Σάββατο 25 Μαΐου 2024

 

Το ΣτΕ με σειρά αποφάσεων από το έτος 2019 έχει αναγνωρίσει την υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να παρέχει εναλλακτικό μάθημα για όσα άτομα απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά ώστε να μη στερούνται ώρες διδασκαλίας και η προθεσμία ήταν το μάθημα αυτό να ξεκινήσει να διδάσκεται από το 2023-2024

Τελειωμό δεν έχει η εμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας με διάφορα ζητήματα γύρω από τους χειρισμούς του στο μάθημα των Θρησκευτικών. 

Μια τελευταία εξέλιξη, είναι ότι χρησιμοποιεί παρελκυστική τακτική, προκειμένου να πετύχει αναβολή σε δίκη που έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη 30 Μαΐου στο ΣτΕ, όπου έχει κατατεθεί προσφυγή εναντίον της παράλειψής του εδώ και πολλά χρόνια, να παρέχει εναλλακτικό ισότιμο μάθημα για όσους απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά.

Το γεγονός στηλιτεύει με ανάρτησή του ο δικηγόρος κ.Β.Σωτηρόπουλος, σημειώνοντας ότι το ΣτΕ με σειρά αποφάσεων από το έτος 2019 έχει αναγνωρίσει την υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να παρέχει εναλλακτικό μάθημα για όσα άτομα απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά ώστε να μη στερούνται ώρες διδασκαλίας και η προθεσμία που έταξε το ΣτΕ ήταν το μάθημα αυτό να ξεκινήσει να διδάσκεται από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. 

Ο δικηγόρος απευθύνει ερωτήματα προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, ανάμεσα στα οποία και «σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε το ισότιμο μάθημα να διδάσκεται για όσους απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά κατά το σχολικό έτος 2024 - 2025»

Το «μελετούν» από το 2023...

Με φόντο και τις αποφάσεις του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας ζητούσε «εναλλακτικές» για τα παιδιά που θα παίρνουν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών από τις αρχές του 2023, επί Νίκης Κεραμέως. Σύμφωνα με περυσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας Καθημερινή, το υπουργείο σχεδίαζε οι μαθητές να διδάσκονται ένα «ουδετερόθρησκο μάθημα» με τις περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η Ιστορία των Θρησκειών έναντι της Φιλοσοφικής Ηθικής και της Θρησκειολογίας.

Το υπουργείο σχεδίαζε λοιπόν, σύμφωνα με την Καθημερινή, την θεσμοθέτηση ενός νέου μαθήματος, διερευνώντας ποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών θα μπορούν να διδάξουν το νέο μάθημα, ενώ υπολογίζεται ότι η υλοποίηση ενός νέου μαθήματος θα αυξήσει τις αιτήσεις για απαλλαγή από γονείς μαθητών, οι οποίες σήμερα είναι γύρω στις 10.500 ετησίως. Τι απέγινε έκτοτε, και ακόμα δεν υπάρχει αυτό το μάθημα, δεν γνωρίζει κανείς...

Η ανάρτηση του δικηγόρου Βασίλη Σωτηρόπουλου

To Υπουργείο Παιδείας δικάζεται στις 30 Μαΐου στο ΣτΕ, επειδή δεν παρέχει εναλλακτικό ισότιμο μάθημα για όσους απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά.

Ενώ πήγαμε λοιπόν σήμερα ως δικηγόροι των μαθητριών να καταθέσουμε τα υπόμνηματα μας για να γίνει η δίκη, διαπιστώσαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καταθέσει τις «Απόψεις» του, παρόλο που το ΣτΕ του έχει στείλει και υπομνηστικό σημείωμα να το κάνει.

Αυτό σημαίνει όμως ότι το ΣτΕ δεν είναι σε θέση να δικάσει την υπόθεση και θα υποχρεωθεί να την αναβάλει για την επόμενη σχολική χρονιά!

Αυτή η παρελκυστική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας που αποφεύγει τις ευθύνες του δεν έχει καμία σχέση με το εκσυγχρονιστικό προφίλ του υπουργού Παιδείας του κ. Kyriakos Pierrakakis

Ερωτώ ευθέως τον Υπουργό:

1. Για ποιον λόγο κύριε Πιερρακάκη φοβάστε την δίκη στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αποφεύγετε να καταθέσετε τις απόψεις σας προκαλώντας έτσι αναβολή της δίκης;

2. Γνωρίζετε ότι το ΣτΕ με σειρά αποφάσεων από το έτος 2019 έχει αναγνωρίσει την υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να παρέχει εναλλακτικό μάθημα για όσα άτομα απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά ώστε να μη στερούνται ώρες διδασκαλίας και ότι η προθεσμία που έταξε το ΣτΕ ήταν το μάθημα αυτό να ξεκινήσει να διδάσκεται από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024;

3. Γνωρίζετε ότι οι προσφεύγοντες στο ΣτΕ έχουν κερδίσει την υπόθεση για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου το 2019 που έκρινε ότι η εγκύκλιος του Ανδρέα Λοβέρδου ως υπουργού Παιδείας παραβίαζε τα δικαιώματα γονέων και μαθητών επειδή υποχρέωνε να αποκαλύπτουν ότι δεν είναι Χ.Ο. κι ότι η Ελλάδα πρέπει να εξασφαλίσει τα δικαιώματα χωρίς να αφήνει τους μαθητές άνευ διδασκαλίας;

4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε το ισότιμο μάθημα να διδάσκεται για όσους απαλλάσσονται από τα θρησκευτικά κατά το σχολικό έτος 2024 - 2025;

Δεν υπάρχουν σχόλια: