγια θα γίνουν ψηφιακά- Η πλατφόρρα MySchool θα επανασχεδιαστεί

Για Επαγγελματική Εκπαίδευση: "Ετοιμάζουμε νομοσχέδιο με το οποίο θα αθροίσουμε τις δυνάμεις ΙΕK ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Εργαστηρίων "
Δημοσίευση: 21/10/2023
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

"Επανασχεδιάζουμε το σύνολο των διαδικασιών τόσο για όσες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία όσο και για εκείνες που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί, βάζοντας στο επίκεντρο τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς" δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξη στο Πρώτο Θέμα και ανακοίνωσε τα εξής:

  • Σε αυτό το πλαίσιο η ψηφιοποίηση δεν έχει ρόλο πρωταγωνιστή αλλά πολύτιμου αρωγού.
  • Η ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών στην εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και ενέργεια στη διαδικασία τns μάθησης.
  • Για τον λόγο αυτό επανασχεδιάζουμε το σύνολο των διαδικασιών τόσο για όσες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία όσο και για εκείνες που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί βάζοντας στο επίκεντρο τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
  • Τα λεγόμενα υπηρεσιακά έντυπα όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, οι βαθμολογίες θα ψηφιοποιηθούν δημιουργώντας και τις αντίστοιχες πλατφόρρες ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης με τα σχολεία.
  • Ταυτόχρονα θα επανασχεδιάσουρε την πλατφόρρα MySchool και το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης.
  • Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με την ενοποίηση όλων των πλατφορμών και των αποθετηρίων εκπαιδευτικού υλικού θα κάνουμε τις διαδικασίες απλούστερες και φιλικότερες για όλους τους επλεκομένους.

Σχέδιο Νόμου για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

Ο υπουργός Παιδείας σχετικά με την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ανακοίνωσε τα εξής:

  • Ψηλά στις προτεραιότητές μας βρίσκεται μια νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα έρθει να συμπληρώσει- να ολοκληρώσει και αν προτιμάτε το νομοθετικό πλαίσιο που ξεκινήοαμε να αναδιαμορφώνουμε την προηγούμενη τετραετία.
  • Με τη ρύθμιση αυτή θέλουμε να αθροίσουμε τις δυνάμεις ΙΕK ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Εργαστηρίων ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται με ενιαία φιλοσοφία στις τρέχουσες ανάγκες της οικονομίας δημιουργώντας επαγγελματίες σε πεδία που παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση αλλά χαμηλή προσφορά.
  • Σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες είμαστε διατεθειμένοι να διαμορφώσουμε προγράμματα σπουδών και με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής και τα χαρακτηριστικά που έχει εκεί η οικονομία.
  • Η χώρα χρειάζεται έναν συνολικό ανασχεδιασμό ως προς τον επιστημονικό και επαγγελματικό προσανατολισμό της.
  • Αλλες έρευνες δείχνουν ότι έως το 2030 θα χρειαζόμαστε 16.000 πληροφορικούς κάθε χρόνο τη στιγμή που σήμερα παράγουμε περίπου τους μισούς.
  • Η επαγγελματική εκπαίδευση και οι σπουδές STEM Επιστήμη Τεχνολογία Μηχανική και Μαθηματικά είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα εκπαιδευτικών πεδίων στα οποία πρέπει να επενδύσουμε.
  • Σύντομα οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές και περισσότερη πληροφορία ώστε σε περίπτωση που το επιθυμούν να ακολουθήσουν αντικείμενα που θα τους κάνουν περιζήτητους ως επαγγελρατίες

Ψηφιακό Φροντιστήριο

Για το ψηφιακό Φροντιστήριο ο Κ. Πιερρακάκης τόνισε τα εξής:

  • Έχουμε δρομολογήσει την Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία μια πρωτοβουλία που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις επιδόσεις τους.
  • Πρόκειται για ένα θα μπορούσαμε να πούμε ψηφιακό φροντιστήριο το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης μαγνητοσκοπημένων και σε ζωντανή μετάδοση μαθημάτων και επιπλέον θα προσφέρει εργαλεία εμβάθυνσης και υποστήριξης.
  • Αρχικά σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς πρόκειται να δημιουργήσουμε βίντεο με πρότυπες παραδόσεις για όλη την έκταση της ύλης.
  • Ετσι ένας μαθητής που έχασε λόγω ασθένειας ή απλώς επιθυμεί να επαναλάβει την παράδοση μιας ενότητας θα μπορεί να ανατρέχει στο σχετικό οπτικοακουστικό υλικό αλλά και σε επιπλέον βοηθήματα σημειώσεις ασκήσεις πρόσθετο διδακτικό υλικό.
  • Επιπλέον σε κάθε ενότητα ο μαθητής θα μπορεί εφόσον το επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι όντως εμπέδωσε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος.
  • Πέρα από την ασύγχρονη εκπαίδευση θα παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο προκειμένου οι μαθητές που το επιθυμούν να έχουν πρόσθετη υποστήριξη από εκπαιδευτικούς.
  • Και τέλος η πλατφόρμα της Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα υποστηρίζει και τη δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτήσεων από τους μαθητές και την απάντηση τους από εκπαιδευτικούς μέσω chat.
  • Η Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία αντανακλά την πρόθεση pas να αξιοποιήσουμε τόσο την εξοικείωση των παιδιών με τα ψηφιακό μέσα όσο και την πολύτιμη εμπειρία που αποκομίσαμε από την τηλεκπαίδευση.
  • Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουμε να προσφέρουμε προαιρετικό και αυτονόητα εντελώς δωρεάν σε κάθε μαθήτρια και κάθε μαθητή ένα επιπλέον εργαλείο υποστήριξης το οποίο μιλάει τη γλώσσα τους είναι προσαρμοσμένο στον τρόπο που επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν οι νέοι και ταυτόχρονα πληροί τις εκπαιδευτικές προδιαγραφές.
  • Η πιλοτική λειτουργία θα ξεκινήσει με δύο μαθήματα στην τρέχουσα σχολική χρονιά προσεγγιστικά περίπου τον Φεβρουάριο και στόχος μας είναι στις αρχές του επόμενου έτους να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
  • Μέσα από την πιλοτική λειτουργία επιδιώκουμε τόσο την εξοικείωση των μαθητών ρε αυτό το νέο εργαλείο διδασκαλίας όσο και την αξιολόγηση και βελτίωση της ίδιας της δράσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: