Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

Μπαίνει σε εφαρμογή η έξυπνη «ιχνηλάτηση» μαθητικής φοίτησης και εργασιακών διαδρομών των μαθητών

Ο εξειδικευμένος ηλεκτρονικός κόμβος είναι η βασική εφαρμογή που θα προσφέρει εργαλεία ενημέρωσης των μαθητών/γονέων/εκπαιδευτικών και θα λειτουργεί ως υπηρεσία υποστηρικτική στις θεσμοθετημένες δράσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Δημοσίευση: 19/02/2022
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην "τροχιά" σύστασης μηχανισμού   για την παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας, βάσει ενός έξυπνου συστήματος «ιχνηλάτησης»,  έχει μπει ήδη το υπουργείο Παιδείας.

Η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι   πρώτη φάση ο μηχανισμός να λειτουργήσει πιλοτικά, από το τρέχον σχολικό έτος.

Μέσω του μηχανισμού θα παρακολουθούνται οι μεταβάσεις στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες και οι μεταβάσεις από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, ενώ ταυτόχρονα θα καταγράφονται στοιχεία των μεταβάσεων όπως ενδεικτικά οι σχολικές και εργασιακές/επαγγελματικές προτιμήσεις των μαθητών.

Τα αποτελέσματα  της «ιχνηλάτησης» θα χρησιμοποιηθούν:

Α. Για την  υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης,

Β. Για την  εποπτεία και υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσα από την ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος (μηχανισμός ιχνηλάτησης) και εφαρμογών (π.χ. εξειδικευμένου ηλεκτρονικού κόμβου/portal, συστήματος επιχειρηματικής ευφυίας) που καθιστούν δυνατή τη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, προκειμένου οι τελικοί χρήστες (μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικοί) να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες και εργαλεία αναζήτησης και αναπαράστασης της πληροφορίας, που τους υποστηρίζουν στη διερεύνηση εκπαιδευτικών και εργασιακών δυνατοτήτων/επιλογών.

Γ. Ο εξειδικευμένος ηλεκτρονικός κόμβος είναι η βασική εφαρμογή που θα προσφέρει εργαλεία ενημέρωσης των μαθητών/γονέων/εκπαιδευτικών και θα λειτουργεί ως υπηρεσία υποστηρικτική στις ήδη θεσμοθετημένες δράσεις Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Αναλυτικότερα, ο “μηχανισμός”  θα έχει ως αντικείμενο:

  •     την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδρομής των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής φοίτησης,
  •     τη συλλογή στοιχείων σχετικά με τη διαδικασία μετάβασης μεταξύ των βαθμίδων και διαφορετικών τύπων σχολικών μονάδων, καθώς και με τη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας,
  •     την καταγραφή των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προτιμήσεων και επιλογών των μαθητών και μαθητριών της κατώτερης και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  •     τη διενέργεια ερευνών για την ιχνηλάτηση της πορείας (επαρκούς-ανεπαρκούς) φοίτησης των μαθητών και της μετάβασης των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στην αγορά εργασίας,
  •     την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της διαδικασίας μετάβασης στην αγορά εργασίας και την εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών συμπερασμάτων,
  •     την παρακολούθηση των αλλαγών στην αγορά εργασίας σχετικά με τις αναδυόμενες απαιτήσεις των επαγγελμάτων (new skills monitoring),
  •     τη διατύπωση προτάσεων για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών στην αγορά εργασίας,
  •     την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην ανάπτυξη ενός δικτύου υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,
  •     την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς, καθώς και
  •     την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: