30.10.2022 - 06:00
Οι μαθησιακές δυσκολίες λειτουργούν πολυεπίπεδα και ένα τμήμα τους είναι και τα προβλήματα στην ανάγνωση
Συχνά οι μαθητές εμφανίζουν προβλήματα στην ανάγνωση, αδυνατώντας να ολοκληρώσουν με ευκολία το κείμενο που τους δίνεται.
Κάτι τέτοιο μπορεί να τους προκαλέσει αισθήματα απογοήτευσης, στενοχώριας ή και ντροπής, επηρεάζοντας την αυτοεκτίμησή τους. Εντούτοις υπάρχουν ασκήσεις που μπορούν να συμβάλουν δραστικά στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας.
Ασκήσεις
Η Σοφία Τσιντσικλόγλου, ειδική παιδαγωγός, στο paidagwgos.com, παραθέτει ενδεικτικά κάποιες ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάγνωση.
- Εντοπίζουμε λέξεις που αρχίζουν από κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. από το Β Το παιδί πρέπει να πει ή να γράψει λέξεις από αυτό το γράμμα (βαρέλι, βόλτα κ.λ.π.)
- Κάνουμε ανάγνωση καρτελών με λέξεις ανά γράμμα ( γάτα, γάλα, γόμα, γούνα κ.λ.π) Μπορούν να συνοδεύονται και από κάποια σχετική εικόνα.
- Δίνουμε λέξεις με κάποιες συλλαβές να λείπουν ώστε το παιδί να βρει τη λέξη. π.χ. _ταλούδα, κου_λι, _τάμι
- Κάνουμε ανάγνωση καρτελών με απλές προτάσεις. Αρχικά μπορείτε να γράφετε την κάθε λέξη με διαφορετικό χρώμα και μετά με το ίδιο χρώμα. π.χ. Πάω βόλτα στον κήπο, πίνω νερό. Η δυσκολία των προτάσεων αυξάνεται όσο υπάρχει πρόοδος και ανάλογα με την τάξη αλλά και τη δυσκολία του παιδιού.
- Κάνουνε ανάγνωση καρτελών με λέξεις που διαφέρουν μόνο στον τόνο. π.χ. άλλα - αλλά, γέρος- γερός, νόμος- νομός, μόνος-μονός, πόδια - ποδιά, παίρνω-περνώ, σχολείο-σχόλιο, μάτια-ματιά, πορτοκάλι - πορτοκαλί, θέα - θεά, μάτια - ματιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου