Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Σύγχρονα παιδιά ενός κατώτερου θεού;
Αντιμέτωποι με σοβαρές ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη είναι πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Ανακοίνωση για το συγκεκριμένο πρόβλημα εξέδωσε και η Ζ' ΕΛΜΕ Αθήνας, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «24 μαθητές στα σχολεία της Ζ ΕΛΜΕ χρειάζονται τη βοήθεια εκπαιδευτικών "παράλληλης στήριξης"».
«Φέτος, με το πρώτο κύμα διορισμού αναπληρωτών, είχε καλυφθεί μόλις το 1/3 των αναγκών! Από 275 που είχε ζητήσει η Διεύθυνση Α Αθήνας έστειλαν 85 και σήμερα, μετά τη δεύτερη φάση, έχουμε τα παραπάνω κενά», υποστηρίζει η ΕΛΜΕ.
Απαραίτητη κρίνεται η μέριμνα της πολιτείας με στόχο την κάλυψη των αναγκών που έχουν προκύψει και φυσικά την εξυπηρέτηση των μαθητών, με στόχο την πιο αποτελεσματική διδασκαλία τους.
Η ανακοίνωση
«24 μαθητές στα σχολεία της Ζ ΕΛΜΕ χρειάζονται τη βοήθεια εκπαιδευτικών «παράλληλης στήριξης»!
Ανάμεσά τους, ένα τυφλό παιδί που περιμένει εδώ και 2 μήνες κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό με τη μέθοδο Μπράιγ, ώστε να παρακολουθήσει τα μαθήματά της στις ίδιες συνθήκες με τα υπόλοιπα παιδιά του τμήματός της!
4 μαθητές στο φάσμα του αυτισμού χρειάζονται να έχουν δίπλα τους μία/έναν εκπαιδευτικό, τουλάχιστον για τα βασικά τους μαθήματα!
7 μαθητές βρίσκονται σε τμήμα ένταξης που για πρώτη φορά δημιουργήθηκε στα σχολεία της Ζ ΕΛΜΕ, αλλά μέχρι στιγμής υπολειτουργεί γιατί έχει σταλεί μόνο μία φιλόλογος! Υπάρχει μεγάλη ανάγκη από καθηγητές ειδικής αγωγής για τις υπόλοιπες ειδικότητες.
Σε κάποιες τάξεις υπάρχουν έως και 46 περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες τα οποία στριμώχνονται ανά τρία ή και περισσότερα σε πολυπληθή τμήματα των 27 μαθητών, ενώ μέχρι τώρα γίνονταν σεβαστός ο χωρισμός τμημάτων με λιγότερους μαθητές, ώστε να μπορέσει η/ο εκπαιδευτικός να εφαρμόσει διαφοροποιημένη μάθηση.
Φέτος, με το πρώτο κύμα διορισμού αναπληρωτών, είχε καλυφθεί μόλις το 1/3 των αναγκών! Από 275 που είχε ζητήσει η Διεύθυνση Α Αθήνας έστειλαν 85 και σήμερα, μετά τη δεύτερη φάση, έχουμε τα παραπάνω κενά. Η καθυστέρηση αυτή καθώς και το γεγονός ότι το κάθε παιδί δεν μπορεί κάθε χρονιά να συνδεθεί με διαφορετική/ό συναδέλφισσα/λφο, έχει οδηγήσει αρκετούς γονείς στο να πληρώνουν ιδιωτική παράλληλη.
Όμως, ο μεγάλος όγκος των μαθητών έχουν δικαιολογημένα την απαίτηση από την πολιτεία να μεριμνήσει για όλους τους μαθητές της.
Αντίθετα, η νέα τάση της κυβέρνησης που εκφράστηκε και από τα λόγια της αρμόδιας υφυπουργού, κας Δόμνας Μιχαηλίδου, είναι μία/ένας εκπαιδευτικός να καλύπτει έως και τρεις μαθητές της σχολικής μονάδας, πράγμα ανεφάρμοστο, αν σκεφτούμε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικές τάξεις, γεγονός που καθιστά αδύνατη την σωστή εποπτεία τους.
Μάλιστα, τα λόγια υψηλόβαθμου κυβερνητικού στελέχους ότι ο κανόνας «ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για έναν μαθητή, αμφισβητείται. Στόχος είναι οι αλλαγές να εφαρμοσθούν από το σχολικό έτος 2024-2025», μας προκαλούν μεγαλύτερη ανησυχία, επειδή πιστεύουμε πως με αυτόν τον τρόπο στρέφουν τους γονείς προς την ιδιωτική παράλληλη, ενώ θα υποβαθμίσουν ακόμα περισσότερο τη δημόσια στήριξη των παιδιών που δικαιολογημένα νομίζουμε ότι τα θεωρούν «παιδιά ενός κατώτερου θεού».
Απαιτούμε
Άμεση κάλυψη των μαθητών/τριών που ζητούν «παράλληλη στήριξη» με προτεραιότητα στο τυφλό παιδί (1ο Γυμνάσιο Υμηττού) καθώς και σε εκείνα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.
Την πλήρη στελέχωση του τμήματος ένταξης (1ο Γυμνάσιο Καισαριανής) ώστε να αρχίσει άμεσα η λειτουργία του.
Έγκριση ολιγομελών τμημάτων, σε κάποια υπάρχει και αντίστοιχη έγκριση από το 1ο ΠΕΚΕΣ (1ο Γυμνάσιο Υμηττού), ώστε να καταργηθούν τα τμήματα των 27 ατόμων (1ο Γυμνάσιο Υμηττού) ή των 28 και 29 ατόμων στο (ΕΠΑΛ Υμηττού).
Άμεση συνάντηση με τον Δ/ντή Β/θμιας εκπ/σης, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για να συζητήσουμε τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και των συναδέλφων.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου