Καλοκαιρινές διακοπές από σήμερα για τους μαθητές Δημοτικού
Τι ισχύει για τις βαθμολογίες και προαγωγή μαθητών- Ποια σχολεία κλείνουν οριστικά από το νέο σχολικό έτος
Δημοσίευση: 15/06/2018
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Καλοκαιρινές διακοπές ξεκινούν από σήμερα οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, καθώς ολοκληρώνεται το διδακτικό έτος.
Το υπουργείο Παιδείας για τη προετοιμασία του νέου σχολικού έτους έχει ήδη ζητήσει από τους Συλλόγους Διδασκόντων των Σχολείων να συνεδριάσουν πριν τις 21 Ιουνίου, προκειμένου να καταγράψουν τα προβλήματα που αφορούν στην υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας και να διαβιβαστούν στην αρμόδια υπηρεσία του οικείου Δήμου και στην οικεία Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης, ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να έχουν διασφαλιστεί οι κατάλληλες συνθήκες λειτουργίας τους (κτιριακές υποδομές, ασφάλεια, αισθητική και υγιεινή χώρων, εξοπλισμός).
Επίσης το υπουργείο Παιδείας προέτρεψε επίσης τους Περιφερειακούς Διευθυντές και τα Στελέχη Εκπαίδευσης να συνεργάζονται με τους αρμόδιους φορείς (Τοπική Αυτοδιοίκηση κτλ.), ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να έχουν διασφαλιστεί οι κατάλληλες συνθήκες (κτιριακές υποδομές, ασφάλεια, αισθητική και υγιεινή χώρων, εξοπλισμός) για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Πως βαθμολογούνται οι μαθητές στο Δημοτικό-Προαγωγή μαθητών – Επανάληψη τάξης
Α. Στις Α’ και Β’ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται μόνο προφορική περιγραφική αξιολόγηση.
Ο δάσκαλος της τάξης με τη λήξη κάθε τριμήνου ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους.
Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία και οι στήλες για τις τάξεις αυτές στο εν λόγω βιβλίο παραμένουν κενές.
Στο τέλος του διδακτικού έτους συμπληρώνονται με την ένδειξη «Προάγεται» ή «Επαναλαμβάνει την τάξη».
Β. Στις Γ ́ και Δ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα βαθμολογίας ως ακολούθως:
Άριστα (Α),
Πολύ καλά (Β),
Καλά (Γ),
Σχεδόν καλά (Δ).
Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή με τα κεφαλαία γράμματα Α, Β, Γ και Δ.
Η διαδικασία αυτή τηρείται και στους ελέγχους προόδου των μαθητών. Κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων, στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου αναγράφεται μόνο η λέξη «Προάγεται».
Γ. Στις Ε ́ και Στ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως:
Άριστα (9-10),
Πολύ καλά (7-8),
Καλά (5-6),
Σχεδόν καλά (˂5).
Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με αριθμητικά σύμβολα.
Αν κατά την εξαγωγή του μέσου όρου της ετήσιας επίδοσης μαθητή κατά μάθημα όσο και του γενικού μέσου όρου όλων των μαθημάτων προκύψει κλάσμα ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιας μονάδας, τότε αυτό λογίζεται ως ακέραια μονάδα και προστίθεται στο ακέραιο μέρος του μέσου όρου.
Το κλασματικό αυτό υπόλοιπο παραλείπεται αν είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιας μονάδας.
Προαγωγή μαθητών – Επανάληψη τάξης
Α. Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται εφόσον κατά την κρίση του δασκάλου ανταποκρίνονται στα στοιχεία της αξιολόγησης, όπως αυτά αναφέρονται στο Π.Δ. 8/95. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν την τάξη.
Β. Οι μαθητές των Γ’ και Δ’ τάξεων προάγονται εφόσον υπερισχύουν σε αριθμό οι χαρακτηρισμοί Α, Β και Γ. Όταν στους τελικούς μέσους όρους υπερισχύουν οι χαρακτηρισμοί Δ, ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.
Γ. Οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων προάγονται εφόσον ο γενικός μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 4,5 (˃4,5).
Όταν ο γενικός μέσος όρος είναι μικρότερος από 4,5 (˂4,5) ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.
Έννοια και σκοπός αξιολόγησης
Ο υπουργός Παιδείας σε σχετική απόφαση που υπέγραψε τονίζει:
- Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία με την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησης, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματα και εκτιμώνται συγχρόνως και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου.
- Πρώτος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας αλλά και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
- Σε καμιά περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα ανταγωνιστικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου και δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση στα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία με τους συμμαθητές του και ο σεβασμός του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.
Τα τρίμηνα
Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα.
Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.
Το Έντυπο Ελέγχου Προόδου μαθητών Δημοτικού Σχολείου
Κλείνουν οριστικά 12 Δημοτικά και 15 Νηπιαγωγεία
Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Πατήστε εδώ για το ΦΕΚ), από το επόμενο σχολκό έτος :
Καταργούνται, λόγω έλλειψης μαθητών:
Α. 12 Δημοτικά στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Πρέβεζα (4), Λάρισα, Βοιωτία (3), Αρκαδία και Ρέθυμνο, και
Β. 15 Νηπιαγωγεία στην Αττική, Εβρο (2), Θεσσαλονίκη, Γρεβενά, Άρτα, Πρέβεζα (2), Λάρισα (2), Εύβοια (3), Βοιωτία και Ρέθυμνο.
Συγχωνεύονται:
Α. Οκτώ Δημοτικά Σχολεία στη Θεσσαλία, τη Δυτική Ελλάδα και Βόρειο Αιγαίο, και,
Β. 26 Νηπιαγωγεία, σε διάφορες περιοχές της χώρας
Ιδρύονται:
Α. Πέντε Δημοτικά στην Αττική και Γιάννενα
Β. Πέντε Νηπιαγωγεία σε Αττική, Ξάνθη και Ροδόπη.
Προάγονται:
Α. Εβδομήντα Δημοτικά, και,
Β. 28 Νηπιαγωγεία σε διάφορες περιοχές της χώρας
Υποβιβάζονται:
Α. 57 Δημοτικά, και,
Β. 14 Νηπιαγωγεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου