ΕΠΑΛ: Διαχείριση σχολικής τάξης με αδιάφορους μαθητές – Ένα επιτυχημένο πρόγραμμα 31 Οκτωβρίου, 2022 Εκπαιδευτικά νέα Γράψτε το σχόλιο σας Διάδωσέ το Η διαχείριση σχολικής τάξης με αδιάφορους μαθητές, δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά είναι υπόθεση μιας συντονισμένης προσπάθειας παραγόντων και εκτός σχολικής τάξης. Ερωτήματα που διατυπώνουν εκπαιδευτικοί με “δύσκολες τάξεις”, μπορεί να είναι τα εξής: Πώς να κάνω μάθημα σε αυτούς τους μαθητές; Πώς να λάβω υπόψη τα προβλήματα; – αίτια συμπεριφοράς; Πώς να διαχειριστώ την τάξη μου με αδιάφορους μαθητές; Πώς να δώσω χώρο σε μαθητές οι οποίοι έχουν βιώσει επί χρόνια αποτυχίες στο σχολείο και αναζητούν άλλους τρόπους να ξεχωρίσουν; Μπορώ μόνος μου, όταν κάθε εκπαιδευτικός έχει δική του προσέγγιση; Πώς να αντιμετωπίσω την “αυτοεκπληρούμενη προφητεία” άλλων εκπαιδευτικών; Με αφορμή λοιπόν την παραίτηση του αναπληρωτή εκπαιδευτικού που εργαζόταν σε ΕΠΑΛ ακολουθούν δύο κείμενα: To πρώτο είναι ένα κείμενο καταστάλαγμα της πολύχρονης εμπειρίας ενός διευθυντή ΕΠΑΛ, ο οποίος αγωνίστηκε για τη βελτίωση τους. Το κείμενο αυτό γράφτηκε πριν λίγες μέρες με αφορμή την παραίτηση του αναπληρωτή εκπαιδευτικού των ΕΠΑΛ. Το δεύτερο κείμενο είναι συλλογικό και γράφτηκε από πρώην σχολικούς συμβούλους, μια ψυχολόγο και ένα εκπαιδευτικό ΕΠΑΛ που εργάστηκαν συλλογικά περίπου μια δεκαετία για την βελτίωση των ΕΠΑΛ. Μαζί με τη δουλειά πολλών άλλων οδήγησαν τελικά στο καινοτόμο Πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ). Στο συλλογικό αυτό κείμενο συνέβαλε και ένας πανεπιστημιακός που εργάστηκε για ένα χρόνο (2018-2019) στη συντονιστική ομάδα του Προγράμματος ΜΝΑΕ. Το δεύτερο αυτό κείμενο έχει δημοσιευτεί στα πρακτικά συνεδρίου για τη διαχείριση τάξης του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής. Παρουσιάστηκε επίσης στο συνέδριο αυτό με πολύ μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών. Αν και το κείμενο γράφτηκε δύο περίπου χρόνια πριν, αναδημοσιεύεται σήμερα στο fresh – education.gr (με την άδεια του επιμελητή των πρακτικών) γιατί: (α) Αποτελεί μια ολοκληρωμένη περιγραφή των τριών από τους πέντε πυλώνες του ΜΝΑΕ (ψυχολόγοι, σύμβουλος καθηγητής και δικτύωση), οι οποίοι, όπως και όλοι οι πυλώνες του, εξακολουθούν να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και σήμερα, παρόλο που το ΜΝΑΕ τα τρία τελευταία χρόνια αφέθηκε στην παρακμή εξ αιτίας «του αυτόματου πιλότου» που το συντονίζει ως πρόγραμμα. (β) Οι κριτικές και οι προβλέψεις που υπάρχουν στο κείμενο αυτό δυστυχώς επαληθεύτηκαν για να φτάσουμε σήμερα, στην πολιτική εγκατάλειψη και την διεκπεραιωτική διαχείριση του ΜΝΑΕ που οδηγούν στην παρακμή του. Ο για κοινωνικούς λόγους δύσκολος χώρος των ΕΠΑΛ στη χώρα μας έχει μάλλον εγκαταλειφθεί πολιτικά. Οι πολυδιαφημισμένες πολιτικές των Πρότυπων ΕΠΑΛ (που τρία χρόνια μετά δεν έχουν παράξει ακόμα τίποτα ουσιαστικό) δεν φαίνεται να αποτελούν εναλλακτική.
Πηγή άρθρου: ΕΠΑΛ: Διαχείριση σχολικής τάξης με αδιάφορους μαθητές – Ένα επιτυχημένο πρόγραμμα | fresh-education
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου