Οργάνωση, Διοίκηση, Εκπαίδευση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας
Σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που πρόσφατα ψηφίστηκε, πέρα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δίνεται έμφαση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με σκοπό τη συνεχή βελτίωσή τους αλλά και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στελεχών εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση τη βελτίωση της ποιότητας της διοίκησης.
Σκοπός του εξ αποστάσεως προγράμματος «Οργάνωση, Διοίκηση, Εκπαίδευση και Λειτουργία Σχολικής Μονάδας» είναι αφενός η διάχυση της επιστημονικής γνώσης στο ευρύτερο αντικείμενο της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και αφετέρου η ανάπτυξη των επαγγελματικών εκείνων δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους επιμορφούμενους να ανταποκριθούν στην πράξη και τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού-επαγγελματικού περιβάλλοντος.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση:
• Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές και τις στρατηγικές της σχολικής διοίκησης και να παρακολουθούν τις εξελίξεις στο πεδίο αυτό.
• Να κατανοούν: α) την έννοια της οργάνωσης και την οργανωτική της διάσταση στην εκπαίδευση, β) τις λειτουργίες της διοίκησης και την εφαρμογή τους στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
• Να γνωρίζουν το θεσμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης και τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ως συγκεντρωτικό, αποσυγκεντρωτικό ή αποκεντρωτικό.
• Να συμμετέχουν ενεργά και αποτελεσματικά στη λήψη αποφάσεων.
• Να αξιοποιούν τις δεξιότητες του προγραμματισμού-σχεδιασμού και διαχείρισης του χρόνου στο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
• Να γνωρίζουν το σύνολο των λειτουργιών της διαχείρισης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης και να εμβαθύνουν στο περιεχόμενό τους.
• Να γνωρίζουν και να κατανοούν τα μοντέλα ηγεσίας, τη φιλοσοφία τους, τα στοιχεία της τεχνογνωσίας τους και τις καλές πρακτικές διοίκησης.
• Να κατανοούν τον θεσμικό ρόλο των οργάνων διοίκησης και τον θεσμικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
• Να αντιμετωπίζουν το σχολείο ως κοινότητα μάθησης και να γνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αξιοποιούν την άρρητη γνώση ως στοιχείο για τη διαρκή επαγγελματική τους ανάπτυξη.
• Να παρακολουθούν, κατανοούν και αναλύουν εκείνες τις αλλαγές που συμβαίνουν στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και επηρεάζουν το έργο τους και γενικότερα το έργο της σχολικής μονάδας.
• Να επικοινωνούν αποτελεσματικά στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας αλλά και με εξωγενείς παράγοντες της σχολικής ζωής, όπως γονείς, όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, τοπική κοινωνία.
• Να διαχειρίζονται με επιτυχία τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων-εκπαιδευτικών, σχολικής διοίκησης, μαθητών, γονιών.
• Να αξιοποιούν τις γνώσεις και δεξιότητες στο επαγγελματικό περιβάλλον από όποια θέση και αν υπηρετούν.
• Να κατανοούν την ανθρώπινη συμπεριφορά στο χώρο εργασίας και να παρεμβαίνουν όταν και όποτε χρειάζεται αποτελεσματικά και παραγωγικά.
• Να διαχειρίζονται με επιτυχία ζητήματα της σχολικής καθημερινότητας, όπως των συγκρούσεων και προβλημάτων συμπεριφοράς.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, διοικητικά στελέχη της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης και σε όσους ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου (ΦΕΚ 13/29-01-2019) ως προς τη μοριοδότηση, σύμφωνα με τον οποίο η επιμόρφωση Α.Ε.Ι. ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών, που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών μοριοδοτείται με 2 μονάδες.
Απονέμεται Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης από το E-Learning του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του ΕΚΠΑ.
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ, ο οποίος έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα..
Αναλυτικές πληροφορίες για το Πρόγραμμα στη σελίδα https://elearningekpa.gr/courses/organosi-dioikisi-ekpaideusi-kai-leitourgia-sxolikis-monadas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου