Παιδιά ενός κατώτερου Θεού; (Αποτίμηση από Διευθυντή σχολείου) 27 Απριλίου, 2023 Απόψεις Διάδωσέ το Αθανάσιος Γρίβας, Διευθυντής 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου: ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ;;;(ΑΠΟΤιΜΗΣΗ 1ο) Κάνοντας μια ανασκόπηση της φετινής χρονιάς, ας δούμε τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε φέτος, η ανάγκη κάποιων μαθητών μας με μαθησιακές δυσκολίες, να έχουν την βοήθεια της λεγόμενης παράλληλης στήριξης, που δικαιούνταν βάση των γνωματεύσεων που είχαν προτείνει, οι διεπιστημονικές ομάδες, οι μόνες αρμόδιες από το νόμο, που βρίσκονται στα ΚΕΔΑΣΥ. Επειδή ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, είναι πάντα αρκετά μικρότερος από τις ανάγκες, που υπάρχουν, όλοι οι Διευθυντές προσπαθούσαν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές , διαθέτοντας ώρες εκπαιδευτικών που μπορεί να περίσσευαν σαν ενισχυτική διδασκαλία για τα παιδιά αυτά. Με έκπληξη όμως , οι Διευθυντές των Σχολείων ενημερωθήκαμε, στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2022-2023, από τον Δ/ντη Π.Ε Β Αθήνας, ότι στα πλαίσια των αναθέσεων των ωρών των εκπαιδευτικών για το myschool, να μην βάλουμε ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας όπως κάναμε πάντα για τους μαθητές μας που κρίναμε ότι είχαν ανάγκη από ενισχυτική διδασκαλία. Γνωρίζοντας καλύτερα ότι η ενισχυτική διδασκαλία μαζί με την παράλληλη στήριξη είναι οι δυο σημαντικοί πυλώνες της αντισταθμιστικής ζήτησα τότε, όπως η Διεύθυνση να μου γνωρίσει , –το θεσμικό πλαίσιο που καταργεί την Ε.Δ (σας θυμίζω, ότι πρόπερσι η ίδια Διεύθυνση με ενημέρώνε με έγγραφό της ότι ότι η κατ’ οίκο διδασκαλία έχει ανασταλεί), . Σας ενημερώνω ότι η ενισχυτική διδασκαλία καθιερώθηκε µε το Π.Δ 462/91 (Φ.Ε.Κ. 171 τ. Α΄) άρθρο 5 και αφορά μαθητές που: α) Χρειάζονται «επιπλέον διδακτική βοήθεια». β) Είναι «κατά προτεραιότητα μαθητές των τάξεων Α’ και Β’». γ) Είναι μαθητές όλων των τάξεων οι οποίοι «δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού». ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Διευθυντής σχολείου: Τι πρέπει να κάνει για 185 ευρώ καθαρά..... Στη συνέχεια µε ερμηνευτική Εγκύκλιο ου ΥΠΕΠΘ (1995) η Ε.Δ. αναφέρεται σε μαθητές που έχουν: α) μαθησιακές δυσκολίες β) ανάγκη εξατομικευμένης Ενισχυτικής διδασκαλίας γ) ιδιαίτερες γνωστικές ανάγκες δ) προοπτική να ενταχθούν και πάλι στην τάξη Ακόμη σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ.: Φ.7/142557/Δ1 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, . Αν και μετά από την συμπλήρωση του Προγράμματος εξακολουθούν να πλεονάζουν διδακτικές ώρες, αυτές, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων διατίθενται για ενισχυτική διδασκαλία. – όλοι γνωρίζουμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία είναι μια γέφυρα βοήθειας για τα παιδιά αφού η διαδικασία παραπομπής για αξιολόγηση μαθητών μας στα ΚΕΔΑΣΥ,πρώην ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΥ είναι χρονοβόρα άνω των 2ετών στην καλύτερη περίπτωση, και η όσο το δυνατόν πρώιμη παρέμβαση σε αυτά μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα γνωρίζουμε ακόμα ότι η Ε.Δ προσφέρεται και σαν αντισταθμιστική αγωγή σε παιδιά τα οποία θα μπορούσαν να φοιτήσουν αν δεν υπήρχε υποχρεωτικός περιορισμός αριθμού μαθητών ως προς την σύσταση και λειτουργία σε Τ.Υ η σε Ζ.Ε.Π ή δεν έχουν ακόμα παράλληλη στήριξη.. Τέλος μου κάνει εντύπωση η επιλογή της αναστολής η κατάργησης της Ε.Δ , την εφετινή χρονιά αφού στην έναρξη αυτής, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης της Π.Ε Β Αθήνας στην πρώτη συνάντηση ,μας ενημέρωσε, θα είναι η καλύτερη σχολική χρονιά αφού υπάρχει επάρκεια εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων στην περιφέρειά μας. Θέλω να πιστεύω, ότι όλοι κατανοούμε, ότι στις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε, η παροχή 10-12 ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας στους μαθητές μας που την έχουν ανάγκη, την βδομάδα συνολικά, είναι το λιγότερο που μπορούμε να τους προσφέρουμε. Η σημαντικότητα για τους αδύναμους μας μαθητές της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, είναι γνωστή ,για την απάλειψη των αδυναμιών των μαθητών, τόσο σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όσο και στους γονείς των μαθητών. Με εκτίμησή ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ (ΑΚΟΜΗ) 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ Υ.Γ Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν έχουν, αν και δικαιούνται , στα πλαίσια της ισότητας στην εκπαίδευση ,τις ώρες της παράλληλης στήριξης που η διεπιστημονική επιτροπή είχε εισηγηθεί. Όταν λέμε πλήρη παράλληλη στήριξη εννοούμε 24 ώρες το λιγότερο,( αφού οι διδακτικές ώρες είναι 30), και όχι 8ώρες αφού υπήρχε και προφορική οδηγία περί αυθαίρετου μορφασμού των ωρών της παράλληλης στήριξης , σε δυο ή ακόμα το χειρότερο σε τρείς μαθητές. Ένας από τους δείκτες δημοκρατίας μιας χώρας, είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει, τις μειονότητες των πολιτών της και την κοινωνική πρόνοια που παρέχει.
Πηγή άρθρου: Παιδιά ενός κατώτερου Θεού; (Αποτίμηση από Διευθυντή σχολείου) | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου