Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014


Το πρωινό εκείνο η σχολική καθημερινότητα έδειχνε ακριβώς ίδια. Οι μαθητές συγκεντρώνονταν πριν τις οχτώ και περίμεναν λίγο νυσταγμένοι, λίγο άκεφοι στην αυλή. Μερικοί άφηναν την τσάντα τους στα σκαλοπάτια, άλλοι συνοδεύονταν από τους γονείς τους, και οι μικρότεροι, πάντα αεικίνητοι, δοκίμαζαν δειλά τις ικανότητές τους στο ποδόσφαιρο με μια μπάλα από μπουκαλάκι του νερού.
Οχτώ και τέταρτο, και μισή, παρά είκοσι, εννιά. Μα τι γίνεται σήμερα; Η κατάσταση στην αυλή έχει ξεφύγει. Θυμίζει λίγο εκδρομή αν και τα μικρά της πρώτης δείχνουν λίγο ανήσυχα, ενώ τα μεγαλύτερα της Πέμπτης και Έκτης έχουν ήδη χωριστεί σε δύο ομάδες για τον μεγάλο τελικό. Οι νικητές θα πανηγυρίσουν στον αγωνιστικό χώρο. Παραπέρα έχουν βγει τα μπλοκ, μαρκαδόροι, νερομπογιές και τα συναφή.
Ο κύριος με τα γυαλιά, μέλος του Συλλόγου Γονέων, πληροφορεί πως δεν υπάρχουν δάσκαλοι στο σχολείο. Σε κανένα σχολείο! Οι δάσκαλοι τέλος… χάθηκαν!
-     Πώς χάθηκαν, κύριέ μου;
-     Χάθηκαν… τα σχολεία θα λειτουργούν χωρίς δασκάλους, εξάλλου μέσα δεν είναι κανείς!
-     Μέχρι πότε;
-     Για πάντα! 
-     Μα, γίνονται αυτά;
Όχι, δεν γίνονται αυτά! Απλώς το αναφέρω για να φανταστείτε τη συνέχεια μιας τέτοιας κατάστασης και τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην καθημερινότητα του καθενός. Χωρίς διδακτικό ή άλλο έργο. Μόνο με την παρουσία ή την απουσία του!
Σκηνή δεύτερη
Το πρωινό εκείνο η σχολική καθημερινότητα έδειχνε ακριβώς ίδια. Οι μαθητές συγκεντρώνονταν πριν τις οχτώ και περίμεναν λίγο νυσταγμένοι, λίγο άκεφοι στην αυλή. Μερικοί άφηναν την τσάντα τους στα σκαλοπάτια, άλλοι συνοδεύονταν από τους γονείς τους, και οι μικρότεροι, πάντα αεικίνητοι, δοκίμαζαν δειλά τις ικανότητές τους στο ποδόσφαιρο με μια μπάλα από μπουκαλάκι του νερού.
Ο κύριος με τα γυαλιά, μέλος του Συλλόγου Γονέων, πληροφορεί πως δεν υπάρχουν Σχολικοί Σύμβουλοι. Σε κανένα σχολείο! Οι Σχολικοί Σύμβουλοι τέλος… χάθηκαν!
-     Πώς χάθηκαν, κύριέ μου;
-     Χάθηκαν! Τα σχολεία θα λειτουργούν χωρίς Σχολικούς Συμβούλους
-     Μέχρι πότε;
-     Για πάντα! 
Το κουδούνι χτύπησε. Οι μαθητές μπήκαν στις γραμμές τους, πρωινή προσευχή. Το μάθημα ξεκινά, οι γονείς επιστρέφουν στις δουλειές τους… Τα στελέχη της εκπαίδευσης απουσιάζουν.
-     Μα γίνονται αυτά;
Όχι, δεν γίνονται αυτά! Απλώς το αναφέρω για να φανταστείτε τη συνέχεια μιας τέτοιας κατάστασης και τον ρόλο του Σχολικού Συμβούλου στην καθημερινότητα του καθενός. Χωρίς διδακτικό ή άλλο έργο. Μόνο με την παρουσία ή την απουσία του!
Καλή σας ημέρα!
Ήταν άλλο ένα ταξίδι στη χώρα της μυθοπλασίας! Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικές καταστάσεις, ανθρώπους και ονόματα είναι τελείως συμπτωματική. Είπαμε… μυθοπλασία!
Γκίλας Νικόλαος
Μυθοπλάστης
alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια: