Να ακυρωθεί το Α4 της Βιολογίας Προσανατολισμού - Επιστολή Εκπαιδευτικών
Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 25 Ιούνιος, 2018 - 17:46 | Στην Κατηγορία:
Τι αναφέρουν
Την ακύρωση του πολυσυζητημένου πλέον θέματος Α4 στη Βιολογία Προσανατολισμού ζητούν τρεις εκπαιδευτικοί, καλώντας την ΑΣΓΜΕ να λάβει ενεργό ρόλο στο ζήτημα.
Υπενθυμίζεται ότι από τον τρόπο διατύπωσης του συγκεκριμένου θέματος στις Πανελλαδικές προέκυπταν δύο απαντήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρξει σύγχυση για τον τρόπο αξιολόγησης των υποψηφίων.
Την ίδια ώρα, το alfavita.gr έλαβε πλήθος επιστολών υποψηφίων που ζητούσαν από τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου να παρέμβη για το ζήτημα.
Ακολουθεί η επιστολή:
Κύριοι,
Δεδομένου του αντικειμενικά αδιαμφισβήτητου αδιεξόδου που προκλήθηκε στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Βιολογίας κατεύθυνσης και της άκαμπτης στάσης της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, ως γονείς και εκπαιδευτικοί εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για την αδιαλλαξία σε ένα τόσο φλέγον ζήτημα, που θα καθορίσει εν πολλοίς το μέλλον των παιδιών μας. Δεν πρόκειται για υπερβολή της θέσης μας, εφόσον, όπως είναι γνωστό, η διεκδίκηση μιας θέσης σε περιζήτητες σχολές με περιορισμένες διαθέσιμες θέσεις και υψηλό ανταγωνιστικό ενδιαφέρον απαιτεί υψηλό ηθικό, ψυχικό και πνευματικό δυναμικό του υποψήφιου, το οποίο δυστυχώς αμφισβητείται με εντελώς υποκειμενικά και διαβλητά κριτήρια.
Συγκεκριμένα, σχετικά με το θέμα Α4, του οποίου ως ορθή επιλογή έχει επιβληθεί με τουλάχιστον αυταρχικό και αντιεπιστημονικό τρόπο ως απάντηση το (α), οι ενστάσεις έγκριτων ειδικευμένων επιστημόνων με πολυετή εμπειρία και διακριτούς τίτλους σπουδών αποδείχνουν την αδυναμία της ίδιας της επιτροπής θεμάτων να αποδειχτεί έγκυρη και αξιόπιστη. Απόδειξη αποτελεί και το γεγονός ότι δεν έχει επέλθει κοινή συμφωνία για την ορθή απάντηση, για την οποία θα χρειαζόταν μάλλον ειδική συνεδρία ακόμα και εβδομάδων. Επομένως, είναι παράνομη και ηθικά απορριπτέα στις συνειδήσεις γονέων και μαθητών, αλλά και της πλειονότητας των εκπαιδευτικών η αποτυχία εισαγωγής στη σχολή προτίμησης, για την οποία ο μόχθος του μαθητή υπήρξε πολυετής και επίπονος. Διδάσκουμε με αυτόν τον τρόπο στα παιδιά μας την αναξιοπιστία στο σύστημα εξετάσεων, στην ηθική και στο δίκαιο μιας κοινωνίας, που τα οδηγεί σε αδιέξοδο μέσω επιβολής αντιεπιστημονικών και αυταρχικών μεθόδων σκέψης και δράσης, πέρα από τη λογική.
Γι’ αυτό, απαιτούμε την ακύρωση του θέματος Α4,(ή έστω να ληφθούν όλες οι απαντήσεις ως σωστές αφού η επιλογές α και γ έχουν την ίδια πιθανότητα και συνεπώς ένα ερώτημα πολλαπλής, με μόνο μια σωστή επιλογή, οδηγεί τον μαθητή στην επιλογή δ.) για την αποκατάσταση του δικαίου σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας, που επιβάλλουν την αρχή της αξιοκρατίας. Επιπλέον, η αναγνώριση του λάθους δεν προσβάλλει, αλλά αντίθετα αποκαθιστά την εμπιστοσύνη, δίνοντας το παράδειγμα της αξίας του διαλόγου και της αμοιβαίας συνεργασίας μεταξύ των φορέων αποφάσεων και των πολιτών. Σε αντίθετη περίπτωση, αντιλαμβανόμαστε ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το δογματισμό, γεγονός που βρίσκεται σε αντίθεση προς το παρελθόν, όταν ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν με ακύρωση των θεμάτων.
Γι’ αυτούς τους λόγους, καλούμε την Α.Σ.Γ.Μ.Ε αναλαμβάνοντας τον ενεργό ρόλο που απορρέει από τις ευθύνες της απέναντι στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των μαθητών της χώρας να τοποθετηθεί, απαιτώντας άμεσα την υποχώρηση της ΚΕΕ σε αυτό το καθόλα νόμιμο αίτημά μας. Δεδομένου του ελάχιστου χρόνου που απομένει μέχρι την οριστική κατάθεση των βαθμολογιών (Δευτέρα 25 ή Τρίτη 26 Ιουνίου) αποτελεί επιτακτική ανάγκη η καθοριστική παρέμβαση στα αρμόδια όργανα.
Οι Αιτούντες
Κωσταριδάκη Γεωργία
Λώλη Ελευθερία
Ειρήνη Ξυδάκη
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/na-akyrothei-a4-tis-viologias-prosanatolismoy-epistoli-ekpaideytikon#ixzz5JVnk4gfB
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου