Ένα από τα σημαντικά έξοδα που επιβαρύνει τα οικονομικά της ελληνικής οικογένειας είναι και τα φροντιστήρια για την εκμάθηση ξένων γλωσσών και κυρίως της αγγλικής γλώσσας. Φυσικά στις χώρες της Ευρώπης και αυτή η εκμάθηση γίνεται μόνο στο δημόσιο σχολείο. Πριν χρόνια μια ανιψιά μου φιλοξενήθηκε στην Γερμανία από μια φίλη της και επικοινωνούσαν στα αγγλικά. Μου είπε ότι η φίλη της δεν ήξερε τόσο καλά τα αγγλικά επειδή τα διδασκόταν μόνο στο σχολείο. Με τόσα έξοδα που είναι επιβαρυμένη η ελληνική οικογένεια πώς να μη διστάζουν να αποκτήσουν πολλά παιδιά; (δεν πειράζει, σιγά σιγά θα εξαφανιστεί η Ελλάδα).
Εγώ τα αγγλικά τα χρειάστηκα στο Πανεπιστήμιο για να μπορώ να διαβάζω βιβλία των φυσικών επιστημών. Δεν είχα μέχρι τότε καμία επαφή με τα αγγλικά, επειδή στο σχολείο μου διδασκόμασταν Γαλλικά (φυσικά για φροντιστήριο ούτε σκέψη αν και ήμουν σημαιοφόρος στο λύκειο). Πήρα λοιπόν το λεξικό και ξεκίνησα και έτσι έμαθα και τα αγγλικά και αργότερα πήρα και το lower (τότε έγραψα την πρώτη και μοναδική έκθεση στα αγγλικά). Ποιος αμφιβάλλει ότι με μια διαμονή για ένα εξάμηνο σε χώρα που μιλάνε αγγλικά τα μαθαίνεις καλύτερα από χρόνια φροντιστηρίων στην Ελλάδα; (Ένας ανοικτόμυαλος διευθυντής προσωπικού μεγάλης φαρμακευτικής εταιρείας μου είχε προτείνει κάποτε να επιδιώξω να κάνω φίλη μια αγγλίδα για να μάθω καλά αγγλικά).
Εδώ και χρόνια η αγγλική γλώσσα διδάσκεται στο δημοτικό σχολείο (νομίζω διδάσκεται και δεύτερη ξένη γλώσσα) και φέτος το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την διδασκαλία από το νηπιαγωγείο. Με απλά λόγια τα παιδιά θα ξεκινήσουν να μαθαίνουν ταυτόχρονα τα γράμματα 2 γλωσσών, ελληνικής και αγγλικής γλώσσας, θα συλλαβίζουν ταυτόχρονα σε 2 γλώσσες, θα μαθαίνουν λέξεις σε 2 γλώσσες, θα εκφράζονται γραπτά σε 2 γλώσσες.
Δηλαδή πριν μάθουν τα παιδιά να γράφουν, να διαβάζουν, να εκφράζονται, να κατανοούν σε βάθος την ελληνική γλώσσα, επιδιώκεται να καταφέρουν τα ίδια και στην αγγλική γλώσσα. Αυτά μου θυμίζουν την παροιμία «όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα». Προφανώς το υπουργείο Παιδείας δεν γνωρίζει ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να μάθει ο μαθητής σε βάθος την ελληνική γλώσσα. Γι’ αυτό οι μαθητές μας έρχονται στο λύκειο και δεν μπορούν να εκφραστούν σωστά στα ελληνικά (υπάρχουν μαθητές στο λύκειο που δυσκολεύονται ακόμα και στην ανάγνωση !). Έρχονται οι μαθητές στο λύκειο με τόσα κενά στην ελληνική γλώσσα και τόσο φτωχό λεξιλόγιο που γίνεται προβληματική η απόδοση και στα μαθήματα των φυσικών επιστημών.
Ποιος διαφωνεί ότι είναι αντιπαιδαγωγικός στόχος, η εκμάθηση σε βάθος ταυτόχρονα 2 γλωσσών; (στο δημοτικό 3 γλωσσών).Τα φροντιστήρια ήδη τρίβουν τα χέρια τους από τη χαρά τους. Με τέτοια σύγχυση στο μυαλό των μαθητών οι μαθητές θα αναγκάζονται να φοιτούν όχι μόνο σε φροντιστήρια αγγλικής αλλά και σε φροντιστήρια ελληνικής γλώσσας (και τώρα γίνονται ιδιαίτερα μαθήματα από δασκάλους). Και τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν έχουν οικονομική άνεση να πληρώνουν φροντιστήρια από το δημοτικό σχολείο; Απλώς θα γίνει πιο έντονη η κοινωνική ανισότητα. Πάντως μην ανησυχείτε, στα λόγια έχουμε «δημοκρατικές» κυβερνήσεις.
Μου περνάει η σκέψη ότι αυτές οι αλλαγές, όπως και η επιβολή του μονοτονικού, δεν γίνονται επειδή θα μάθουν οι μαθητές ξένες γλώσσες ή επειδή τις θεωρούν προοδευτικές. Αλλά ακριβώς για να μη μάθουν οι μαθητές σε βάθος την ελληνική γλώσσα.
Για παράδειγμα δεν γνωρίζει ο μαθητής γιατί ονομάζεται «εφημερίδα» και όχι «επημερίδα» αφού προκύπτει από τις λέξεις «επί + ημερίδα» και το π γίνεται φ επειδή το η στην λέξη ημερίδα παίρνει δασεία. Άρα δεν θα μπορούν να γλυκαθούν οι μαθητές από την φωτισμένη ελληνική παιδεία και πολιτισμό που ανοίγουν τους ορίζοντες του μυαλού και άρα θα είναι πιο εύκολα χειραγωγήσιμοι. Ένας λόγος που σταύρωσαν τον Χριστό οι άρχοντες των Εβραίων ήταν ότι δεν ήταν του χεριού τους. Καλή Παναγιά !
Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου